اولین فروشگاه خرده‌فروشی گوگل در شیکاگو راه‌اندازی می‌شود

شنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
گوگل، اولین فروشگاه خرده‌فروشی خود را برای عرضه‌ی محصولات سخت‌افزاری و فروش پرچمدارانش در شیکاگو افتتاح می‌کند.
تبلیغات

گوگل در نهایت تصمیم گرفته است که وارد حوزه‌ی خرده‌فروشی شود. اولین فروشگاه رسمی و دائمی گوگل قرار است مکانی برای عرضه و فروش گوشی‌های هوشمند پیکسل گوگل، پیکسل‌بوک، ساعت هوشمند جدید گوگل و دیگر محصولات سخت‌افزاری این شرکت باشد.

البته احتمال دارد گوگل در فروشگاه خود، محصولات اندرویدی یا مبتنی بر سیستم‌های عامل Wear OS و کروم او‌اس شرکت‌های شخص ثالث را نیز به‌فروش برساند؛ ولی اگر چنین تصمیمی نهایی شود، قطعا محصولات را در ویترین و مرکز توجه قرار می‌دهد و محصولات سایرین در حاشیه قرار خواهند گرفت.

فروشگاه گوگل

به‌گزارش Chicago Tribune، این فروشگاه خرده‌فروشی قرار است دوطبقه و در فضایی با مساحت ۱۳۰۰ مترمربع در منطقه Chicago Fulton Market، حدفاصل خیابان‌های ۸۴۵ و ۸۵۳ خیابان راندولف افتتاح شود. این مکان دقیقا نزدیک دفتر گوگل در شیکاگو است و قطعا انتخاب چنین موقعیت مکانی برای راه‌اندازی فروشگاه تصادفی نیست. افتتاح فروشگاه خرده‌فروشی از سوی گوگل امری عجیب و دور از انتظار نیست. شرکت‌هایی همچون اپل، مایکروسافت، سامسونگ، هوآوی و شرکت‌های دیگر، دارای فروشگاه‌های خرده فروشی بسیاری برای عرضه‌ی محصولات خود به بازار هستند. در حال حاضر با توجه به اینکه گوگل وارد تولید مستقیم سخت‌افزار شده است، منطقی است که خود، فروش محصولات تولیدشده به‌صورت مستقیم توسط این شرکت را در فروشگاه‌های خرده‌فروشی برعهده بگیرد.

البته این اولین باری نیست که گوگل قصد دارد فروشگاه خرده‌فروشی راه‌اندازی کند. به‌گزارش Ars Technica، گوگل ظرف چند سال گذشته حداقل دو بار درصدد راه‌اندازی فروشگاه خرده‌فروشی بوده ولی برنامه‌ها و طرح‌هایش را تغییر داده است. اولین بار پروژه‌ی فروشگاه شناور Google Barge بین سال‌های ۲۰۱۰ و ۲۰۱۲ در سانفرانسیسکو مطرح شد؛ که هدف آن، نمایش محصولات گوگل بود. سپس، در سال ۲۰۱۵، گوگل در نیویورک، فضای خرده‌فروشی ۴۶ مترمربعی را اجاره کرد با صرف هزینه‌ی ۶ میلیون دلاری برای بازسازی فروشگاه، مجددا برنامه‌ی افتتاح فروشگاه را کنسل کرد. با توجه به سابقه‌ی گوگل در تغییر تصمیمات برای راه‌اندازی فروشگاه خرده‌فروشی، معلوم نیست این‌بار هم پروژه به نتیجه برسد یا مثل دو دفعه‌ی قبلی نافرجام بماند.

البته ناگفته نماند که گوگل در این مدت توانسته است به‌غیر از فروشگاه‌های خرده‌فروشی برای فروش محصولات سخت‌افزاری خود، فروشگاه‌های پاپ آپ متعددی راه‌اندازی کند. برای آنکه گوگل بتواند در راه‌اندزای و فروش فروشگاه‌های خرده‌فروشی، وارد رقابت با رقبای بازار شود، راهی طولانی در پیش دارد. هرچند طرفداران گوگل قطعا از افتتاح فروشگاه استقبال می‌کنند؛ ولی استخدام نیروی متخصص و راه افتادن کار قطعا زمان می‌برد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات