مدیرعامل ارتباطات زیرساخت: تحریم ها در توسعه زیرساخت ارتباطی کشور بی‌تاثیر هستند

سه‌شنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۰
مطالعه 1 دقیقه
مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت می‌گوید که تحریم‌ها تاثیری در توسعه زیرساخت ارتباطی کشور ندارد؛ چرا که در بسیاری از بخش‌های شبکه ارتباطی کشور از تجهیزات بومی مخابراتی استفاده می‌شود.
تبلیغات

صادق عباسی شاهکوه در مورد اثر تحریم‌های احتمالی علیه ایران در زیرساخت ارتباطی کشور گفت که تحریم‌ها نمی‌تواند تاثیر محسوسی روی این بخش داشته باشند و در گذشته نیز برخی موضوعات مربوط به تحریم پیش آمده بود اما در شبکه ارتباطی کشور خللی ایجاد نشد و مشکلی پیش نیامد.

به‌گفته‌ی وی، برخی شرکت‌های مطرح مخابراتی دنیا از گذشته تاکنون همچنان با ایران همکاری می‌کنند؛ در دوره‌های قبل نیز که برخی تحریم‌ها علیه ایران وجود داشت، این کشورها همکاری خود را با ما در زمینه تجهیزات ارتباطی قطع نکردند.

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت اعلام کرد حتی اگر در زمینه تجهیزات مخابراتی با تحریم روبه‌رو شویم، کار خود را از طریق تجهیزات بومی پیش می‌بریم. چرا که هم اکنون نیز در بسیاری از بخش‌های شبکه ارتباطی کشور، از تجهیزات بومی استفاده می‌شود.

عباسی شاهکوه با اشاره به توسعه‌ی ترانزیت بین المللی ارتباطات کشور، تاکید کرد که ترانزیت ارتباطی کشور طی ۲ سال گذشته از ۲۰۰ گیگابیت به ۱۵۰۰ گیگابیت رسیده و هم اکنون ظرفیت ترانزیت ارتباطی به بیش از ۱.۵ ترابیت رسیده و تا پایان برنامه ششم توسعه به ۳۰ ترابیت برثانیه می‌رسد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات