عرضه جهانی سرویس گوگل مپ برای موتورسیکلت و دوچرخه

شنبه ۳۰ تیر ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
پس از ارائه نرم‌افزار گوگل مپ برای موتورسیکلت در کشورهای منطقه جنوب شرق آسیا، غول فناوری دیجیتال احتمالا این قابلیت را در آینده نزدیک در سطح جهانی عرضه خواهد کرد.
تبلیغات

در حال حاضر سرویس نقشه گوگل یا گوگل مپ به عنوان شریکی برای سفر تمامی اقشار به شمار می‌رود. هر فردی که نیاز به مسافرت از مکانی به مکان دیگر داشته باشد، حتما از نقشه گوگل نیز در مسیر خود بهره می‌برد. تا به حال این برنامه کاربردی در زمینه ناوبری کارآمد برای عابران پیاده، مسافران و رانندگان ارائه شده است. برخی از خودروسازان نیز از گوگل مپ در سیستم اطلاعاتی و سرگرمی محصولات خود استفاده می‌کنند. موتورسیکلت‌ها نیز دسته بزرگی از وسایل نقلیه موتوری را به خود اختصاص می‌دهند که تاکنون از قابلیت ناوبری گوگل مپ بی‌بهره مانده‌اند. اکنون غول فناوری دیجیتال تصمیم گرفته است که موتورسواران را نیز از چنین قابلیت کارآمدی بی‌نصیب نگذارد.

اگر در کشورهای منطقه جنوب شرقی آسیا واقع شده باشید، در حال حاضر گزینه "موتورسیکلت" در نرم‌افزار گوگل مپ شما وجود دارد. گوگل گزینه متناسب با موتورسیکلت (دوچرخه) را برای یکی از بازارهای دارای رشد سریع در جهان عرضه کرده است. این قابلیت ابتدا در هند توسعه یافت و در حال حاضر در کشورهایی از جمله اندونزی، مالزی، میانمار، هنگ کنگ، تایوان، تایلند، ویتنام و فیلیپین موجود است.

Google Maps Motorcycle / گوگل مپ موتورسیکلت

برنامه گوگل مپ زمان سفر با موتورسیکلت را به دلیل توقف بیش‌تر، جابجایی‌های کوچک‌تر و سایر عوامل، طولانی‌تر از مسافرت با خودرو در نظر می‌گیرد. در نتیجه تخمین زمان سفر بر طبق این پیش‌فرض انجام می‌شود که روش‌های حدسی را به طور کامل کنار می‌زند. همچنین سرویس نقشه گوگل مسیرهای مجاز برای حرکت خودرو یا موتورسیکلت را مشخص می‌کند. این برنامه کارآمدترین مسیر برای مقصد موتورسیکلت و همچنین لیست پارکینگ‌های مجاور را به موتورسوار نشان می‌دهد.

Google Maps گوگل مپ

موتورسواران هنگام حرکت نمی‌توانند به نقشه نگاه کنند و مجبورند که از دستورالعمل‌های صوتی سیستم ناوبری بهره ببرند. از آن‌جا که پیگیری دقیق مسیر حرکت ممکن است گاهی اوقات دشوار باشد، این قابلیت به کمک نشانه‌های اختصاصی (Landmark) ناوبری را آسان‌تر می‌کند.

هنوز گوگل مشخص نکرده است که چه زمانی این گزینه در سطح جهانی عرضه خواهد شد؛ با این حال می‌توان انتظار داشت که با توجه به عرضه جهانی نرم‌افزار ناوبری و نقشه ویز (Waze) برای موتورسیکلت در آینده نزدیک، گوگل مپ نیز برای عقب نماندن از قافله آن را حداقل در آمریکا ارائه دهد. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات