آیا الکامپ به نمایشگاه شهر آفتاب منتقل می‌شود

یک‌شنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
در حالی که کمتر از ۲۰ روز تا برگزاری نمایشگاه الکامپ باقی‌مانده، وزیر کشور نامه‌ای به وزیر صنعت ارسال کرده و دستور انتقال نمایشگاه الکامپ به شهر آفتاب را ابلاغ کرده است.
تبلیغات

رحمانی فضلی، وزیر کشور با دستور به محمد شریعمتداری، وزیر صنعت، معدن و تجارت از وی خواست که هر چه سریع‌تر نسبت به تغییر محل برگزاری نمایشگاه الکامپ و سایر نمایشگاه‌های پرمخاطب از محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران به شهر آفتاب اقدام کند، این دستور وزیر کشور دارای مصوبه‌ی قانونی است و وزارت صنعت تا پیش از دستور وزیر کشور هم مکلف به خودداری از برگزاری چنین نمایشگاهی در داخل تهران بوده است.

وزیر کشور در حالی دستور انتقال نمایشگاه الکامپ به شهر آفتاب را ابلاغ کرده است که محمد رئوف قادری، شهردار شهر آفتاب پیشتر اعلام کرده بود که فاز اول شهر آفتاب با ۴۰ هزار متر مربع فضای نمایشگاهی آماده‌ی ارائه‌ی خدمات به نمایشگاه‌های پرمخاطب است و این شهر کاملا آمادگی دارد که نمایشگاه شهر آفتاب را در اختیار نمایشگاه پرمخاطبی مثل الکامپ قرار دهید، اما رئوف قادری مدعی است که مسئولان امر، هیچگاه از شهرداری شهر آفتاب درخواستی برای برگزاری نمایشگاه نکرده‌اند.

حال وزیر کشور به استناد بند ۲۷ و ۲۸ از ۱۳۳مین مصوبه‌ی شورای عالی هماهنگی ترافیک به وزیر صنعت دستور انتقال نمایشگاه الکامپ را داده است. در متن این بند چنین آمده است:

بند ۲۷ - در زمینه‌ی مدیریت ترافیک در معابر بزرگراهی شمال تهران مقرر شد، شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی برنامه‌ی برگزاری نمایشگاه‌های خود را به شورای حمل‌و‌نقل و ترافیک تهران جهت اخذ مجوز ارائه کند و همچنین نمایشگاه‌های پرمخاطب به نمایشگاه شهر آفتاب برود.بند ۲۸ - در راستای مدیریت ترافیک سطح شهر مقرر شد، مدیریت تمامی فضاهای نمایشگاهی سطح شهر، برنامه‌ی برگزاری نمایشگاه‌های خود را جهت اخذ مجوز به شورای حمل‌و‌نقل ارائه کند.

با تمام این اوصاف، کمتر از ۲۰ روز تا برگزاری نمایشگاه الکامپ زمان باقی مانده است و احتمال انتقال الکامپ در این زمان کوتاه بعید به نظر می‌رسد. باید منتظر بمانیم و ببینیم آیا نمایشگاه الکامپ که همه‌ساله در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی برگزار شده است، آیا امسال به شهر آفتاب منتقل خواهد شد یا خیر. بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیک ششم تا نهم مرداد ۱۳۹۷ برگزار می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات