مانیتور گیمینگ 65 اینچی 4K انویدیا با پشتیبانی از G-SYNC و HDR در سال ۲۰۱۹ عرضه خواهد شد

یک‌شنبه ۴ شهریور ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
انویدیا قصد دارد مانیتور گیمینگ ۶۵ اینچی ۱۲۰ هرتزی 4K مجهز به فناوری G-SYNC و HDR را در سه ماهه‌ی ابتدایی سال ۲۰۱۹ عرضه کند.
تبلیغات

طبق گزارش رسمی منتشر شده از سوی وب‌سایت Hardware.info، به نظر می‌رسد که زمان عرضه‌ی مانیتور BFGD انویدیا در خرده فروشی‌ها به تاخیر افتاده است. BFGD سرنام عبارت Big Format Gaming Display monitors بوده و به مفهوم نمایشگر گیمینگ در قالب بزرگ است. بر اساس ادعای وب‌سایت یاد شده، علاوه‌بر تاخیر بلند مدت در زمان عرضه، قیمت مانیتور BFGD انویدیا هم بسیار بالا خواهد بود. زومیت را همراهی کنید.

مانیتور گیمینگ با قالب بزرگ انویدیا ویژه‌ی اتاق نشیمن و علاقه‌مندان به رایانه‌های مخصوص بازی طراحی شده است. مانیتور BFGD انویدیا به‌واقع دارای مشخصات و ویژگی‌های تاثیرگذاری است که جزئیات تصویری و گرافیکی بسیار زیادی را در اختیار تماشاگر می‌گذارد. طبق اطلاعات موجود، این مانیتور با همکاری ایسوس، HP و ایسر در حال ساخت است و میزان میزان تاخیر در آن با مانیتورهای کوچک‌تر مجهز به فناوری G Sync برابر می‌کند. به ترتیب در ادامه‌ی مقاله می‌توانید تصاویر مربوط به مانیتورهای BFGD ساخت ایسوس، HP و ایسر را مشاهده کنید.

مانیتور گیمینگ BFGD انویدیا / NVIDIA BFGD Gaming Monitors

نمایشگر غول پیکر BFGD انویدیا زیبایی مسحور کننده‌ای دارد

اما مطلب مورد بحث در این مقاله، بیش‌تر درباره‌ی زمان عرضه‌ی محصول و قیمت آن است. پیش از این، انویدیا در کنفرانس مطبوعاتی خود که در نمایشگاه کامپیوتکس ۲۰۱۸ برگزار شده بود، زمان عرضه‌ی رسمی مانیتور یاد شده را در اواخر تابستان اعلام کرده بود. چندی بعد برایان دل ریزو، مدیر روابط عمومی انویدیا اعلام کرد که این مانیتور در اواخر سال ۲۰۱۸ به بازار عرضه خواهد شد. اکنون به تازگی گفته شده است که مانیتور ۶۵ اینچ BFGD انویدیا در سه ماهه‌ی اول سال ۲۰۱۹ میلادی راهی بازار و خرده فروشی‌ها خواهد شد.

مانیتور گیمینگ BFGD انویدیا / NVIDIA BFGD Gaming Monitors

به علاوه این‌که وب‌سایت Hardware.info به قیمت‌های پیشنهاد شده برای مانیتورهای BFGD که در نمایشگاه گیمزکام ۲۰۱۸ در دسترس بازدید کنندگان قرار داشتند، دست یافته است. قیمت پیشنهادی برای مانیتورهای نوین BFGD فوق‌العاده بالا بوده و در حدود ۴۰۰۰ تا ۵۰۰۰ یورو در نظر گرفته شده است.

دلیل قیمت گران مانیتور شگفت‌انگیز BFGD مربوط به محدود بودن تعداد شرکای سخت‌افزاری و میزان بالای تقاضا است که باعث ایجاد بازار انحصار چند قطبی فروش می‌شود. شاید در آینده با افزایش تعداد تولید کنندگان و گرم شدن رقابت میان آن‌ها، به مرور زمان شاهد کاهش قیمت صفحه نمایش BFGD انویدیا باشیم. در حال حاضر مشخصات منحصر به فرد مانیتور BFGD انویدیا با در نظر گرفتن اندازه‌ی بسیار بزرگ آن، دست کم روی کاغذ به‌واقع بی‌همتا است.

مانیتور گیمینگ BFGD انویدیا / NVIDIA BFGD Gaming Monitors

ویژگی‌های انحصاری مانیتور BFGD انویدیا

خوشبختانه هنگامی که صحبت از مشخصات خاص مانیتور BFGD می‌شود، به جرأت می‌توان ادعای انویدیا در مورد تحسین‌برانگیز بودن آن را با کمال میل پذیرفت. به گونه‌ای که ویژگی‌های منحصر به فرد مانیتور BFGD، شامل بسته‌ای کامل از تمامی فناوری‌های مورد نیاز هر کاربر برای دستیابی به نهایت کیفیت تصویر و گرافیک است. تمامی ویژگی‌های بارز مانیتور گیمینگ 65 اینچی انویدیا در فهرست ذیل عنوان شده است.

  • صفحه نمایش کوانتوم دات ۶۵ اینچی با پشتیبانی از وضوح تصویر 4K
  • حداکثر نرخ تازه‌سازی تصویر ۱۲۰ هرتزی
  • پشتیبانی کامل از فناوری HDR
  • برخورداری از میزان روشنایی ۱۰۰۰ نیت
  • ماژول سخت‌افزاری G SYNC داخلی
  • گستره‌ی رنگ DCI-P3 با فناوری نقاط کوانتومی
  • کنسول گیمینگ شیلد (Shield) داخلی برای خدمات استریم
  • تاخیر فوق‌العاده پایین در حد ۱ میلی‌ثانیه

تجهیز مانیتور BFGD به فناوری G SYNC و برخورداری از نرخ تازه‌سازی تصویر ۱۲۰ هرتزی، باعث اجرای بازی رایانه‌ای بدون بریدگی تصویر و تاخیر می‌شود. اگرچه اجرای بازی فقط در نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتزی بدون تاخیر خواهد بود، اما در صورت افت نرخ یاد شده، بدون این‌که کاربر متوجه هرگونه تغییری در تصویر شود، تراشه‌ی G SYNC وارد عمل شده و از تاخیر نمایش فریم‌ها جلوگیری می‌کند.

بنابراین تصویر نهایی بی‌نقص، دارای تاخیر بسیار کم و محدوده‌ی دینامیکی بالا خواهد بود. طبق بازخورد گردآوری شده از سوی بررسی کنندگان و کاربران علاقه‌مند به بازی‌های رایانه‌ای، مانیتور BFGD انویدیا عملکردی فراتر از انتظار داشته است؛ به طوری که هر گیمری را در دنیای مجازی غرق خود می‌کند. تصویر زیر تفاوت مانیتورهای BFGD انویدیا با تلویزیون‌های 4K و مانیتورهای کوچک ویژه‌ی گیمینگ را در میزان تاخیر ورودی نسبی نمایشگر نشان می‌دهد.

مانیتور گیمینگ BFGD انویدیا / NVIDIA BFGD Gaming Monitors

مانیتور ۶۵ اینچ انویدیا، دارای میزان تاخیر در تصویر غیرقابل باور است

با وجودی که مانیتورهای BFGD ساخت انویدیا و سه شریک سخت‌افزاری از فناوری‌های منحصر به فرد و سطح بالایی بهره می‌برند؛ اما باز هم در وضعیت فعلی صرف هزینه‌ی بسیار بالای ۵۰۰۰ یورویی برای آن مضحک به نظر می‌رسد. بنابراین در صورتی که قصد خرید آن را دارید، بهتر است تا زمان انجام بررسی‌های تخصصی و افزایش تعداد شرکای سخت‌افزاری برای تولید مانیتور BFGD صبر پیشه کنید.

مانیتور گیمینگ BFGD انویدیا / NVIDIA BFGD Gaming Monitors
مانیتور گیمینگ BFGD انویدیا / NVIDIA BFGD Gaming Monitors
مانیتور گیمینگ BFGD انویدیا / NVIDIA BFGD Gaming Monitors
مانیتور گیمینگ BFGD انویدیا / NVIDIA BFGD Gaming Monitors

کیفیت و قابلیت‌های منحصر به فرد مانیتور گیمینگ با قالب بزرگ انویدیا را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ آیا در فکر خرید آن هستید؟ لطفاً نظارت خود را در بخش دیدگاه وب‌سایت به اشتراک بگذارید. در پایان از شما دعوت می‌کنیم برای اطلاع از مشخصات فنی و قیمت مانیتور گیمینگ برندهایی نظیر ال‌جی، سامسونگ، بنکیو، فیلیپس و ایسوس از بخش محصولات زومیت استفاده کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات