مالیات بر ارزش افزوده کالاهای وارداتی هم مشمول ضمانت‌‌نامه و ترخیص نسیه شد

دوشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۲
مطالعه 2 دقیقه
رییس کل گمرک اعلام کرد که علاوه بر حقوق ورودی، مالیات بر ارزش افزوده کالاهای وارداتی هم مشمول ضمانت نامه و ترخیص نسیه شد.
تبلیغات

فرود عسگری، رئیس کل گمرگ ایران ضمن اعلام تسهیلات جدید گمرکی برای واحدهای تولیدی گفت که واحدهای تولیدی که مشکلات نقدی دارند، می‌توانند کالای خود را به صورت نسیه ترخیص کرده یا با تودیع ضمانت‌نامه بانکی از گمرکات خارج کنند.

رئیس کل گمرک ایران در جهت ارائه هر چه بیشتر تسهیلات گمرکی به تولید‌کنندگان اعلام کرد:

این فعالان پیش از این در حقوق ورودی با ارائه ضمانت نامه می‌توانستند کالایشان را به طور نسیه از گمرک ترخیص کنند اما از این پس نه تنها در حقوق ورودی که در مالیات بر ارزش افزوده هم می‌توانند از ضمانت نامه بانکی استفاده کنند.

وی ابزار امیدواری کرد که تولیدکنندگانی که مشکلات کمبود نقدینگی دارند بتوانند از آن استفاده کنند.

معاون وزیر اقتصاد درباره ارائه دیگر تسهیلات گمرکی به تولید‌کنندگان، گفت که واحدهای تولیدی می‌توانند انبار اختصاصی در محل تولیدشان داشته باشند و محموله‌های وارداتی خود را از هر مرز گمرکی که وارد می‌شود به این انبارها که به خودشان اختصاص دارد اما تحت نظارت گمرک است انتقال دهند.

عسگری در ادامه توضیح داد که ما با حداقل حقوق ورودی از واحدهای تولیدی تضمین می‌گیریم و تسهیلاتی به آنها داده‌ایم که کالاها زیر نظر خودشان و تحت نظارت گمرک باشد.

فرود عسگری در ادامه تاکید کرد که واحد‌های تولیدی که دارای مشکلات بانکی یا در صف تخصیص یا تامین هستند، برای ترخیص کالاهایشان می‌توانند به گمرک مراجعه کنند و گمرک با توجه به شناختی که از آنها دارد، در ترخیص ۷۰ تا ۸۰ درصد کالاهایشان با آنها همراهی خواهد کرد و واحد‌های تولیدی پس از حل مشکلات بانکی خود می‌توانند به تسویه با گمرک اقدام کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات