سامسونگ درصدد ادغام سری گلکسی نوت با گلکسی اس است

جمعه ۲۹ تیر ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
سامسونگ به دلیل شباهت‌های اخیر نوت و سری اس و فروش کم این محصولات و احتمال تکرار این موضوع در گلکسی نوت ۹ و گلکسی اس ۹ پلاس، قصد ادغام این دو خانواده‌ی بزرگ خود را دارد.
تبلیغات

به گفته‌ی خبر گزاری کره‌ای، The Bell، جی لی، رئیس هیئت مدیره‌ی سامسونگ، قصد دارد خط پرچمدار گلکسی اس را با خانواده‌ی تلفن‌های هوشمند گلکسی نوت ادغام کند؛ او برای این کار چند دلیل منطقی دارد.

دلیل اول این است که شرکت‌های چینی،‌ قسمت بزرگی از سود سامسونگ را در قسمت‌های تلفن‌های رده پایین و کلاس متوسط به خود اختصاص داده‌اند؛ همچنین مشتریان گوشی های رده بالا نیز از قیمت‌های روز افزون این محصولات شکایت دارند. دلیل دوم این است که از سال گذشته، قسمت بزرگی از این سری مشتریان دلیلی برای خرید گلکسی نوت ۸ به جای گلکسی اس ۸ پلاس نمی‌بینند.

در صورت تشابه نسل جدید، همین روند را امسال برای گلکسی نوت ۹ و گلکسی اس ۹ پلاس خواهیم داشت. سامسونگ نیز این موضوع را پیش‌بینی کرده و هدف فروش ۱۲ میلیونی را برای گلگسی نوت ۹ تعیین کرده است، که نسبت به هدف ۱۱ میلیونی‌ که برای گلکسی نوت ۸ در نظر گرفته بود، پیشرفت کمی محسوب می‌شود.

با توجه به انتشار گزارش‌های در رابطه با اینکه امسال شاهد عرضه‌ی ‌سه نسخه از گلکسی اس ۱۰ خواهیم بود، خبر ادغام دو سری گلکسی نوت و گلکسی اس منطقی به نظر می‌رسد. درصورتی که سامسونگ قصد داشته باشد که این طرح را عملی کند،‌ باید منتظر گلکسی اس ۱۰ پلاس به همراه مهم‌ترین ویژگی سری نوت، یعنی قلم اس پن باشیم.

این تصمیمات منجربه صرفه جویی چشم‌گیر در هزینه‌های تولید، طراحی و پخش خواهند شد. هم‌چنین ادغام این دو پرچمدار برای گلکسی ایکس انعطاف‌پذیر، که در راه است و ممکن است به عنوان بهترین گزینه لقب گیرد، جا بازمی‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات