انسداد ۱۳۰۰ درگاه پرداخت اینترنتی و ثبت ۳۹۶ کدملی در فهرست سیاه

سه‌شنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
بر اساس گزارش سرپرست معاونت توسعه و نظارت شرکت شبکه الکترونیکی پرداخت کارت، از اوایل سال تاکنون ۱۳۰۰ درگاه پرداخت اینترنتی مسدود شده است.
تبلیغات

به گفته‌ی مهدی طوبایی، همزمان با برگزاری مسابقات جام جهانی فوتبال که تخلفاتی چون شرط بندی و قمار افزایش یافت، فرایند نظارتی شاپرک هم تقویت شد که در مجموع ۱۴۳۸ درگاه با رفتار غیرمتعارف شناسایی و ۱۳۰۰ درگاه مسدود شد که از این تعداد ۳۹۶ کدملی در سامانه در فهرست سیاه قرار گرفت. همچنین شرکت‌های پایانه‌های فروشPSP هم ۴۴۹ درگاه را برای انسداد معرفی کردند.

به گفته‌ی وی، شرکت‌های پی‌اس‌پی موظفند از نوع فعالیت متقاضی هر نوع درگاه پرداخت به صورت شفاف و قطعی اطلاع یابند و علاوه بر این به صورت دوره‌ای بر تطابق فعالیت اعلام شده از سوی متقاضی درگاه با فعالیتی که پس از دریافت درگاه به آن مشغول است، نظارت داشته باشند و با هرگونه عدم تطابق در رسته فعالیت برخورد کنند.

طوبایی درباره چگونگی شناسایی متخلفان این حوزه گفت که امسال علاوه بر پایش و رصد فضای اینترنت برای یافتن تخلفات این حوزه، از روی رفتارهای تراکنشی و مطالبات پردازش و پرداخت‌ها تخلفات شناسایی و از طریق مراجع قضایی با آنها برخورد می‌شود.

سرپرست معاونت توسعه و نظارت شرکت شبکه الکترونیکی پرداخت کارت، آمار دقیقی از حجم مسدودی‌های این بخش را ارایه نکرد، اما درباره اقدامات برای به‌کارگیری ابزارهای بهینه‌ی شناسایی پذیرندگان پرخطر گفت که برای رصد مکانیزه داده‌ها به‌دنبال خرید و پیاده‌سازی نرم‌افزارهای بومی هستیم تا بر اساس نیازمندی‌هایمان از ظرفیت‌های داخلی بهره گیریم. بنابراین تا پایان تابستان مشخصات این امکان رصد مکانیزه را منتشر می‌کنیم تا طبق فرآیند معمول بازرگانی بهترین ابزار بومی را خریداری کنیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات