سیری اپل احتمالا به قابلیت پشتیبانی از چند کاربر مجهز خواهد شد

چهارشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
اپل اینسایدر به‌تازگی گزارشی از عملکردهای احتمالی پتنت جدید اپل ارائه کرده است. این پتنت، سیستم شناسایی صدا را قادر می سازد تا کاربران را از طریق صحبت کردن بشناسد.
تبلیغات

براساس گزارش‌ دیروز شرکت اپل‌اینسایدر، اپل یک پتنت جدید به ثبت رسانده است که سیستم شناسایی صدا را قادر می‌سازد تا کاربران را از طریق صحبت آن‌ها شناسایی کند و کارها را بر این اساس که چه‌کسی درحال صحبت است، اجرا کند. این پینت می‌تواند فریم‌ورکی برای اپل باشد و سیری را به پشتیبانی چندکاربره مجهز کند. سیری یک نرم‌افزار کاربردی برای سیستم‌عاملِ iOS اپل است که به‌عنوان دستیار شخصی و راهنمای دانا کار می‌کند.

در حال حاضر، سیری این توانایی را دارد که به صحبت دیگران پاسخ دهد. اگر کاربر عادی این دستیار صدا هستید، احتمالا مشاهده کرده‌اید که دوستتان با آزردگی عبارت «هی سیری»، را به گوشی خود می‌گوید و گوشی نیز پاسخ او را می‌دهد. این سیستم، کاربران را قادر می‌سازد تا نمایه‌های روی گوشی همراه‌شان را تنظیم کنند و دستیار صوتی سیری می‌تواند از این طریق، صدای شخصی که درحال صحبت‌کردن است را با پروفایل‌های روی گوشی تطابق بدهد و پاسخ‌دهی را سفارشی کند و مانند یک کاربر اولیه‌ که می‌تواند اقداماتی جهت محرمانه ماندن اطلاعات موردنظر خود انجام دهد، محدودیت‌هایی را برای دسترسی به تقویم یا پیام‌ها ایجاد کند.

البته این سفارشی‌سازی شامل قابلیت‌هایی فراتر از تطبیق صداها نیز می‌شود. دستیار صوتی سیری بر مبنای این پتنت می‌تواند براساس مواردی که از الگوی صحبت‌های یک کاربر یاد گرفته است، یک کتابخانه‌ی دست‌نخورده از واژگان بسازد و از آن‌ها استفاده کند و از این طریق اولویت‌ها را حفظ کند و هر بار برای سازگاری بهتر با هر کاربر، موارد جدیدی را یاد بگیرد.

همان‌طور که اپل‌اینسایدر اظهار داشت؛ پشتیبانی سیری از چندین کاربر، اکنون که کمپانی آن را در اسپیکر هوشمند هوم‌پاد به‌کار گرفته است، منطقی‌تر به‌نظر می‌رسد.

این اسپیکر خانگی مانند یک هاب عمل می‌کند؛ قابلیت شناسایی کاربران بر اساس الگوهای صدا یا صحبت آن‌ها می‌تواند یک امتیاز ارزشمند در این پتنت باشد. همان‌طور که گفته شد کمپانی‌هایی مانند اپل، پتنت‌های زیادی در کارنامه‌ی خود دارند، اما تنها دریافت امتیاز در یک مورد لزوما به‌ این مفهوم نیست که بقیه‌ی موارد نیز همین‌گونه عمل خواهند کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات