آمازون با خرید سینماهای لندمارک، گروه سینمایی راه‌اندازی می‌‌کند

یک‌شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
براساس آخرین گزارش‌ها، آمازون قصد دارد سینماهای لندمارک را خریداری کرده و گروه سینمایی آمازون را به‌صورت مستقل راه‌اندازی کند.
تبلیغات

آمازون در نظر دارد مجموعه‌ی سینماهای لندمارک را خریداری کند. Landmark Theatres، یک گروه سینمایی در ایالات متحده است که از سال ۱۹۷۴ تأسیس شده و دارای ۵۳ مجموعه‌ی سینمایی و ۲۵۵ سالن است.

براساس اطلاعات ارائه‌شده‌ توسط یک منبع ناشناس به بلومبرگ، غول بزرگ تجارت، درصدد خرید مجموعه‌ی سینمایی لندمارک است تا گروه سینمایی آمازون را تاسیس کند. سینماهای لندمارک به‌عنوان زیرمجموعه‌ی شرکت‌های Wagner/Cuban فعالیت می‌کنند؛ ولی آمازون قصد دارد گروه سینمایی مستقلی را ایجاد کند که زیرمجموعه‌ی شرکت‌های Wagner/Cuban نباشد.

البته تا این لحظه آمازون خبر منتشر‌شده را تایید یا رد نکرده است. اگر این خبر صحت داشته باشد، واقعا عجیب و جالب است که شرکتی همچون آمازون قصد حضور در حوزه‌ی سینما را داشته باشد. شاید آمازون در نظر دارد به‌نوعی وارد بازار سرگرمی شود. مدیر جدید استودیوی آمازون اخیرا تغییرات خوبی در روندهای کاری این استودیو ایجاد کرده است تا برای رقابت با نتفلیکس حرف‌های تازه‌ای برای گفتن داشته باشد. گزارش‌ها حاکی از تمرکز بیشتر این استودیو بر تولید فیلم‌های طولانی‌تر برای جذب علاقه‌مندان بیشتر است.

آمازون

اگر خبر صحت داشته باشد و آمازون درصدد راه‌اندازی گروه سینمایی جدیدی باشد، قطعا باید افراد بیشتری را برای همکاری جذب کند و به شرکت بزرگ‌تری تبدیل خواهد شد. البته وضعیت افرادی که در این لحظه در سینماهای لندمارک مشغول فعالیت هستند نیز باید مشخص شود. پیش از این نیز آمازون در طرح‌های تجاری دیگری نیز وارد شده است. پیشتر گفته شد آمازون با خرید یک میلیارد دلاری PillPack، وارد حوزه داروخانه آنلاین شد. شاید برای شما هم این سوال پیش بیاید که چرا آمازون وارد حوزه‌های جدید کسب و کار می‌شود؟

اگر آمازون سینماهای لندمارک را خریداری کند، این اولین باری است که در چنین حوزه‌ای وارد شده؛ و در کنار فروشگاه‌های خود، اقدام به حرکتی انقلابی و ورود به حوزه‌ای جدید کرده است. آمازون در حال حاضر دارای کتاب‌فروشی‌هایی در سیاتل و سایر نقاط امریکا است و قصد دارد فروشگاه‌های Amazon Go را در نقاط مختلف ایالات متحده راه‌اندازی کند. این شرکت همچنین در سال ۲۰۱۷ مجموعه‌ی Whole Foods را با قیمتی در حدود ۱۳۷ میلیارد دلار خریداری کرد. اگر خبر خرید گروه سینمایی لندمارک صحت داشته باشد؛ باید دید آیا آمازون موفق به خرید مجموعه سینماهای لندمارک نیز خواهد شد یا خیر.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات