اپل تامین‌کنندگان کلیدی گوشی‌های آیفون‌ 2018 را مشخص کرد

سه‌شنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۵
مطالعه 3 دقیقه
با نزدیک شدن به زمان آغاز تولید انبوه گوشی‌های آیفون‌ ۲۰۱۸، اپل، تامین‌کنندگان کلیدی گوشی‌های آیفون را مشخص کرد.
تبلیغات

اپل قصد دارد در ماه سپتامبر (‌شهریورماه)‌ سال جاری میلادی، سه گوشی آیفون ۲۰۱۸ خود را به‌صورت رسمی معرفی کند. با آنکه هنوز تولید انبوه گوشی‌های آیفون ۲۰۱۸ شروع نشده است، ولی ظاهرا کوپرتینونشین‌ها تصمیم خود را در مورد تامین‌کنندگان کلیدی گرفته‌اند و شرکت‌های موردنظر را مشخص کرده‌اند.

براساس آخرین گزارش منتشر‌شده از سوی خبرگزاری تایوانی اکونومیک‌ دیلی‌ نیوز، ماه سپتامبر شاهد رونمایی گوشی‌های جدید آیفون ۲۰۱۸ خواهیم بود. آخرین گزارش منتشرشده از سوی Fubon Securities تایوانی نیز اشاره می‌کند که تامین‌کنندگان قطعات iPhone 2018، در حال تامین قطعات موردنیاز برای تولید انبوه گوشی‌های هوشمند جدید Apple هستند. ظاهرا محموله‌هایی از لنز دوربین، شاسی فلزی و قطعات دیگر موردنیاز برای تولید آیفون، از طریق فاکسکان تامین می‌شود. انتظار می‌رود که فاکسکان، در تامین قطعات موردنیاز برای مونتاژ آیفون ۲۰۱۸ نقش کلیدی برعهده داشته باشد. Fubon Securities در گزارش خود اعلام کرده است که فاکسکان، تولید کل گوشی‌های نسل دوم آیفون ۱۰، ۹۰ درصد حجم تولید آیفون ایکس پلاس و ۷۵ درصد حجم تولید آیفون ۶.۱ اینچی LCD با قیمت پایین را برعهده دارد. شرکت تایوانی پگاترون نیز الباقی سفارشات را برعهده خواهد داشت.

آیفون 10 ایکس / iphone x

باوجودی که زنجیره‌ی تامین آیفون ۲۰۱۸ اپل به‌وضوح در حال آماده شدن برای تولید انبوه است؛ ولی هنوز زمان آغاز و استارت کار مونتاژ از سوی کوپرتینونشین‌ها مشخص نشده است. براساس آخرین خبرها، فاکسکان در حال آماده‌شدن برای آغاز کار است. معمولا فاکسکان، در فصل تابستان خود را برای ماه سپتامبر (شهریورماه‌)‌ آماده می‌کند. البته آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس در ماه سپتامبر به بازار عرضه شدند؛ ولی معرفی آیفون LCD به‌دلیل مشکلاتی در حسگر TrueDepthبا تاخیر تا ۳ نوامبر برابر با ۲۴ آبان‌ماه به تعویق خواهد افتاد.

در ماه ژوئن (خردادماه)‌، مینگ‌ چی‌کو، تحلیلگر معروف اعلام کرد که هر سه گوشی آیفون ۲۰۱۸ در ماه سپتامبر معرفی می‌شوند و امکان سفارش آنها از همان زمان وجود خواهد داشت. اما مورگان استنلی تحلیلگر معروف کیتی هابرتی، اعلام کرد که آیفون ۶.۱ اینچی LCD به‌دلیل مشکلاتی در نمایشگر، ممکن است تا ماه اکتبر (مهرماه) هم معرفی نشود.  البته، پیشتر هم گفته شده بود که معرفی آیفون ۶.۱ اینچی اپل با نمایشگر Full Active LCD تا اوایل آذرماه به تعویق خواهد افتاد.

مینگ چی‌کو پیش‌بینی کرده است که نسل دوم آیفون ۱۰ با شروع قیمت ۷۹۹ تا ۸۹۹ دلار به‌فروش خواهد رسید و شروع قیمت آیفون ایکس پلاس نیز ۸۹۹ دلار تا ۹۹۹ دلار خواهد بود. این در حالی است که انتظار می‌رود آیفون LCD با پایه‌ی قیمت ۵۹۹ دلار تا ۶۹۹ دلار به‌فروش برسد. اگر این اطلاعات درست باشد، انتظار می‌رود پایه‌ی قیمت نسل دوم آیفون ۱۰ از ۸۹۹ دلار شروع شود و پایه‌ی قیمت آیفون ایکس هم ۹۹۹ دلار و مدل ۶.۱ اینچی نیز با پایه‌ی قیمت ۶۹۹ دلار به‌فروش برسد. این قیمت‌های پایه‌ مربوط به حداقل ظرفیت حافظه‌ی داخلی گوشی‌های آیفون است.  زمان زیادی تا رویداد بزرگ رونمایی گوشی‌های آیفون ۲۰۱۸ باقی نمانده است. پیشتر هم گفته شده بود که اپل آیفون ۲۰۱۸، آیفون ۱۰ اس و آیفون۱۰ اس پلاس را در ماه آینده معرفی می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات