نتیجه نظرسنجی: کاربران زومیت تنوع ایده‌ها در بخش الکام استارز را اندک دانستند

شنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
نظرسنجی هفته‌ی گذشته زومیت به ارزیابی کیفیت بخش الکام استارز در الکامپ ۲۴ اختصاص داشت که در ادامه نتایج آن را مشاهده خواهید کرد.
تبلیغات

الکامپ امسال ۱۰ روز پیش به ایستگاه پایانی خود رسید و در بسیاری از بخش‌های آن شاهد کاهش استقبال بازدیدکنندگان و شرکت‌کنندگان بودیم. الکامپ ۲۴ از ششم تا نهم مرداد ماه در فضایی به مساحت ۲۷ هزار متر مربع در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شد؛ بخش الکام استارز نیز همانند سنت چند سال اخیر برای نمایش دستاوردهای استارتاپ‌ها درنظر گرفته شد. الکامپ امسال میزبان ۴۰۰ استارتاپ در سالن‌های مهم ۸ و ۹، ۱۰، ۱۱ و ۱۲ بود.

اولین حضور استارتاپ‌ها در الکامپ و شرایط نامساعد سالن اختصاص‌یافته به آن‌ها در الکامپ بیست‌ویکم هنوز هم در خاطر برخی از فعالان کسب‌وکار‌های نوپا باقی مانده است؛ خوشبختانه در سال‌های بعد و به لطف تلاش‌های مسئولین برگزاری و خود استارتاپ‌ها شاهد بهبود وضعیت سالن و غرفه‌ها بودیم؛ در الکامپ ۲۴ شاهد افزایش ۱۰۸ درصدی متراژ غرفه‌ها و رشد ۳۵ درصدی تعداد استارتاپ‌های شرکت‌کننده بودیم.

نظرسنجی هفته‌ی گذشته‌ی زومیت نیز با توجه به پایان یافتن این رویداد به ارزیابی کیفیت الکام استارز اختصاص داشت. ۵۸ درصد از کاربران شرکت‌کننده در نظرسنجی، تنوع ایده‌ها در الکام‌استارز را کم دانسته و معتقد هستند که این بخش دچار تکرار شده است. افزایش تعداد استارتاپ‌ها به خودی خود ممکن است یک قدم رو به جلو باشد اما کاهش کیفیت ایده‌ها و نبود کارهای نو در آینده به حذف بسیاری از آن‌ها منجر خواهد شد. ۲۶ درصد از کاربران نیز با وجود قبول فقدان ایده‌های ناب، افزایش تعداد استارتاپ‌ها را مثبت ارزیابی کردند.

انتخاب گزینه‌ی سوم تنها با کسب ۱۶ درصد آرا نشان از این دارد که تعداد کمی از شرکت‌کنندگان به حضور استارتاپ‌های نوآور و افزایش تعداد آن‌ها معتقد هستند. الکامپ امسال یکی از کم‌فروغ‌ترین دوره‌های این نمایشگاه در سال‌های اخیر بود و این مساله به‌وضوح در غرفه‌ها به چشم می‌خورد؛ مجموعه‌ی زومیت امیدوار است که الکامپ ۲۵ دیگر شاهد غرفه‌های خالی و تکرار نباشد و بار دیگر امید به این نمایشگاه بزرگ حوزه‌ی فناوری کشور باز گردد.

نتیجه نظرسنجی الکام استارز
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات