سامسونگ بزرگ‌ترین واحد تولید گوشی دنیا را در هند راه‌اندازی کرد

دوشنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
سامسونگ امروز بزرگ‌ترین واحد تولید گوشی هوشمند در دنیا را با ظرفیت تولید سالانه‌ی ۱۲۰ میلیون دستگاه در کشور هند راه‌اندازی کرد.
تبلیغات

سامسونگ امروز در حضور نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند و مون جائه-این، رئیس‌جمهور کره‌ی جنوبی از بزرگ‌ترین واحد تولید گوشی موبایل در دنیا پرده‌برداری کرد، این واحد تولید در شهر کوچک نویدا واقع در دهلی، پایتخت هند تأسیس شده است و گفته می‌شود که ظرفیت تولید سالانه ۱۲۰ میلیون دستگاه گوشی هوشمند را خواهد داشت. به‌گزارش بلومبرگ، سامسونگ از این واحد برای تولید گوشی‌های هوشمند اقتصادی با قیمت کمتر از ۱۰۰ دلار و محصولات پرچم‌داری همچون گلکسی اس ۹ استفاده خواهد کرد.

هند با بیش از ۴۰۰ میلیون کاربر، یکی از بزرگ‌ترین بازارهای گوشی هوشمند در دنیا به حساب می‌آید؛ اما جمعیت ۱.۳ میلیارد نفری این کشور نشان می‌دهد که کماکان پتانسیل کاربران گوشی‌های هوشمند در آن وجود دارد. براساس گزارش مؤسسه‌ی تحقیقاتی IDC، میزان عرضه‌ی گوشی‌های هوشمند در هند طی سال ۲۰۱۷ بالغ بر ۱۲۴ میلیون دستگاه بوده است؛ بنابراین واحد تولید جدید سامسونگ، می‌تواند پاسخگوی بخش بزرگی از نیاز بازار هند باشد. مدتی است که کره‌ای‌ها عنوان بزرگ‌ترین عرضه‌کننده‌ی گوشی در هند را به شیائومی، رقیب چینی خود واگذار کرده‌اند؛ با این حال، افزایش ظرفیت تولید در داخل این کشور، نقش به‌سزایی در رقابت شرکت‌ها خواهد داشت.

مودی به‌موجب برنامه‌ی «تولید در هند»، تعرفه‌ی واردات محصولات گروه دستگاه‌های ارتباطی را افزایش داده است؛ بدین ترتیب، واردات گوشی‌های موبایل، مستلزم پرداخت تعرفه‌ی ۲۰ درصدی خواهد بود؛ اما در این بین شرکت‌هایی همچون سامسونگ و شیائومی که محصولات خود برای بازار هند را داخل خاک این کشور تولید می‌کنند، به‌اندازه‌ی سایر شرکت‌ها متضرر نخواهند شد. حتی شرکتی مانند اپل که به‌صورت کامل در حوزه‌ی گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار فعالیت می‌کند، تولید گوشی در هند را آغاز کرده است؛ آیفون SE برای مدتی در هند تولید می‌شد و اخیرا نیز تولید آیفون 6S در هند آغاز شده است.

هند بازاری با فرصت‌های بی‌شمار محسوب می‌شود؛ اما در این بازار، قیمت محصول با حاشیه‌ی سود پایین، نقش بسیار تعیین‌کننده‌ای را ایفا می‌کند، شاید پی بردن به درستی این حقیقت، جز با توجه به این نکته میسر نباشد که سامسونگ، بزرگ‌ترین تولیدکننده‌ی گوشی در دنیا، بزرگ‌ترین واحد تولید گوشی هوشمند دنیا را در هند راه‌اندازی کرده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات