موتورولا پی 30 با اسنپدراگون 636 و رابط کاربری ZUI 4.0 معرفی شد

پنج‌شنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۵
مطالعه 3 دقیقه
گوشی هوشمند موتورولا پی ۳۰ به‌همراه تراشه‌ی اسنپدراگون ۶۳۶ کوالکام و رابط کاربری ZUI ۴.۰ به‌صورت رسمی رونمایی شد.
تبلیغات

هما‌ن‌طور که پیش از این موتورولا وعده داده بود، گوشی هوشمند موتورولا پی ۳۰ خود را روز ۱۵ آگوست برابر با ۲۴ مردادماه، به‌صورت رسمی رونمایی کرد. یک روز پیش از رونمایی، گوشی هوشمند جدید موتورولا در وب‌سایت رسمی موتو فهرست شد و ساعاتی پس از رونمایی، امکان پیش‌سفارش گوشی از طریق سایت برای علاقه‌مندان امکان‌پذیر شد.

Motorola P30 با تراشه‌ی اسنپدراگون ۶۳۶ کوالکام، ماژول دوربین دوگانه برای تصاویربرداری بوکه بهره می‌برد و با برچسب قیمت حدود ۳۰۰ دلاری رونمایی شده است. همچنین دارای نمایشگر ۶.۲ اینچی IPS LCD، رزولوشن Full HD+ و بریدگی بالای نمایشگر است. پی 30 دارای نمایشگر بلند با نسبت تصویر ۱۹:۹ است و از CPU، هشت‌ هسته‌ای ۱.۸ گیگاهرتزی و GPU آدرنو ۵۰۹، حافظه‌ی رم ۶ گیگابایتی و حافظه‌ی داخلی ۶۴ گیگابایتی یا ۱۲۸ گیگابایتی با قابلیت ارتقاء از طریق microSD، بهره می‌برد.

موتورولا پی 30

تنظیمات دوربین دوگانه‌ی موتورولا پی ۳۰ از آیفون ۱۰ اپل کپی‌برداری شده‌ است؛ ولی سنسورهای آن ۱۶ مگاپیکسلی با دیافراگم f/۱.۸ و ۵ مگاپیکسلی با دیافراگم f/۲.۲ است؛ که هر دو لنز توسط شرکت OmniVision توسعه یافته‌اند. همچنین از سیستم فوکوس خودکار تشخیص فاز (PDAF)‌‍ پشتیبانی می‌کند و قدرت تصویربرداری ویدئویی با کیفیت ۱۰۸۰ پیکسل و امکان بلوری‌کردن پس‌زمینه را دارد. فلاش LED، بین لنزهای دوربین‌ دوگانه قرار گرفته است. دوربین سلفی گوشی جدید موتورولا، ۱۲ مگاپیکسلی معمولی با دیافراگم f/۲.۰ و اندازه‌ی پیکسل ۱.۲۵ میکرومتری است. از آنجایی که موتورولا یکی از شرکت‌های تابعه‌ی لنوو است؛ شرکت مادر تصمیم گرفت تا گوشی جدید با رابط کاربری ZUI ۴.۰ و سیستم‌عامل اندروید ۸.۰ اوریو رونمایی شود. این نسخه‌ی رابط کاربری برای اولین بار در گوشی‌های هوشمند ZUK معرفی شد که البته در حال حاضر خط تولید این گوشی‌های هوشمند متوقف شده است. بعدها رابط کاربری ZUI ۴.۰ مجددا با معرفی لنوو زد ۵ احیا شد. از آنجا که گوشی هوشمند در حال حاضر در چین عرضه می‌شود؛ بنابراین به‌طور پیش‌فرض از خدمات و سرویس‌های گوگل بهره نمی‌برد؛ ولی احتمالا بعد از نمایشگاه ایفا برلین، در بازار جهانی عرضه خواهد شد.

موتورولا پی 30
موتورولا پی 30
موتورولا پی 30
موتورولا پی 30

پورت USB-C در قسمت پایین گوشی و بین دو اسپیکر قرار دارد. جک صوتی ۳.۵ میلی‌متری نیز در قسمت بالای گوشی قرار گرفته است. اسکنر اثر انگشت، وسط پنل پشتی، به‌همراه لوگو موتورولا قابل‌مشاهده است. موتورولا پی ۳۰ با باتری ۳۰۰۰ میلی‌آمپر‌ ساعتی و فناوری شارژ سریع ۱۸ وات همراه است.

موتورولا پی 30

با توجه به اینکه موتورولا پی ۳۰ در دو نسخه‌‌ی مختلف با ظرفیت حافظه‌ی داخلی متفاوت رونمایی شده‌ است؛ لذا دو برچسب قیمت برای آن تعیین شده است. پی ۳۰، در سه رنگ متنوع سفید، مشکی و آبی شفقی به بازار عرضه می‌شود که رنگ‌های آن کاربران را به‌یاد پی ۲۰ هواوی می‌اندازد. قیمت نسخه‌ی ۶۴ گیگابایتی، ۲۸۹ دلار و قیمت نسخه‌ی ۱۲۸ گیگابایتی، ۳۰۳ دلار تعیین شده است؛ و قیمتی بالاتر از لنوو زد ۵ دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات