اندروید پی از تصاویر پس‌زمینه همیشه‌روشن پشتیبانی می‌کند

جمعه ۱۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
اندروید P از تصاویر پس‌زمینه‌ی همیشه‌روشن یا والپیپر Always-On-Display پشتیبانی می‌کند.
تبلیغات

براساس کدمنبع کشف‌شده‌ی جدید توسط توسعه‌دهندگان XDA،  گوگل در حال توسعه‌ی ویژگی پس‌زمینه‌ی همیشه روشن برای اندروید پای است. البته به‌نظر می‌رسد که این قابلیت هنوز در حال توسعه است و مشخص نیست چه زمانی قابل‌ارائه شود.

هرچند آنچه گوگل قصد دارد در مورد نمایشگر همیشه‌روشن عرضه کند، خیلی با آنچه سامسونگ در این سال‌ها برای گوشی‌های خانواده‌ی گلکسی خود عرضه کرده است متفاوت نخواهد بود. 

در حالی که نسخه‌ی خالص اندروید در نهایت اجازه می‌دهد تا تصاویر پس‌زمینه روی نمایشگر همیشه‌روشن به‌نمایش گذاشته شوند، سیستم به‌صورت پیش‌فرض تصاویر را بعد از یک دقیقه نمایش پنهان می‌کند. براساس اطلاعات منتشر‌شده از سوی یک منبع آگاه، انتقال پس‌زمینه و پس‌زمینه‌ی متداول و مرسوم همیشه‌روشن (AOD)، از طریق انیمیشن محوشونده‌ای صورت می‌گیرد که به‌صورت پیش‌فرض ۴۰۰ میلی‌ثانیه هم طول می‌کشد.

گفتنی است، نمایشگر همیشه‌روشن یا AOD در سامسونگ، می‌تواند تصاویر ثابت و استاتیک را به‌عنوان تصاویر پس‌زمینه به‌صورت نامحدود نمایش دهد؛ حتی می‌تواند گیف‌های کوتاه را نیز به‌همین شکل به‌نمایش درآورد. از آنجایی که تصاویر روی نمایشگر OLED نشان داده می‌شوند، مصرف انرژی متفاوتی نسبت به نمایش دادن ساعت روی نمایشگر دارند. از نظر گرافیکی برای نمایش دادن تصاور پس‌زمینه روی نمایشگر همیشه‌‌روشن، پیکسل‌های بیشتری روی دستگاه باید روشن شوند و در نتیجه انرژی بیشتری مصرف می‌شود.

با استفاده از فرمان‌های ADB، می‌توان تنظیمات پیش‌فرض نمایش تصاویر پس‌زمینه در اندروید P را سفارشی کرد. اما بعید است Google بتواند در آینده‌ی خیلی نزدیک، این قابلیت‌های اصلاحی را در اختیار کاربران قرار دهد. همان‌طور که پیشتر گفته شد، اندروید P در تاریخ ۲۹ مرداد به‌صورت رسمی معرفی می‌شود. هم‌چنین گوگل در ۱۵ مردادماه، اندروید ۹ با نام «پای» برای گوشی‌های پیکسل منتشر کرد. اکنون اندروید ۹ روی دو نسل از گوشی‌های پرچمدار پیکسل و گوشی اسنشال PH-1 موجود است. سونی، نوکیا، وان‌پلاس و تعداد دیگری از تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند نیز اعلام کرده‌اند که سیستم‌عامل جدید را در سه‌ماهه‌ی آخر سال عرضه خواهند کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات