بنچمارک‌ منتسب به انویدیا GTX 1170 منتشر شد: سریع‌تر از 1080Ti

دوشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
براساس بنچمارک 3DMark FireStrike منتسب به GTX 1170، این تراشه‌ی گرافیکی از نمونه‌ی بالارده‌ی GTX 1080 Ti نیز عملکرد بهتری دارد.
تبلیغات

نتیجه‌ی اجرای بنچمارک 3DMark FireStrike روی آنچه گفته می‌شود، GeForce GTX 1170، کارت گرافیک جدید انویدیا با معماری تورینگ باشد، نشان از عملکرد فوق‌العاده‌ی این پردازنده‌ی گرافیکی از سری نه‌چندان میان‌رده‌ی GTX XX70 است. ظاهرا کارت گرافیک GTX 1170 انویدیا از GTX 1080 Ti نیز سریع‌تر است.

گفته می‌شود که GTX 1170 از یک رابط حافظه‌ی ۲۵۶ بیتی به‌همراه حافظه‌ی ۱۶ گیگابایتی GDDR6 بهره می‌برد و فرکانس عملکرد آن بالغ بر ۲.۵ گیگاهرتز است که بسیار فراتر از هر پردازنده‌ی گرافیکی مبتنی بر معماری Pascal و Volta محسوب می‌شود؛ چنانچه تصاویر منتشرشده از اجرای بنچمارک صحت داشته باشد، می‌توان نتیجه گرفت که GTX 1170 بالاترین فرکانس را در بین تمام پردازنده‌های گرافیکی تاریخ خواهد داشت.

بنچمارک منتسب به GTX 1170

باید توجه داشت که برخی موارد، باعث می‌شود تا به بنچمارک منتسب به GTX 1170 به دیده‌ی تردید نگاه کنیم. بنچمارک منتشرشده، به‌جای اسکرین‌شات یا یک ورودی از دیتابیس 3DMark، در حقیقت عکسی ثبت‌شده از صفحه‌ی کامپیوتری است که 3DMark FireStrike را اجرا می‌کند و ممکن است محتوای عکس صحت نداشته باشد. تنها کافی است که شخص اسکرین‌شاتی را از صفحه‌ی امتیاز عادی 3DMark‌ ثبت کند و سپس محتوای آن را به‌دلخواه با اطلاعات مربوط به GTX 1170 ویرایش کرده و از تصویر حاصل، عکسی را ثبت کند. نکته‌ی دومی که از اعتبار تصویر منتشرشده می‌کاهد، وجود نداشتن نتایج حاصل از بنچمارک اجراشده در دیتابیس آنلاین 3DMark است.

هر چند که یک شخص متخصص به‌سادگی می‌تواند دسترسی 3DMark به پایگاه آنلاین آن را مسدود کند، اما تصویر منتشرشده به‌جای بنچمارک آفلاین، یک ورودی دیتابیس را نشان می‌دهد؛ ورودی به‌خصوصی که در پایگاه آنلاین 3DMark نیز وجود ندارد.

بنچمارک منتسب به GTX 1170

باید توجه داشت که ورودی دیتابیس 3DMark اسم پردازنده‌ی گرافیکی را GTX 1170 نشان می‌دهد؛ در حالی که تجربه‌ی قبلی ما از انتشار تصاویر منتسب به کارت‌های گرافیک این است که نام ورودی دیتابیس باید NVIDIA "generic VGA" باشد. احتمال اینکه 3DMark بتواند نام کارت گرافیکی در آستانه‌ی معرفی آن، به‌درستی GTX 1170 نشان دهد، کمی دور از ذهن به‌نظر می‌رسد.

مشخصات فنی ابتدایی GTX 1170

مشخصات / تراشه‌ی گرافیکی

GTX 1170

GTX 1070

معماری

تورینگ

پاسکال

لیتوگرافی

۱۲ نانومتری FinFET

۱۶ نانومتری FinFET

GPU

GT104

GP104

ابعاد بلوک (Die)

تقریبا ۴۰۰ میلی‌متر مربع

تقریبا ۳۱۴ میلی‌متر مربع

تعداد هسته‌های CUDA

۲۶۸۸

۱۹۲۰

تعداد واحدهای TMU

۱۶۸

۱۲۰

تعداد واحد‌های ROP

۶۴

۶۴

فرکانس هسته

تقریبا ۱۵۰۰ مگاهرتز

تقریبا ۱۵۰۶ مگاهرتز

فرکانس بیشینه

تقریبا ۱۸۰۰ مگاهرتز

تقریبا ۱۶۸۳ مگاهرتز

عملکرد FP32

تقریبا ۹.۷۵ ترافلاپس

تقریبا ۶.۵ ترافلاپس

رابط حافظه

۲۵۶ بیتی

۲۵۶ بیتی

حافظه

۸ تا ۱۶ گیگابایت GDDR6

۸ گیگابایت GDDR5

سرعت حافظه

۱۲ گیگابیت‌‌برثانیه

۸ گیگابیت‌برثانیه

پهنای باند حافظه

۳۸۴ گیگابایت‌برثانیه

۲۵۶ گیگابایت‌برثانیه

توان طراحی گرمایی

۱۴۰ تا ۱۶۰ وات

۱۵۰ وات

زمان عرضه

فصل سوم ۲۰۱۸

۱۰ ژوئن ۲۰۱۶

قیمت میانگین فروش در زمان عرضه

۴۹۹ دلار

۳۷۹ دلار

۴۴۹ دلار (نسخه‌ی Founder)

در نهایت باید به فرکانس ۲.۵ گیگاهرتزی پردازنده‌ی گرافیکی اشاره کنیم، حصول چنین فرکانسی از کارت‌های گرافیکی بسیار غیر محتمل است؛ زیرا فرکانس ۲ گیگاهرتزی نیز برای یک تراشه‌ی ۱۲ نانومتری خوش‌بینانه خواهد بود. با وجود تمام این موارد، انتظارات از معماری آتی انودیا موسوم به Turing بسیار بالا است و چنانچه در نهایت، تراشه‌ی GTX 1170 عملکردی هم‌سطح با GTX 1080 Ti از خود به نمایش بگذارد، مایه‌ی تعجب نخواهد بود. در هر صورت برای پی بردن به حقیقت باید تا زمان رویداد Gamescom در ماه آینده به انتظار بنشینیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات