فراخوان خودروهای برقی و هیبریدی فولکس واگن؛ شایعه یا رسوایی جدید؟

چهارشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
فولکس‌واگن، احتمالا حدود ۱۲۴ هزار دستگاه خودروی برقی و هیبریدی را به علت آلوده بودن به فلز سرطان‌زای کادمیوم، فراخوان می‌کند.
تبلیغات

فولکس‌واگن در دو سال اخیر به دنبال جبران رسوایی دیزل‌گیت بود و در این راه سعی داشت با تولید خودروی برقی و هیبریدی، موضوع را به فراموشی بسپارد. طی این مدت، فولکس‌واگن برنامه بلندمدتی برای تولید خودروهای‌ الکتریکی در سطح گسترده داشت. اما به نظر نمی‌رسد که خودروساز آلمانی به این زودی بتواند از مشکلات رهایی یابد. با توجه به آلوده بودن سیستم شارژ خودروهای برقی و هیبریدی فولکس‌واگن به فلز کادمیوم، احتمالا تعداد زیادی از محصولات با فراخوان روبرو خواهند شد.

سازمان نظارت بر حمل‌ونقل خودروی آلمان (KBA)، ممکن است بعضی از خودروهای الکتریکی گروه فولکس‌واگن را به دلیل آلوده بودن به فلز کادمیوم فرا بخواند. این ماده سرطان‌زا در سیستم شارژ خودروهای برقی و هیبریدی وجود دارد و می‌تواند شامل ۱۲۴ هزار دستگاه خودروی فولکس‌واگن شود. سازمان نظارت حمل‌ونقل آلمان در حال بررسی این موضوع برای صدور دستور فراخوانی خودرو است.

کادمیوم نوعی فلز سرطان‌زا است که در سیستم شارژ خودروهای الکتریکی فولکس‌واگن مورد استفاده قرار می‌گیرد. تمام خودروهای برقی و پلاگین هیبریدی این گروه خودروسازی از جمله مدل‌های فولکس‌واگن e-Golf، گلف GTE و پاسات GTE مشمول طرح فراخوان می‌شوند. همچنین با توجه به استفاده از سیستم شارژ فولکس‌واگن در تمام محصولات هیبریدی آئودی و پورشه، آن‌ها نیز احتمالا شامل این فراخوان خواهند شد. 

Volkswagen Electric car Recall / فراخوان خودروی برقی فولکس‌واگن

فولکس‌واگن به تازگی از این مسئله آگاه شد و آن را سریعا به مسئولان دولتی آلمان اطلاع داده است. نزدیک به ۰.۰۰۸ گرم فلز کادمیوم در سیستم شارژ خودروی برقی فولکس‌واگن استفاده می‌شود؛ گرچه این قطعات خطری برای کاربران ایجاد نمی‌کند، اما تاثیرات زیست محیطی آن‌ها مخصوصا در پایان عمر باتری‌ و خودروی الکتریکی، می‌تواند خطرناک باشد. این موضوع، باعث نگرانی سازمان نظارت بر حمل‌ونقل آلمان شده است.

تولید خودروهای مذکور، به مدت محدود در کارخانه‌های فولکس‌واگن متوقف شد و در حال حاضر آن‌ها توانسته‌اند کادمیوم استفاده‌شده در چرخه تولید را با ماده دیگری جایگزین کنند؛ این ماده توسط یکی از قطعه‌سازان تامین شده است. هنوز فولکس‌واگن رسما به این گزارش واکنش نشان نداده و احتمالا منتظر تصمیم نهایی سازمان نظارت بر حمل‌ونقل آلمان است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات