۱۰۰ هزار گوشی توقیف شده، برای بازگشت آرامش، به بازار بازمی‌گردد

چهارشنبه ۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۸
مطالعه 2 دقیقه
وزیر ارتباطات اعلام کرد که برای بازگشت آرامش به بازار موبایل، این هفته ۱۰۰ هزار گوشی هوشمند توقیف‌شده عرضه می‌شود.
تبلیغات

با افزایش نرخ ارز و بلاتکلیفی واردکنندگان در خصوص اختصاص یا عدم اختصاص ارز با نرخ دولتی برای واردات گوشی‌های هوشمند باعث شده است تا وضعیت آشفته‌ای را در تمام بازار‌ها از جمله گوشی‌های هوشمند شاهد باشیم؛ به‌طوری که اکنون در اغلب فروشگاه‌های اینترنتی با انبوهی از گوشی‌های هوشمند ناموجود طرف هستیم و خرده‌فروش‌های فیزیکی نیز اغلب قیمت‌هایی نجومی در قبال کالاهای خود طلب می‌کنند.

حال به‌نظر می‌رسد که دولت در تلاش برای کاهش شدت التهاب به‌وجود آمده در بازار است؛ زیرا محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت دوازدهم، امروز در حاشیه‌ی همایش مدیران پست‌بانک اعلام کرد که با محمد شریعتمداری، وزیر صنعت، معدن و تجارت، در حاشیه‌‌ی جلسه‌ی هیأت دولت برای رسیدگی به قیمت‌ها در بازار گوشی‌های هوشمند، هماهنگی‌هایی صورت گرفته است.

آذری جهرمی، وضعیت بازار گوشی هوشمند را به دو عامل گوشی‌های توقیف‌شده و نرخ ارز وابسته دانست و مطالبه‌ی رسیدگی به وضعیت بازار تلفن همراه را مطالبه‌‌ای صحیح خطاب کرد. جهرمی در ادامه گفت:

امروز از وزیر صنعت برای تسریع در روند عرضه‌ی ۱۰۰ هزار گوشی توقیف‌شده به بازار در خواست کردیم و تلاش می‌کنیم که ۱۰۰ هزار گوشی توقیف‌شده این هفته به بازار عرضه شود.

آذری جهرمی در ادامه با اشاره به نرخ ارز به‌عنوان یکی دیگر از عوامل تأثیرگذار بر قیمت گوشی، اعلام کرد از آنجایی که هنوز نرخ ارز برای واردات گوشی تصویب نشده، از این رو وزارت ارتباطات منتظر تثبیت نرخ ارز است. او تثبیت نرخ ارز را روشن‌گر سیاست‌های رئیس کل جدید بانک مرکزی دانست و ابراز امیدواری کرد در این زمینه سریع‌تر تصمیم‌گیری شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات