وعده وزارت صنعت برای حل مشکلات واردکنندگان و ترخیص کالاهای آی‌ تی از گمرک

پنج‌شنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
معاون امور اقتصادی و بازرگانی وزیر صنعت، معدن و تجارت وعده داد که مشکلات واردکنندگان قطعات رایانه‌ای حل خواهد شد و تیمی متشکل از نمایندگان وزارتخانه و فعالان بخش خصوصی تشکیل می‌شود.
تبلیغات

معاون امور اقتصادی و بازرگانی وزیر صنعت، معدن و تجارت به همراه رئیس و اعضای اتحادیه فناوران رایانه تهران طی جلسه‌ای به مشکلات واردکنندگان قطعات و تجهیزات رایانه‌ای پرداختند.

در این جلسه معاون امور اقتصادی و بازرگانی وزیر صنعت، معدن و تجارت در رابطه با اجناس وارداتی که مدت‌هاست در گمرک باقی مانده، اعلام کرد که اگر واردکنندگان تمامی مجوزهای لازم را دریافت کرده باشند، مشکلی به وجود نمی‌آید و اجناس ترخیص می‌شود. مجوز شرکت‌های دچار مشکل نیز بررسی می‌شود تا اگر نقصی وجود داشت برطرف شود.

حسن یونس سینکی همچنین درخصوص کانتینرهای کارتریج که در گمرک بندرعباس مانده‌اند، وعده داد که وزارت صنعت به بندرعباس نماینده می‌فرستد تا علت عدم ترخیص کالاها مشخص شود.

وی دررابطه با مانیتورهای در گمرک مانده‌ی مادیران و سامسونگ نیز گفت که بهتر است درخواست مکتوب ارائه شود تا مورد بررسی قرار گیرد.

به گفته‌ی وی، اگر اطلاعات واردکنندگان با کالاهای وارداتی تطابق نداشته باشد یا کالاها در گروه ممنوعه جا گرفته باشند، کالا از گمرک ترخیص نمی‌شود، وگرنه دلیلی ندارد کالایی که ثبت سفارش شده و مراحل خود را رد کرده است در گمرک بماند.

در ادامه‌ی این نشست در رابطه با مسائلی نظیر افزایش قیمت کالاها به دلیل باقی ماندن در گمرک، مشکلات مربوط به TST و پرداخت مابه‌التفاوت قبل و بعد از ترخیص کالا از گمرک انتقاداتی از سوی واردکنندگان رایانه‌ای مطرح شد. همچنین پیشنهاد شد که بخش خصوصی به دولت کمک کند و با تشکیل یک تیم پایلوت مشکلات اصناف بررسی شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات