رشد ۱۵ درصدی درآمد هواوی در نیمه اول سال 2018

چهارشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
طبق گزارش مالی جدید هواوی، این شرکت چینی رشدی ۱۵ درصدی در درآمد نیمه‌ی نخست سال ۲۰۱۸ را تجربه کرده است.
تبلیغات

هواوی علاوه‌بر این که در سال‌های اخیر به یک قطب بزرگ در تولید گوشی‌های موبایل تبدیل شده است، در صنایع مخابراتی نیز به لطف تجربه‌ی بالا  موفقیت‌های زیادی کسب کرده است.

طبق گزارش جدید، حجم معاملات این غول چینی در نیمه‌ی نخست سال ۲۰۱۸ به ۴۷.۶۷ میلیارد دلار رسیده است که ۱۵ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته را نشان می‌دهد. تلاش برای افزایش بهره‌وری کلی در زمینه‌های مختلف فعالیت این شرکت چینی در کنار عوامل متنوع دیگر به‌عنوان عامل اصلی این نتایج مثبت عنوان شده است.

Huawei همچنین فعالیت جدی در توسعه‌ی فناوری 5G و ادامه‌ی فروش راهکارهای سرتاسری برای نسل جدید ارتباطات در مقیاس جهانی را نوید داده است؛ هواوی در شرایط کنونی با موانع و بررسی‌های رگلاتوری دست‌وپنجه نرم می‌کند؛ به‌عنوان مثال دولت آمریکا محدودیت‌های فراوانی برای این شرکت چینی ایجاد کرده و دولت استرالیا نیز به‌دنبال اقدامی مشابه است. انتظار می‌رود که هواوی به‌عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده‌ی تجهیزات مخابراتی، هنوز هم به سودآوری سرمایه‌گذاری‌های خود روی شبکه‌ی 5G ادامه دهد.

بخش موبایل و سرویس‌های آی‌تی هواوی نیز در عملکرد کلی شرکت تاثیر داشته‌اند؛ البته در آخرین گزارش مالی ارائه‌شده به‌صورت دقیق به ارقام مشارکت این بخش‌ها اشاره‌ای نشده است. هواوی عموما گزارش نیم‌ساله‌ای از سوددهی خود منتشر نمی‌کند و به ارائه‌ی جزئیات دقیق عملکرد خود تنها در گزارش‌های سالانه اکتفا می‌کند. هواوی موفقیت گوشی‌های سری پی ۲۰ را یکی از نکات بارز در عملکرد نیمه‌ی نخست سال می‌داند؛ پی ۲۰ پرو با تمرکز روی بخش دوربین، توجهات زیادی را در سطح جهان به خود جلب کرد.

هواوی در بخش دیگری از گزارش به میت‌بوک ایکس پرو به‌عنوان اولین لپ‌تاپ کم‌حاشیه و آغازگر سبک طراحی جدید محصولاتش نیز اشاره کرده است. علاوه‌بر محصولات مصرفی حوزه‌ی الکترونیک، هواوی به وارد کردن هوش مصنوعی به جنبه‌های دیگر فعالیت خود مانند سرویس‌های ابری نیز ادامه خواهد داد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات