سرمایه گذاری ۲ میلیارد دلاری جیلی برای توسعه لوتوس

شنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
جیلی پس از بازسازی و افزایش سودآوری ولوو در سال‌های اخیر، قصد دارد روند مشابهی را برای لوتوس اجرا کند؛ بازسازی لوتوس با سرمایه‌گذاری ۲ میلیارد دلاری انجام خواهد شد.
تبلیغات

از زمانی که ولوو تحت سرپرستی جیلی (Geely) قرار گرفت، رشد قابل توجهی را نسبت به گذشته تجربه کرد؛ جیلی علاوه بر ولوو، مالکیت خودروساز بریتانیایی لوتوس (Lotus) را نیز در اختیار دارد و به نظر می‌رسد که طرح مشابهی را برای آن در نظر گرفته است. به گزارش بلومبرگ، جیلی قصد دارد حداقل ۲ میلیارد دلار برای توسعه لوتوس اختصاص دهد. این سرمایه‌گذاری علاوه بر افزایش تولید محصولات، در زمینه تحقیق و توسعه نیز اهدافی را دنبال می‌کند.

Lotus Exige / لوتوس اکسیج

سرمایه‌گذاری جیلی در لوتوس با احداث دومین کارخانه در بریتانیا، استخدام ۲۰۰ کارمند متخصص، ایجاد مرکز طراحی و فناوری جدید آغاز خواهد شد. جاه‌طلبی خودروساز بزرگ چینی به این موارد محدود نمی‌شود و جیلی قصد دارد با سرمایه‌گذاری روی لوتوس، آن را در مقابل برندهایی مانند پورشه و فراری قرار دهد. جیلی اعتقاد دارد که موفقیت روند بازسازی ولوو، می‌تواند الگوی خوبی برای لوتوس و تبدیل شدن به رقیبی جدی در عرصه تولید محصولات باکیفیت باشد.

Lotus Evora GT430 Sport

جیلی برای بازسازی و افزایش بهره‌وری ولوو، مبلغی بیش از ۱۰ میلیارد دلار هزینه کرد و به همین دلیل، خودروساز سوئدی در حال حاضر محصولات بسیار خوبی تولید می‌کند. این پیشرفت قابل توجه باعث شده است تا جیلی به دنبال بلندپروازی بیش‌تری برای لوتوس نیز باشد. به نظر می‌رسد که هزینه کردن ۲۰ درصد از مبلغ اختصاص داده شده برای ولوو، می‌تواند لوتوس را به خوبی بازسازی کند. اختصاص دادن ۲ میلیارد دلار برای خودروساز قدیمی بریتانیایی، می‌تواند نقطه عطفی در پیشرفت و افزایش رقابت‌پذیری در مصاف با خودروسازان بزرگ جهانی باشد.

Lotus concept

علاوه بر سرمایه‌گذاری هنگفت برای توسعه فعالیت‌های لوتوس، جیلی به فکر افزایش سهم خود این شرکت نیز هست. در حال حاضر، جیلی ۵۱ درصد از سهام لوتوس را در اختیار دارد و مابقی در اختیار تاجر مالزیایی، سید مختار البخاری است. البخاری از طریق شرکت اتیکا اتوموتیو (Etika automotive) این میزان سهام را خریداری کرد. 

Lotus Evora / لوتوس اِوورا

در حال حاضر، لوتوس سه محصول تولید می‌کند که شامل نسل سوم الیزه و اگزایج از سال ۲۰۱۱ و لوتوس اِوورا (Evora) از سال ۲۰۰۹ می‌شود. از آن زمان تاکنون، این سه مدل در قالب نسخه‌های ویژه و با تمرکز بر عملکرد و مصرف سوخت بهینه‌سازی شده‌اند. این بهینه‌سازی‌ها با افزایش قدرت و کاهش وزن خودروهای لوتوس همراه هستند، که از جمله آن‌ها می‌توان به لوتوس اِوورا GT430 اشاره کرد.

Lotus concept

پیش از این، لوتوس از تولید دو مدل خودروی اسپرت تا سال ۲۰۲۰ و عرضه اولین کراس‌اور تحت برند لوتوس خبر داده بود. اگرچه وضعیت خودروسازان در سال‌های اخیر با بهبود مواجه بود، اما فروش لوتوس با کاهش ۲۵ درصدی در سال جاری روبرو شد. لوتوس از ابتدای سال جاری تاکنون توانست تنها ۱۴۵ دستگاه از محصولات خود را به فروش برساند. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات