اکسینوس 5100 به‌عنوان نخستین مودم 5G موبایلی دنیا معرفی شد

پنج‌شنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
سامسونگ روز گذشته، اکسینوس 5100 را به‌عنوان نخستین مودم 5G موبایلی دنیا معرفی کرد.
تبلیغات

سامسونگ مدت‌ها است که با ساخت محصولات و سرویس‌های جدید قصد دارد مقدمات ورود به دنیای 5G را فراهم کند و ظاهرا پس از مدت‌ها این اتفاق مهم به‌وقوع پیوسته است؛ این شرکت کره‌ای روز گذشته به‌صورت رسمی از مودم اکسینوس ۵۱۰۰ رونمایی کرد. طبق ادعای کره‌ای‌ها، اکسینوس ۵۱۰۰ نخستین مودم 5G صنعت گوشی‌های هوشمند است که سازگاری کاملی با استانداردهای 3GPP دارد.

این مودم جدید سینگل‌چیپ، طبق ادعای سامسونگ، از چندین حالت ارتباطی پشتیبانی می‌کند و کارایی بسیار بالایی از خود در امر انتقال داده نشان می‌دهد. سامسونگ می‌گوید که مودم اکسینوس ۵۱۰۰ به‌طور کامل با استانداردهای نسخه ۱۵ پروژه مشارکتی نسل سوم شبکه تلفن همراه (3GPP Release 15) سازگار است.

سامسونگ، اکسینوس ۵۱۰۰ را با لیتوگرافی ۱۰ نانومتری ساخته است و صراحتا گفته است که نمی‌توان آن را صرفا یک مودم 5G نامید. این تراشه‌ی جدید ضمن پشتیبانی از 5G، شبکه‌های ارتباطی نسل پیشین از جمله HSPA ،TD-SCDMA ،3G WCDMA ،2G GSM/CDMA و 4G LTE را نیز به‌طور کامل پشتیبانی می‌کند.

سامسونگ گفته است که می‌خواهد با همکاری تعداد زیادی از شرکایش در سراسر دنیا، هرچه زودتر شبکه‌های 5G را به دنیای گوشی‌های موبایل وارد کند.

طبق ادعای سامسونگ، Exynos Modem 5100 می‌تواند در حالت «زیر ۶ گیگاهرتز» شبکه‌ی 5G، سرعت داون‌لینک (Downlink) تا سقف ۲ گیگابیت بر ثانیه و در حالت mmWave سرعت داون‌لینک ۶ گیگابیت بر ثانیه را ارائه دهد. این مودم همچنین می‌تواند در شبکه‌های 4G، سرعت داون‌لینک ۱.۶ گیگابیت بر ثانیه را ارائه دهد.

از آنجا که سامسونگ قصد دارد اواخر سال جاری میلادی اکسینوس ۵۱۰۰ را به‌دست مشتریانش برساند، می‌توان گفت که برای اولین‌بار، گوشی‌هایی در سال ۲۰۱۹ قرار است به این مودم تجهیز شوند. سامسونگ احتمالا اولین شرکتی خواهد بود که از اکسینوس ۵۱۰۰ در گوشی‌های هوشمندش استفاده می‌کند.

گفتنی است که Samsung اخیرا اعلام کرده، گلکسی اس ۱۰ قرار نیست نخستین گوشی 5G این شرکت باشد؛ همین موضوع گمانه‌زنی‌هایی را در رابطه با گوشی رده‌بالای سامسونگ که قاعدتا تاریخ عرضه‌اش باید برای اوایل ۲۰۱۹ تنظیم شده باشد، آغاز کرده است.

دیدگاه‌های خود را در این رابطه با زومیت در میان بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات