مراحل آماده سازی تویوتا کرولا برای مسابقات دریفت
امروزه موتوراسپرت کمی برای علاقهمندان به دنیای خودرو، خستهکننده شده است. به همین علت، شیوههای جدیدی از رقابت با خودرو ایجاد شده است تا بتواند هیجان بیشتری را به طرفداران القا کند. طی سالهای اخیر شاهد افزایش جذابیت رقابتهای نسکار، دریفت و درگ در سطح جهانی هستیم. وجود جذابیت در این رشتهها، باعث تمایل برخی تیمها به تیونینگ خودرو و تقویت پیشرانه برای شرکت در رویدادهای مختلف شده است.
با این حال، همیشه وضع مقررات توسط برگزارکنندگان باعث فروکش کردن عطش نوآوری و هیجان در دنیای خودرو میشود. این مسئله به دغدغهی بسیاری از علاقهمندان دنیای موتوراسپرت، تبدیل شده است. خوشبختانه تنها جایی که میتوان خودروهای مقرون به صرفه ژاپنی مجهز به پیشرانه مخصوص مسابقات نسکار (NASCAR) را به عنوان رقیب اصلی خودروهای عضلانی آمریکایی و محصولات جذاب فراری مشاهده کرد، مسابقات دریفت است. جایی که تقریبا هیچ قاعده و قانونی را برنمیتابد و تقریبا هرگونه تغییری در خودرو آزاد به حساب میآید.
یکی از برجستهترین محصولات در زمینه دریفت، هاچبک تویوتا کرولا متعلق به تیم پاپاداکیس ریسینگ (Papadakis Racing) است. پیش از این خبر مربوط به قهرمانی تویوتا کرولا هاچبک ۱۰۰۰ اسب بخاری در مرحله اول فرمول دریفت آمریکا ۲۰۱۸ در زومیت منتشر شد. حالا تیم کالیفرنیایی پاپاداکیس ریسینگ، ویدئویی جالب از مراحل آمادهسازی تویوتا کرولا منتشر کرده است.
این هاچبک محبوب در همکاری نزدیک با تویوتا ریسینگ دیولوپمنت (Toyota Racing Development) و جان سیبال (هنرمند و طراح خودرو) توسعه یافت. بدنه فولادی با پنلهای فیبر کربن و کِولار (kevlar) جایگزین شده است؛ کِولار، نام تجاری فیبر مصنوعی بسیار محکم و سبکی است که در ساختن روپوش ضدگلوله، بدنهی قایق و هواپیما کاربرد دارد. در حالی که پیشرانه سفارشی چهار سیلندر دارای توربوشارژر بورگ وارنر EFR و سیستم تزریق سوخت انژکتوری AEM اینفینیتی-8 است. پاپاداکیس ریسینگ میگوید این قدرتمندترین پیشرانهای است که تاکنون توانسته بهتر از پیشرانه ساخته شده توسط تویوتا ریسینگ برای خودروهای مسابقهای نسکار، عمل کند.
فینال دور اول فصل ۲۰۱۸ مسابقات فرمول دریفت آمریکا بین فردریک آزبو با تویوتا کورولا هاچبک ۱۰۰۰ اسب بخاری و فورست ونگ با نیسان ۸۰۰ اسب بخاری سیلویا S15 برگزار شد. رقابت این دو راننده به حدی نزدیک بود، که داوران پس از یکبار دستور دریفت دوباره موفق به قضاوت نهایی شدند. سرانجام پس از نمایش تماشایی، فردریک آزبو ملقب به «چکش نروژی» به مقام قهرمانی مرحله اول فرمول دریفت رسید. فردریک آزبو از سال ۲۰۱۰ تا کنون، سه بار در لانگ بیچ کالیفرنیا روی سکو رفته است. او در سال ۲۰۱۵ علاوه بر مقام اول در لانگ بیچ، به مقام قهرمانی فصل نیز دست پیدا کرد.
نظرات