پهپاد نجات غریق Auxdron، شناگران اسپانیایی را از کام مرگ نجات داد

دوشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
پهپاد نجات غریق Auxdron، با ارسال جلیقه‌ی نجات برای شناگران دریای والنسیا اسپانیا، آنها را از مرگ حتمی نجات داد.
تبلیغات

هفت شناگر که در دریای والنسیا اسپانیا مشغول شنا و تفریح بودند، متوجه شدند که جریان آب دریا آنها را حسابی از ساحل دور کرده است. وضعیت آنها به‌شدت بحرانی شده بود و در حال غرق شدن بودند. خوشبختانه پهپاد Auxdron توانست جان این هفت شناگر را از کام مرگ نجات دهد.

در جریان این حادثه، دیگو تورس از راه دور کنترل پهپاد را برعهده داشت. دیگو تورس یکی از نجات غریق‌های ساحل والنسیا است که برای کار کردن با پهپاد نجات غریق آموزش دیده است و وقتی از طریق دوربین پهپاد وضعیت شناگران را مشاهده کرد، به‌سرعت وارد عمل شد و از طریق پهپاد Auxdron برای افراد درگیر در حادثه، جلیقه نجات فرستاد. جلیقه‌ی نجات در اثر پرتاب شدن به‌صورت اتوماتیک باز می‌شود. یکی از شناگران، خانمی بود که به‌شدت به کمک نیاز داشت و با دریافت جلیقه‌ی نجات از مرگ حتمی نجات پیدا کرد. تصاویر گرفته‌شده از این حادثه، به‌خوبی همه چیز را نشان می‌دهد.

مدتی است که استارتاپ General Drones، به فعالیت در حوزه‌ی فوتوگرامتری هوایی، توپوگرافی، بازرسی و خدمات اورژانسی مشغول است. در حال حاضر این استارتاپ با کمک پهپادهای Hydronalix’s EMILY و پهپادهای PowerVision’s PowerDolphin، موفق به ارائه‌ی راهکارهای جدیدی برای رسیدگی و حل مشکلات و مسائل اورژانسی شده است که در اقیانوس رخ می‌دهند. این استارتاپ در نظر دارد اگر حادثه‌ای رخ داد، پهپادها بتوانند در کمترین زمان ممکن و با خلاقانه‌ترین روش‌ها مشکل را برطرف کنند. پهپاد مورد استفاده در این حادثه Auxdron نام دارد که مجهز به چهار بازو و هشت روتور و سه ماژول برای حمل جلیقه‌های نجات است. هم‌چنین پهپاد نجات غریق Auxdron، بدنه‌ای از جنس فیبر کربن ضد آب دارد  و می‌تواند  به‌مدت ۳۴ دقیقه به‌صورت پیوسته، در حالت عادی و بدون حمل جلیقه پرواز کند. این در حالی است که اگر پهپاد، دو عدد جلیقه نجات حمل کند، مدت زمان پرواز به ۲۶ دقیقه کاهش پیدا خواهد کرد.

پهپاد در شرایط واقعا اضطراری به‌سرعت توانست جلیقه نجات را به زنی که در حال غرق شدن بود برساند و قبل از رسیدن جک‌اسکی و سایر نیروهای امدادی، پهپاد سریع‌تر وارد عمل شد. در این حادثه، پهپاد Auxdron با پواز بر فراز اقیانوس و مشاهده‌ی وضعیت فردی که به کمک نیاز دارد، موقعیت مکانی وی را به‌سرعت ذخیره کرد و همین مساله به تیم نجات غرق جت‌اسکی کمک شایانی خواهد کرد. علاوه‌بر این، پهپاد می‌تواند با پرتاب جلیقه‌ی نجات در سریع‌ترین زمان ممکن عملیات نجات را به‌انجام برساند. در حال حاضر به‌لطف پهپاد نجات غریق، تمامی شناگران در صحت و سلامت هستند. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات