لاجیتک از MX Vertical، نخستین ماوس عمودی خود رونمایی کرد

سه‌شنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
لاجیتک، کمپانی مطرح سازنده‌ی لوازم جانبی، روز دوشنبه از ماوس ارگونومیک و عمودی‌شکل MX Vertical با قابلیت اتصال بی‌سیم و با‌سیم رونمایی کرد.
تبلیغات

نخستین ماوس عمودی‌شکل لاجیتک به‌نام MX Vertical به‌تازگی معرفی شد. این ماوس ۹۹.۹۹ دلار قیمت دارد و از روز گذشته امکان سفارش آن از طریق وب‌سایت لاجتیک فراهم شده است. به گفته‌ی لاجیتک، ماوس جدید این شرکت در تاریخی نامشخص در ماه سپتامبر روانه‌ی بازار خواهد شد. همانند اغلب ماوس‌های عمودی، MX Vertical به گونه‌ای طراحی شده است که کاربر به‌جای قرار دادن دست خود در قسمت بالای آن، همچون زمانی که می‌خواهد دست بدهد، ماوس را در دست خود نگه دارد. دکمه‌های کلیک و چرخ اسکرول در قسمت راست ماوس و به گفته‌ی لاجیتک با زاویه‌ای ۵۷ درجه جایگذاری شده‌اند. در قسمت خمیده‌ی سمت چپ یک استراحتگاه بزرگ برای قرارگیری انگشت شست وجود دارد و هر دو طرف دستگاه نیز از برآمدگی‌های پلاستیکی ساخته شده‌اند تا کل ماوس به‌راحتی در دست قرار گیرد.

Logitech MX Vertical

ماوس MX Vertical از ابعاد ۱۲۰ × ۷۸.۸ × ۷۹ میلی‌متر برخوردار است و با وزن ۱۳۵ گرم، سنگین‌تر و بزرگ‌تر از دیگر ماوس‌های معمولی است. با این حال، ایده‌ی طراحی ماوس با این فرم و ظاهر، قرارگیری مچ و ساعد در وضعیتی مستقیم و در نتیجه ایجاد خستگی کمتر برای کاربر است. در سمت چپ ماوس، دو دکمه‌ی قابل تنظیم و در قسمت آلومینیومی بالا نیز یک دکمه‌ی دیگر قرار دارد که برای تنظیم سرعت نشانگر به‌کار می‌رود؛ اما کاربر می‌تواند از طریق اپلیکیشن دسکتاپ تنظیمات لاجیتک، کارکرد آن را سفارشی‌سازی کند. همچنین در این اپلیکیشن، تعیین مجموعه‌ای از میانبرهای قابل کنترل با ژست‌های حرکتی امکان‌پذیر است. به‌عنوان مثال، یک گزینه به کاربر امکان می‌دهد با فشردن کلید Fn و حرکت دادن ماوس به سمت چپ یا راست، قطعه‌ی موسیقی را در اپلیکیشن پخش موسیقی رد کند. علاوه بر این، چرخ اسکرول ماوس نیز قابل تنظیم است؛ اما برخلاف برخی از دیگر ماوس‌های رده‌بالای لاجیتک، تعویض عملکرد آن بین حالت‌های پیمایش آزاد و بریده امکان‌پذیر نیست.

ماوس جدید لاجیتک از طریق رابط USB-C، بلوتوث یا گیرنده‌ی یکپارچه‌ی دانگل USB لاجیتک به دیگر دستگاه‌ها متصل می‌شود. گیرنده‌ی یکپارچه‌ی لاجیتک، این امکان را فراهم می‌آورد تا حداکثر ۶ دستگاه بی‌سیم ساخت این شرکت را به آن متصل کرد؛ در نتیجه اگر هم‌اکنون صاحب یکی از کیبوردهای لاجیتک باشید، می‌توانید بدون استفاده از هیچ‌گونه درگاه اضافی، ماوس MX Vertical را به کامپیوتر خود اضافه کنید. این ماوس همچنین از نرم‌افزار Flow پشتیبانی می‌کند. این برنامه به کاربر امکان می‌دهد تا بدون نیاز به جفت‌سازی مجدد هر باره، از ماوس روی کامپیوترهای مختلف استفاده کند.

لاجیتک می‌گوید ماوس جدیدش از وضوح حداکثر ۴۰۰۰ DPI پشتیبانی می‌کند. این شرکت همچنین مدعی است که این ماوس با یک بار شارژ تا چهار ماه دوام می‌آورد و با یک دقیقه شارژ نیز می‌توان به‌مدت سه ساعت از آن استفاده کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات