
خودروساز ژاپنی ایسوزو از دو نسخه وانت مفهومی جدید با نام کانسپت ایکس رونمایی کرد که از پیشرانهی توربودیزل بهره میبرند.
افرادی که فرصت دیدار با یکی از نادرترین محصولات ایسوزو (Isuzu) به نام وهیکراس (Vehicross) را از دست دادهاند، میتوانند از وانت مفهومی جدید، ساخت خودروساز ژاپنی لذت ببرند. این خودروی مفهومی که کانسپت ایکس (Concept X) نامیده میشود، در دو نسخه ساخته شده است؛ اولین نسخه بر اساس وانت پیکآپ سنتی ساخته شده و دومی بر اساس شاسیبلند و برای علاقهمندان به مسیرهای آفرود طراحی شده است.
اولین مدل وجوه اشتراک زیادی با کامیون D-MAX دارد و به طور قابل توجهی برای ارائه فاصله کف وانت با زمین (۳۷۰ میلیمتر) بازسازی شده است. زوایای فرار (Departure) و حمله (Approach) به ترتیب به میزان قابل توجه ۳۸.۵ و ۴۹.۷ درجه میرسند. وانت مفهومی ایسوزو کانسپت ایکس در جلو از تعلیق مستقل و در عقب از تعلیق فنری چندمیلهای در ترکیب با لاستیکهای آفرود ۳۸ اینچی تویو اپن کانتری (Toyo Open country) بهره میبرد. اکثر اجزای بدنه از جمله کاپوت، گلگیرها، وینچهای جلو و عقب ۴.۵ تنی به صورت سفارشی هستند. قدرت وانت مفهومی ایسوزو از پیشرانه ۳.۰ لیتری چهار سیلندر توربودیزل مجهز به پخشکننده ذرهای دیزل (DPD) بهره میبرد که به جعبه دنده اتوماتیک ۶ سرعته آیسین (Aisin) متصل شده است.
ایسوزو کانسپت ایکس D-MAX
دومین مدل مفهومی ایسوزو با نام کانسپت ایکس MU-X بر اساس شاسیبلند لوکس هفت سرنشین MU-X ساخته شده است که در استرالیا به عنوان رقیب تویوتا فورواردر (Toyota Forwarder)، فورد اندیور (Ford Endeavor) و میتسوبیشی پاجیرو اسپرت (Mitsubishi Pajero sport) شناخته میشود. این مدل مفهومی نیز از همان پیشرانه ۳.۰ لیتری دیزلی همراه با اجزای تعلیق D-MAX بهره میبرد و اساسا خودرویی مشابه آن با بدنه و اجزای داخلی متفاوت است.
ایسوزو کانسپت ایکس MU-X
قدرت توقف وانت مفهومی ایسوزو کانسپت ایکس توسط ترمزهای جلوی ۶ پیستونی و ترمزهای عقب چهار پیستونی با اندازه دیسک ۳۹۰ و ۳۵۵ میلیمتری (به ترتیب) تامین شده است؛ در این سیستم از دیسکهای ترمز کاملا شناور بهره گرفته میشود. تنها تفاوت دو مدل در قابلیتهای آفرود و زاویه فرار است؛ زاویه فرار در مدل MU-X به ۳۷.۳ محدود میشود، در حالی که زاویه فرار D-Max به ۳۸.۵ درجه میرسد.
در حال حاضر ایسوزو از برنامههای خود برای این دو وانت مفهومی صحبتی نکرده است و مشخص نیست که چه موقع از حالت مفهومی خارج خواهند شد و به مدل تولیدی تبدیل میشوند. اما با توجه به مشخصات برجسته آنها، میتوان به توانایی مهندسان ایسوزو در طراحی خودروهای مخصوص آفرود پی برد.
قوانین و مقررات ارسال دیدگاه در بخش دیدگاههای زومیت
لطفا در نظر داشته باشید که زومیت در صورت مشاهدهی دیدگاه خلاف قوانین سایت، این حق را دارد که دیدگاه کاربر را بدون اطلاع قبلی پاک کند. همچنین در صورت تکرار در نقض قوانین سایت، به صلاحدید زومیت، حساب کاربری کاربر خاطی مسدود خواهد شد.
در صورت مشاهدهی تاپیک ها و پست های توهین آمیز یا خلاف قوانین از بحث کردن و پاسخ دادن به آنها جدا خودداری کرده و صرفا موضوع را از طریق آیکون گزارش به اطلاع ما برسانید.