افت قیمت آیفون 10 کارکرده تنها ۱۵ درصد است

سه‌شنبه ۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
آیفون ۱۰ اپل باز هم رکورد زد. گوشی کارکرده‌ی آیفون ۱۰، با قیمتی در حدود ​​۸۵ درصد قیمت آیفون ۱۰ نو خرید و فروش می‌شود.
تبلیغات

آیفون ۱۰ اپل نه‌تنها رکورد بالاترین قیمت را در گوشی‌های هوشمند به‌نام خود ثبت کرد، بلکه قیمت گوشی کارکرده و دست دوم آیفون ۱۰ نیز رکورددار شد. آیفون ۱۰ کارکرده با قیمتی حدود ۸۵ درصد قیمت یک گوشی نو، در بازار خریدو فروش می‌شود.

زمانی‌که iphone 10 معرفی شد، در بین گوشی‌های هوشمند بازار بالاترین قیمت را به خود اختصاص داده بود. براساس گزارش B-Stock، تقاضای بازار برای خرید گوشی آیفون ۱۰ کارکرده بالا است، تا جایی که اگر فردی بخواهد گوشی کارکرده‌ی آیفون ۱۰ بخرد باید قیمتی در حدد ۸۵ درصد قیمت گوشی نو آیفون ۱۰ اپل را بپردازد. حتی شرکت‌های خرده‌فروشی که معمولا به‌صورت انبوده خرید می‌کنند باید ۷۵ درصد قیمت گوشی نو آیفون ۱۰ را بپردازند.

آیفون 10

 براساس گزارش‌ منتشرشده از سوی B-Stock، در بازه‌ی زمانی یکسان از نظر چرخه‌ی تولید محصول و عرضه به بازار، قیمت گوشی کارکرده‌ی آیفون ۱۰ در مقایسه با قیمت سایر گوشی‌های کارکرده آیفون به‌صورت قابل توجهی بالاتر است. شاید یکی از دلایل بالا بودن قیمت گوشی دست دوم آیفون ۱۰، نحوه‌ی عرضه‌ی گوشی به بازار و بالا بودن تقاضای خرید در برخی بازارها است. در حالی‌که درصد قابل‌توجهی از مدل‌های آیفون، برای فروش به بازارهای خارج امریکا عرضه می‌شود، اپل ادعا می‌کند که تقریبا تمام حجم تولید آیفون ۱۰، در ایالات متحده آمریکا فروخته می‌شود و تنها ۲ درصد حجم تولید برای فروش به سایر بازارها عرضه می‌شود. به همین دلیل ممکن است در برخی بازارها، محدودیت‌هایی برای خرید وجود داشته باشد. محبوبیت نیز یکی دیگر از فاکتورهای بالا رفتن قیمت آیفون ۱۰ کارکرده است. آیفون ۱۰ از محبوبیت خاصی برخوردار است و کاربرانی که بخواهند در هزینه‌کردن صرفه‌جویی کنند، ترجیح می‌دهند که گوشی محبوب خود را با قیمتی پایین‌تر خریداری کنند. 

وقتی کاربران برای یک گوشی کارکرده حاضر به پرداخت چنین رقمی هستند، ارزش محصولات اپل و طول عمر آن‌ها مدنظر قرار می‌گیرد. محصولات اپل آنقدر ارزش دارند که کاربران برای خرید یک گوشی دست دوم حاضر باشند چنین قیمتی را بپردازند. یکی از موضوعاتی که عموما در مورد محصولات اپل مطرح می‌شود، قیمت بالای آن است. شاید یکی از دلایلی که کاربران حاضر هستند قیمت بالاتری برای محصولات Apple بپردازند، همین ارزش بالاتر و ماندگاری محصولات این برند است. 

در پایان از شما دعوت می‌کنیم برای اطلاع از قیمت گوشی، مشخصات فنی و مقایسه‌‌ی آن با دیگر محصولات به بانک محصولات زومیت مراجعه کنید. انواع گوشی‌های سامسونگ، اپل، هواوی، شیائومی و برندهای دیگر در این بخش در دسترس شما خواهند بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات