هواوی نوا 3 و نوا 3 آی در ایران معرفی شدند

یک‌شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۵
مطالعه 5 دقیقه
هواوی در مراسم رونمایی روز گذشته، از نسل جدید میان‌رده‌های پرفروش نوا 3 و نوا 3 آی در ایران رونمایی کرد.
تبلیغات

سری نوا هواوی یکی از پرفروش‌ترین سری گوشی‌های میان‌رده‌ی این شرکت در سراسر دنیا، طی سه سال گذشته رشد زیادی را تجربه کرده است. میزان فروش گوشی‌های سری nova هواوی در سه ماهه اول سال ۲۰۱۸ نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل ۱۰۰ درصد رشد داشته است.

هواوی به‌زودی آخرین محصول سری nova یعنی گوشی‌های هواوی نوا ۳ و هواوی نوا ۳ آی را به بازار ما عرضه می‌کند.

مراسم رونمایی از نوا ۳ و نوا ۳ آی

هوش مصنوعی یکی از مزیت‌های رقابتی گوشی‌های هوشمند هواوی است که رقبا را وادار به پیروی از خود نمود. هووی همواره سعی داشته فارغ از مرزبندی‌های رایج بین گوشی‌های میان‌رده و پرچم‌دار در بازار، امکانات بیشتری را حتی درگوشی‌های میان‌رده‌ی خود به کاربرانش عرضه کند؛ این امکانات به‌شکلی حتی در پرچم‌داران سایر برند‌ها مشاهده نمی‌شود.

مراسم رونمایی از نوا ۳ و نوا ۳ آی

 مزیت اصلی رقابتی این گوشی‌های جدید، دوربین سلفی دوگانه ۲۴ مگاپیکسلی با هوش مصنوعی در آن‌ها است. این مدل‌ها اولین گوشی‌هایی در بازار ما هستند که دوربین سلفی ۲۴ مگاپیکسلی دارند. هواوی سال گذشته هم با عرضه‌ی مدل نوا ۲ پلاس با سلفی ۲۰ مگاپیکسلی این رکورد را از آن خود کرد و امسال آن را ارتقاء داد. البته درگوشی‌های امسال نوا بحث هوش مصنوعی نیز برای اولین بار در دوربین سلفی مدنظر قرار گرفته است که این نیز خود عامل متمایزکننده‌ی دیگری برای این گوشی‌ها محسوب می‌شود. هوش مصنوعی دوربین سلفی در این سری می‌تواند تا ۸ صحنه شناسایی کند و به‌صورت خودکار تنظیمات لازم مناسب این صحنه‌ها را برای بهبود کیفیت عکاس‌های سلفی اعمال نماید؛ بدون اینکه لازم باشد کار خاصی انجام دهید.

نوا ۳ و نوا ۳ آی

دوربین‌های دوگانه‌ی اصلی این گوشی‌ها در پشت آن‌ها نیز، از چیدمانی مشابه چیدمان دوربین‌ها در گوشی پرچم‌دار هواوی پی ۲۰ برخوردار هستند و با بهره‌گیری از هوش مصنوعی قادر به شناسایی ۲۲ صحنه و سوژه‌ی مختلف بوده که نسبت به هوش مصنوعی در گوشی‌های قبلی هواوی در این بخش ارتقاء قابل‌توجهی یافته است.

نوا ۳ و نوا ۳ آی

لازم به ذکر است که دوربین‌های دوگانه اصلی در Huawei nova 3 ، شانزده مگاپیکسلی و ۲۴ مگاپیکسلی و در Huawei nova 3i دو مگاپیکسلی و ۱۶ مگاپیکسلی هستند. قابلیت‌های هوش مصنوعی در این گوشی که علاوه‌بر دوربین در سایر بخش‌های گوشی مانند مدیریت انرژی، بهبود کیفیت صدا و موارد دیگر به‌کار گرفته‌شده، مدیون پردازنده‌ی این گوشی است که همانند پردازنده‌ی هواوی میت ۱۰ و هواوی میت ۲۰ امکان پردازش عصبی را دارد. با اینکه نوا ۳ یک گوشی میان‌رده است ولی هواوی در آن از پردازنده گوشی‌های پرچم‌دار خود بهره گرفته استحافظه داخلی این گوشی‌ها ۱۲۸ گیگابایت به همراه ۴ گیگابایت رَم در نظر گرفته‌شده است که در کنار پردازنده ۸ هسته‌ای با حداکثر فرکانس ۲.۳۶ گیگاهرتز فضای ذخیره‌سازی و همچنین قدرت پردازشی کافی برای کارهای روزمره کاربران حرفه‌ای را فراهم می‌آورد. کارت حافظه میکرو SD این مدل هم کارت حافظه تا ۲۵۶ گیگابایت را قبول می‌کند.

نوا ۳ و نوا ۳ آی

در بخش طراحی، گوشی‌های جدید نوا با توجه به سلیقه‌ی کاربران جوان به‌شکلی طراحی‌شده‌اند که صفحهنمایش FullView با اندازه ۶.۳ اینچ با کمترین حاشیه و با یک ناچ در قسمت بالا تقریباً تمام بخش جلوی این گوشی را پوشانده و باعث شده تا کمترین اتلاف فضایی در این بخش نداشته باشیم. البته اگر کاربری به ناچ بالای صفحه‌نمایش علاقه نداشته باشد، می‌تواند در منوی تنظیمات گوشی آن‌ها را بپوشاند و یک حاشیه‌ی ساده مشکی در بالای گوشی مشابه طراحی گذشته گوشی‌های سابق داشته باشد. رزولوشن این صفحه‌نمایش ۲۳۴۰ در ۱۰۸۰ پیکسل با تراکم ۴۰۹ پیکسل از نوع IPS LCD است.

نوا ۳ و نوا ۳ آی

هواوی در این گوشی هم از طیف رنگ بنفش و آبی که در گوشی هواوی پی ۲۰ مشابه آن‌ها را دیده بودیم، بهره گرفته؛ با این تفاوت که این رنگ در نوا ۳ شفاف‌تر و زیباتر شده است. علاوه‌بر این، رنگ‌های ساده‌ی دیگری مانند مشکی و آبی و قرمز برای این گوشی در بازار موجود خواهد شد. نوا ۳ و نوا ۳ آی با قیمتی معادل ۴۹۹ و ۳۵۹ دلار به بازار عرضه می‌شوند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات