مانیتورهای دل سری P مناسب برای همه کاربردها

دوشنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
مانیتورهای سری P دل هر کاربردی را امکان‌پذیر کرده‌ است. نمایشگرهای خانواده‌ی سری P قابلیت‌های متنوعی برای نمایش دارند.
تبلیغات

کار با فایل‌های ویدیویی با رزولوشن بالا یا مجموعه‌ای از کدهای طولانی، به نمایشگرهایی بزرگ با رزولوشن بالا نیاز دارد، به‌نظر می‌رسد گیمرها نیز این روزها به نمایشگرهایی با نرخ نوسازی تطبیق‌پذیر ۱۴۴ هرتزی نیاز مبرم دارند. جدیدترین نسل از مانیتورهای سری P دل با کاربری‌های روزمره‌ای طراحی شده‌اند که به هشت میلیون پیکسل‌ فوق سریع نیازی ندارند. خانواده‌ی سری پی شامل مانتیورهای ۲۲، ۲۳، ۲۴ و ۲۷ اینچی با پنل IPS است که همگی از رزولوشن ۱۰۸۰×۱۹۲۰ پیکسل بهره می‌برند. تنوع سایزهای مختلف نشان می‌دهد که سری پی برای کارمندان اداری طراحی شده‌اند.

مانیتورهای دل در این سری عبارت‌اند از: P2219H ،P2319H ،P2419H و P2719H که همگی دارای سرعت پاسخگویی پیکسلی ۸ میلی‌ثانیه عادی و ۵ میلی‌ثانیه در پاسخ‌دهی Gray-to-Gray هستند. هر چهار مانیتور دل از نسبت کنتراست ۱۰۰۰:۱، نرخ نوسازی ۶۰ هرتزی و پوشش ۷۲ درصدی فضای رنگی CIE 1931 سود می‌برند.

مشخص نیست چرا دل برای بیان فضای رنگی این پنل‌های ۸ بیتی از چنین پارامتری استفاده کرده است. احتمالا منظور دل پوشش ۷۲ درصدی فضای رنگی NTSC یا پوشش حدود ۱۰۰ درصدی فضای sRGB است. سه مدل کوچکتر روشنایی ۲۵۰ نیتی ارائه می‌دهند؛ اما طبق اعلام دل، مدل ۲۷ اینچی‌ روشنایی ۳۰۰ نیتی را به نمایش می‌گذارد.

هر چهار مدل سری پی، دارای ورودی‌های HDMI ،DisplayPort و DVI هستند. در قسمت پشت مانیتور شاهد یک پورت USB 3.0 آپ‌استریم و دو پورت داون‌استریم Type-A هستیم. دو پورت USB دیگر هم در کناره‌ی مانیتور برای دسترسی و اتصال دستگاه‌ها بدون نیاز به کامپیوتر تعبیه شده‌ است. تمام مدل‌های سری پی از پایه‌ی همه کاره‌ای بهره‌مندند که با کمک آن می‌توان چرخش، زاویه و ارتفاع نمایشگر را به‌طور دلخواه تنظیم کرد. همچنین صفحه‌نمایش به هر دو حالت عمودی و افقی قابل استفاده است. در صورتی‌ که به انعطاف بیشتری نیاز باشد، روزنه‌‌های VESA در پشت مانیتور برای این منظور تعبیه شده‌ است.

مانتیورهای جدید دل درحال‌حاضر در بازار موجود است. مانیتور دل P2219H در حدود ۲۳۰ دلار قیمت دارد، P2319H به قیمت ۲۶۰ دلار و P2419H حدود ۲۸۰ دلار است. قیمت مانیتور P2719H معادل ۳۶۰ دلار است. امکان دارد مدل‌های P2219HC، P2419HC و P2719HC تا یک ماه آینده به خانواده‌ی سری پی اضافه شوند. افزودن C به انتهای نام مدل به‌دلیل اضافه شدن پورت USB مدل C برای اتصال به لپ‌تاپ است، به‌همین علت قابلیت شارژ ۶۵ ولت نیز به این محصولات اضافه می‌شود که باعث افزایش قیمتی در حدود ۵۰ تا ۶۰ دلار برای هر مدل (بسته به مدل مورد نظر) خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات