مدیاتک درحال توسعه‌ تراشه‌های جدید هلیو پی 80 و پی 90 است

یک‌شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
مدیاتک اعلام کرد پس از موفقیت در تولید تراشه‌ی هلیو پی ۶۰، روی تراشه‌های هلیو پی ۸۰ و هلیو پی ۹۰ کار می‌کند.
تبلیغات

اسفندماه ۱۳۹۶، تراشه‌ی هلیو پی ۶۰ مدیاتک برای گوشی‌های هوشمند میان‌رده معرفی شد که از قابلیت‌های هوش مصنوعی و طراحی لیتوگرفی با معماری BigLITTLE بهره می‌برد. بی‌شک Helio P60 یکی از بهترین پردازنده‌های میان‌رده‌ی مدیاتک محسوب می‌شود. 

هان‌طور که گفته شد اوایل سال میلادی جاری، مدیاتک از هلیو پی ۶۰ با پشتیبانی از هوش مصنوعی رونمایی کرد. هلیو پی ۶۰ یک تراشه‌ی هشت هسته‌ای است که دارای چهارهسته‌ی کورتکس A73 با فرکانس ۲ گیگاهرتز و چهار هسته‌ی کورتکس A53 با سرعت کلاک ۲ گیگاهرتز است. پردازنده‌ی SoC از پردازنده‌ی گرافیکی Mali-G72 MP3 با فرکانس ۸۰۰ مگاهرتز بهره می‌برد. مدیاتک تلاش بسیاری برای بهینه‌سازی این تراشه به‌انجام رساند و موفق شد آن را به شرکت‌های مختلفی از جمله اوپو، ویوو و شیائومی بفروشد. برای مثال گوشی اوپو اف ۹ از هلیو پی ۶۰ مدیاتک بهره می‌برد.

مدیاتک

با توجه به موفقیت خوبی که مدیاتک در طراحی، تولید و عرضه‌ی هلیو P60 داشت؛ تصمیم گرفته است روی دو تراشه‌ی جدید دیگر به‌عنوان جانشین هلیو پی ۶۰ کار کند. براساس آخرین توییت منتشر‌شده از سوی رونالد کواندت، مدیاتک در حل توسعه‌ی دو تراشه‌ی جدید دیگر به‌نام‌های هلیو پی ۸۰ و هلیو پی ۹۰ است؛ که به‌نظر می‌رسد شرکت اوپو اولین مشتری تراشه‌های مذکور باشد. البته کواندت توضیحی در مورد تراشه‌ی هلیو پی ۷۰ ارائه نکرده است.

تراشه‌ی هلیو پی ۷۰، اوایل سال جاری میلادی توسط مدیاتک رونمایی شد و برای گوشی Ulefone T2 Pro مورد استفاده قرار گرفت. هلیو پی ۷۰ تراشه‌ای هشت هسته‌ای دارای چهار هسته‌ی کورتکس A73 با فرکانس ۲.۵ گیگاهرتز و چهار هسته‌ی کورتکس A53 با سرعت کلاک ۲ گیگاهرتز است. 

به‌نظر می‌رسد MediaTek، درتلاش است تا تراشه‌های جدید سری P خود را برای گوشی‌های میان‌رده توسعه دهد. جدیدترین تراشه‌ی سری هلیو X مدیاتک، برای گوشی‌های پرچمدار طراحی شد که هلیو ایکس ۳۰ در این سری، با طراحی لیتوگرافی ۱۰ نانومتری با پردازنده‌ی ۱۰ هسته‌ای (Decacore) رونمایی شد. اگر مدیاتک جانشینی برای Helio X30 به بازار عرضه نکند، ممکن است سایر تولیدکنندگان تراشه‌، بخش بزرگی از بازار گوشی‌های هوشمند را از آن خود کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات