گوریلا گلس 6‌ معرفی شد؛ مقاومت گوشی در برابر ۱۵ سقوط

چهارشنبه ۲۷ تیر ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۹
مطالعه 3 دقیقه
شرکت کورنینگ، پنل‌های شیشه‌ای گوریلا گلس ۶ را با مقاومت بیش‌تر در برابر سقوط مکرر معرفی کرد.
تبلیغات

هر بار که نمایشگر گوشی هوشمند خود را لمس می‌کنید، به‌احتمال زیاد آنچه لمس می‌کنید، توسط کورنینگ ساخته شده است؛ شرکتی که در زمینه‌ی ساخت شیشه‌های بسیار مقاوم فعالیت دارد. Corning چندین سال است که برای گوشی‌های هوشمند پنل شیشه‌ای تولید می‌کند، حتی نخستین آیفون نیز در سال ۲۰۰۷ از پنل‌های شیشه‌ای این شرکت بهره می‌برد، ضمن اینکه اپل سال گذشته ۲۰۰ میلیون دلار در واحد تحقیق و توسعه‌ی آن سرمایه‌گذاری کرد.

اکنون کورنینگ جدیدترین نسل از پنل‌های شیشه‌ای خود را با نام Gorilla Glass 6 برای استفاده در گوشی‌های هوشمند معرفی می‌کند. جان بین، قائم‌مقام و مدیرکل واحد کورنینگ گوریلا گلس درباره‌ی محصول جدید شرکت متبوع خود می‌گوید:

گوریلا‌ گلس ۶ نه‌تنها در برابر سقوط از ارتفاع‌های بالاتری نسبت به گوریلا گلس ۵ مقاوم است؛ بلکه در برابر سقوط‌های مکرر نیز از خود مقاومت نشان می‌دهد. براساس پژوهش‌های اخیر ما، مردم به‌طور تقریبی، هفت بار در سال گوشی هوشمند خود را به زمین می‌اندازند و بخش عمده‌ای از چنین سقوط‌هایی از ارتفاع یک متری رخ می‌دهد؛ بنابراین ما گوریلا گلس ۶ را در تست‌های خود روی یک دستگاه، به‌صورت مکرر رها کردیم و این پنل جدید در ۱۵ بار از این تست‌های سقوط، جان سالم به در برد که این عدد دو برابر نرخ ماندگاری گوریلا گلس ۵ محسوب می‌شود، در حالی که اغلب پنل‌های شیشه‌ای شرکت‌های رقیب، پس از سقوط اول، می‌شکنند.

پنل‌های شیشه‌ای گوریلا گلس، پیش از مرحله‌ی تجاری‌سازی و نصب‌شدن روی گوشی‌های هوشمند، آزمون‌های بسیاری را سپری می‌کند، این فرآیند با هزاران ترکیب شیشه‌ای آغاز می‌شود. با استفاده از شبیه‌سازی و مدل‌سازی کامپیوتری، کورنینگ، ترکیب‌های یادشده را پیش از انجام‌ آزمایش‌های بیشتر، به چند دَه نمونه کاهش می‌دهد. سپس از پنل شیشه‌ای به لابراتوار سنجش اتکاپذیری ارسال می‌شود.

تست گوریلا گلس 6

جاش جیکوبز، مدیر پروژه‌ی عملکرد محصول و اتکاپذیری گوریلا گلس می‌گوید:

مأموریت ما در حقیقت، بهبود هر نسل از گوریلا گلس نسبت به نسل پیشین است. ما سالانه هزاران قطعه از گوریلا گلس را مورد آزمایش قرار می‌دهیم. تست سقوط، تست توپ و تست خمش از مراحل آزمایش‌های ما به شمار می‌روند. در حقیقت سعی داریم تا علت شکست شیشه را متوجه شویم و سپس به‌دنبال نوآوری پیرامون مشخصه‌هایی باشیم که به‌موجب آن‌ها، شیشه‌ی بهتری را برای نسل بعد توسعه دهیم.

بین می‌گوید از زمان آغاز به‌کار کورنینگ در سال ۲۰۰۷ تاکنون، پنل‌های شیشه‌ای Gorilla Glass روی ۶ میلیارد دستگاه در سراسر دنیا نصب شده‌اند. گوریلا گلس ۶ تا پایان سال جاری میلادی، در دستگاه‌های تجاری به‌کار گرفته خواهد شد.

ساخت گوریلا گلس 6

بین می‌گوید:

[اکنون] شیشه بیش از هر زمان دیگری حائز اهمیت است، [این پنل‌ها] اکنون نه‌‌تنها در بخش جلوی دستگاه‌ها، بلکه در بخش پشتی آن‌ها نیز به‌کار می‌روند، شیشه علاوه‌بر آنکه به‌عنوان یک المان طراحی در نمای پشتی دستگاه‌ها شناخته می‌شود، امکان شارژ بی‌سیم و انتقال نرخ بالاتر دیتا، نظیر 5G را نیز فراهم می‌کند. بی‌شک شیشه، آینده‌ی صنعت گوشی‌های هوشمند است.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات