اپل تراشه سفارشی‌شده برای پردازش داده‌های بیومتریک می‌سازد

چهارشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
اپل در جدیدترین آگهی استخدامی خود به‌دنبال طراح تراشه‌های پردازشی بوده است؛ به‌نظر می‌رسد این اقدام برای ساخت تراشه‌های اختصاصی گجت‌های سلامتی باشد.
تبلیغات

اپل در حال تلاش برای ساخت یک تراشه‌ی سلامتی سفارشی‌شده است. این تراشه برای پردازش داده‌های بیومتریک در دستگاه‌های این شرکت استفاده خواهد شد. این اطلاعات بر اساس آگهی استخدام کوپرتینویی‌ها استخراج شده که وب‌سایت CNBC منتشر کرده است.

اپل در حال حاضر تراشه‌های سفارشی‌شده را در آیفون استفاده می‌کند. به‌علاوه، شایعه شده که آنها در حال تلاش برای استفاده از پردازنده‌های سفارشی‌شده برای کامپیوترهای مک هستند که از سال ۲۰۲۰ محقق خواهد شد. در مورد گجت‌های پوشیدنی نیز اپل واچ اکنون به تراشه‌ی سفارشی‌شده S3 مجهز است.

گزارش منتشرشده در CNBC بر اساس آگهی‌های استخدامی اپل ادعا می‌کند که کوپرتینویی‌ها در حال تلاش برای پیشرفت بیشتر در زمینه‌ی داده‌های سلامتی هستند. آنها قصد دارند تراشه‌ای سفارشی‌شده‌ای تولید کنند که تنها برای پردازش فاکتورهایی همچون ضربان قلب استفاده شوند و در نتیجه مصرف باتری را در دستگاه‌هایی همچون اپل واچ بهینه کند.

در متن یکی از این آگهی‌های اسخدامی آمده است:

ما به‌دنبال معماران مدارهای مجتمع با کاربرد خاص (ASIC) برای سنسورها هستیم تا در توسعه‌ی این مدارها برای سنسورهای جدید و سیستم‌های تشخیصی، در محصولات آینده‌ی اپل به ما کمک کنند. فرصت شغلی هم برای معماران آنالوگ و هم معماران دیجیتال ASIC باز است.

در آگهی دیگری نیز اشاره‌ای به نیاز به مهندسان در زمینه‌ی توسعه‌ی سنسورهای سلامتی و بدنسازی شده است. نکته‌ی جالب این که این آگهی‌ها اکنون از بخش آگهی‌های اپل حذف شده‌اند.

اپل‌واچ

در مورد قصد اپل از این آگهی‌های استخدام و توضیحات آنها دو فرضیه وجود دارد که هنوز هیچ‌کدام را نمی‌توان اثبات کرد. اول این که آنها به‌دنبال همگام‌سازی بهتر ردیابی داده‌های سلامتی، قابلیت‌های نظارتی یا سنسورها، با تراشه‌های کنونی آیفون یا اپل واچ هستند. فرضیه‌ی دوم این که اپل به فکر توسعه‌‌ی تراشه‌ی اختصاصی است تا در کنار دیگر قطعات سخت‌افزاری در محصولات جدید به‌کار گرفته شود.

در حال حاضر اپل واچ از یک سنسور نوری سفارشی‌شده برای اندازه‌گیری ضربان قلب استفاده می‌کند. تراشه‌ی جدید می‌تواند با این سنسور یا نسل بعدی و حرفه‌ای‌تر بعدی آن کار کند تا داده‌ها را بهتر پردازش کند. در فرضیه‌ی دیگر، تراشه‌ی جدید تنها بازدهی دستگاه را در جمع‌آوری و آنالیز داده افزایش می‌دهد.

تراشه‌ی A11 bionic که در محصولاتی همچون آیفون 8 و آیفون x استفاده شده، مجهز به یک موتور عصبی است. این موتور عصبی به‌منظور افزایش سرعت در انجام وظایف مربوط به هوش مصنوعی مانند FaceID و Animoji فعالیت می‌کند. در واقع تراشه‌ی سفارشی جدید نیز می‌تواند با مهندسی مشابه ساخته شده و علاوه‌بر انجام وظایف پردازشی استاندارد، پردازش‌های مربوط به داده‌های سلامتی را انجام دهد.

نسخه‌ی بعدی اپل واچ به‌همراه آیفون‌های جدید، پاییز امسال معرفی می‌شود. زمان‌بندی انتشار آگهی‌های استخدامی Apple نشان می‌دهد که تراشه‌های احتمالی آنها در بخش سلامتی، به این زودی در دستگاه‌های آنها استفاده نخواهند شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات