رنو مگان RS ترافی معرفی شد

شنبه ۳۰ تیر ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
رنو، مدل ۲۰۱۹ از مگان RS ترافی را معرفی کرده است که قوی ترین نسخه‌ی رنو مگان در تاریخ، به شمار می‌رود.
تبلیغات

رنو، نسل جدید خودروی هاچ‌ بک مگان RS را در پاییز گذشته در نمایشگاه خودروی فرانکفورت رونمایی کرد و هم اکنون با گذشت ماه‌ها از این رونمایی، قوی‌ترین نسخه‌ی رنو مگان RS با نام رنو مگان RS ترافی رونمایی شده است که در ادامه به معرفی این خودرو خواهیم پرداخت.

رنو مگان RS ترافی، هاچبک اسپرتی است که با تمرکز بر توانایی‌های حرکتی عرضه شده و می‌تواند به خوبی قابلیت‌های خود را در پیست مسابقه نشان دهد. برای دستیابی به این هدف، مگان RS ترافی از شاسی یکسان با مدل Cup، دیفرانسیل لغزش محدود مکانیکی Torsen و سیستم تعلیق اسپرت و خشک بهره مند شده است.

رنو مگان RS تروفی

سایر بخش‌هایی که در این خودر ارتقا پیدا کرده اند شامل رینگ‌های ۱۹ اینچی، تایرهای اسپرت مسابقه‌ای بریجستون، ترمزهای تقویت شده و پیشرانه‌ی ۱.۸ لیتری چهار سیلندر توربوشارژر دار این خودرو هستند. موتور مورد استفاده در مگان RS تروفی توانایی تولید ۲۹۶ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور را دارد. برای انتقال نیروی این موتور ۱.۸ لیتری به چرخ‌های نیز از یک جعبه دنده‌ی شش سرعته ی دستی به صورت استاندارد استفاده شده است. البته برای این خودرو به صورت آپشن امکان سفارش جعبه دنده دوکلاچه شش سرعته نیز وجود دارد که در صورتی که این جعبه دنده را برای مگان RS تروفی سفارش دهید، گشتاور تولیدی موتور به ۴۲۰ نیوتن متر افزایش پیدا خواهد کرد.

اگر مشخصات مگان RS استاندارد را به یاد داشته باشید با دیدن مشخصات فنی مگان RS تروفی متوجه خواهید شد که مدل تروفی دارای ۲۰ اسب بخار قدرت بیشتر و ۳۰ نیوتن متر گشتاور بیشتری است که این افزایش قدرت و گشتاور به لطف بهره گیری از سیستم اگزوز ارتقا یافته و توربوشارژرهای تقویت شده به دست آمده است. در خصوص توانایی‌های حرکتی مدل تروفی نیز باید اشاره کنیم که این مدل می‌تواند در ۵.۷ ثانیه سرعت خود را از صفر به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند که از این نظر نیز ۱ دهم ثانیه سریع‌تر از مدل استاندارد مگان RS است.

رنو مگان RS تروفی

رنو مگان RS ترافی را به راحتی می‌توان از ظاهر آن شناخت. این مدل دارای رنگ زرد خاصی است که رنو آن را Liquid Yellow می‌نامد. همچنین دیفیوزر جلوی این خودرو نیز به اتومبیل‌های فرمول یک شباهت دارد. در داخل کابین رنو مگان RS تروفی هم باید به تغییراتی همچون استفاده از صندلی‌های اسپرت باکتی ساخت ریکارو اشاره کرد که این صندلی‌ها ارتفاع نشستن راننده را ۲۰ میلیمتر کاهش می‌دهند که می‌تواند در بهبود تجربه رانندگی تاثیر مثبتی داشته باشد. البته این صندلی‌های اسپرت به صورت استاندارد روی این مدل نصب نیستند و باید به صورت آپشن و با پرداخت مبلغی اضافه آن‌ها را سفارش داد. صندلی‌های ریکارو مورد استفاده در رنو مگان RS تروفی دارای پوشش چرم آلکانترا نیز هستند.

یکی از کارهایی که رنو برای بهبود چسبندگی و هندلینگ مدل تروفی انجام داده است این است که این خودرو را به سیستم چهارچرخ فرمان پذیر رنو با نام 4Control مجهز کرده است. عملکرد این سیستم نیز قابل توجه و جالب است چون در سرعت های پایین چرخ‌های عقبی در جهتی خلاف چرخ‌های جلویی زاویه می‌گیرند و در سرعت‌های بالا این عملکرد به صورت برعکس است و چرخ‌های عقبی موازی با چرخ‌ها جلو زاویه می‌گیرند.

رنو مگان RS تروفی

در مراحل توسعه‌ی رنو مگان RS تروفی، رنو از کمک‌های راننده‌ی فرمول یک سابق و عضو تیم رنو اسپرت یعنی نیکو هالکنبرگ نیز استفاده کرده است. به گفته‌ی هالکنبرگ رنو مگان RS تروفی تمامی مشخصه‌هایی را که برای لذت بردن از رانندگی با یک خودروی اسپرت وجود دارد را در خود دارد و قدرت بیشتر این خودرو در کنار ترمزهای قوی آن از مهم‌ترین نکات مثبت رنو مگان RS تروفی هستند. صندلی‌های رنو مگان RS تروفی جدید را نیز باید عالی عنوان کرد و راحتی بسیار بالایی دارند.

رنو،فروش مگان RS تروفی جدید را از پاییز آغاز خواهد کرد و تحویل خودروها نیز از زمستان آینده شروع خواهد شد.

رنو مگان RS تروفی

در ماه‌های آتی نیز این خودرو اقدام به ثبت زمان در پیست مشهور نوربرگ رینگ خواهد کرد و رنو سعی دارد تا با مگان RS تروفی جدید، رکورد خودروهای دیفرانسیل جلو را در پیست نوربرگ رینگ بشکند که در حال حاضر این رکورد در اختیار هوندا سیویک تایپ R با زمان ۷ دقیقه و ۴۳.۵ ثانیه است.

در انتها گالری تصاویر رنو مگان RS تروفی جدید را می‌توانید مشاهده کنید.

رنو مگان RS تروفی
رنو مگان RS تروفی
رنو مگان RS تروفی
رنو مگان RS تروفی
رنو مگان RS تروفی
رنو مگان RS تروفی
رنو مگان RS تروفی
رنو مگان RS تروفی
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات