گلکسی اس 10 سامسونگ از سنسور اثر انگشت اولتراسونیک زیر نمایشگر بهره می‌برد

شنبه ۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۵
مطالعه 3 دقیقه
انتظار می‌رود سری گوشی‌های هوشمند گلکسی اس ۱۰، پرچمدار بعدی سامسونگ از سنسور اثر انگشت اولتراسونیک زیر نمایشگر بهره ببرند.
تبلیغات

بر اساس اطلاعات منتشرشده از سوی منابع مطلع، انتظار می‌رود گوشی‌های سری پرچمدار بعدی سامسونگ، گلکسی اس ۱۰، با سنسورهای اثر انگشت اولتراسونیک زیر نمایشگر به بازار عرضه شوند.

البته پیش از این نیز گفته شده بود که گلکسی اس ۱۰ با سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر در سه نسخه عرضه می‌شود ولی این بار مشخص شد که سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر از نوع اولتراسونیک است. این منبع مطلع اعلام کرده که فناوری سنسور اثر انگشت اولتراسونیک زیر نمایشگر سامسونگ، با فناوری سه بعدی Face ID اپل و سنسورهای اثرانگشت اپتیکال زیر نمایشگر سایر سازندگان چینی گوشی‌های هوشمند اندرویدی متفاوت است.

حسگر اثر انگشت ادغام شده با نمایشگر

پیش از این انتظار می‌رفت محصولات سری گلکسی اس ۱۰ از فناوری تشخیص چهره بیومتریک عنبیه بهره ببرند؛ ولی ظاهرا سامسونگ تمایلی به استفاده از فناوری تشخیص عنبیه در این سری محصولات خود ندارد. در خبرهای قبلی مطرح شده بود که گلکسی اس ۱۰ از تکنولوژی تشخیص چهره پیشرفته تری بهره خواهد برد؛ و حتی پیش‌تر از آن در خبرهای دیگری گفته شده بود که گلکسی اس ۱۰ به سیستم تشخیص چهره سه‌بعدی مجهز می‌شود؛‌  ولی ظاهرا سامسونگ روی سنسور اثرانگشت اولتراسونیک زیر نمایشگر نیز متمرکز شده است. بر اساس خبرهای قبلی منتشرشده باید منتظر رونمایی از سه مدل مختلف Galaxy S10 باشیم؛ مدل ۵.۸ اینچی با اسکنر اثر انگشت در پنل پشتی و مدل‌های ۶.۱ اینچی و ۶.۴ اینچی، با سنسور اثر انگشت اولتراسونیک زیر نمایشگر معرفی خواهند شد. 

Samsung در نظر دارد حجم گوشی‌های عرضه‌شده به بازار گلکسی S10 را به ۴۰ میلیون دستگاه افزایش دهد که مدل‌های ۶.۱ اینچی و ۶.۴ اینچی با نمایشگر AMOLED حدود۳۴ تا ۳۶ میلیون دستگاه از این تعداد را تشکیل می‌دهند. علاوه‌بر این، آخرین مدل گوشی‌های سری گلکسی A و سری گلکسی نوت سامسونگ نیز، از اسکنرهای اولتراسونیک زیر نمایشگر بهره خواهند برد. به‌گفته‌ی منابع آگاه، سامسونگ درنهایت برای تامین سنسورهای زیر نمایشگر، از شرکت تایوانی (General Interface Solution (GIS و شرکت فناوری چینی O-film کمک خواهد گرفت و این کار را برون‌سپاری خواهد کرد. با توجه به اظهارات قبلی مدیر عامل شرکت GIS و گمانه‌زنی‌های مختلفی که در مورد به‌کارگیری سنسورهای اثرانگشت زیر نمایشگر مطرح شده است، انتظار می‌رود این شرکت در نیمه‌ی دوم سال ۲۰۱۸ میلادی وارد تولید انبوه ماژول اثر انگشت اولتراسونیک زیر نمایشگر شود.

در حال حاضر، شرکت‌های گودیکس و سینپتیکس، تامین‌کنندگان اصلی سنسورهای اثر انگشت اپتیکال زیر نمایشگر هستند و سازندگان گوشی‌های هوشمند چینی از جمله هواوی، ویوو و شیائومی، ماژول سنسور اثرانگشت این شرکت‌ها را تایید کرده‌اند و در گوشی‌های هوشمند خود مورد استفاده قرار می‌دهند. گفتنی است، بیشتر گوشی‌های هوشمندی که در سال ۲۰۱۹ معرفی خواهند شد، از سنسور اثر انگشت اپتیکال یا سنسور اثر انگشت اولتراسونیک زیر نمایشگر بهره خواهند برد. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات