نوکیا X5 معرفی شد؛ پردازنده هلیو P60 و نسبت ۸۴ درصد نمایشگر به بدنه

چهارشنبه ۲۷ تیر ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۵
مطالعه 3 دقیقه
نوکیا ایکس ۵ در راستای‌ برنامه‌ی جدید HMD، از ظاهر جذاب، مشخصات فنی مناسب و قیمت بسیار رقابتی بهره می‌برد.
تبلیغات

HMD طی ماه‌های گذشته، محصولات بسیار جذابی در بخش گوشی‌های میان‌رده معرفی کرده است که نشان از سرمایه‌گذاری بالای این شرکت برای کسب سهم بزرگی از بازار گوشی‌های هوشمند دارد. نوکیا ۷ پلاس، نوکیا ۶.۱، نوکیا ایکس ۶، نوکیا ۵.۱ و نوکیا ۳.۱، بخش از محصولات جدید HMD در بخش بازار میان‌رده‌ی دنیای موبایل است.

اکنون HMD قدم دیگری در افزایش سبد محصولات خود برداشت و دقایقی پیش به‌طور رسمی از نوکیا ایکس ۵ رونمایی کرد، این گوشی که با نام نوکیا ۵.۱ پلاس نیز شناخته می‌شود، از زبان طراحی مدرن، نمایشگر با حاشیه‌های اندک و مشابه با نوکیا ایکس ۶، بهره می‌برد.

نوکیا X5 به نمایشگر ۵.۸۶ اینچی با رزولوشن ۱۵۲۰ × ۷۲۰ پیکسل (+HD) و نسبت ۱۹:۹ مجهز شده است که محافظ شیشه‌ی 2D نیز وظیفه‌ی جلوگیری از آسیب رسیدن به پنل نمایشگر را برعهده دارد. اگر HMD از شیشه‌های محافظ با انحنای 2.5D یا 3D در این گوشی بهره می‌برد، حس راحتی بیشتری هنگام در دست گرفتن گوشی به کاربران منتقل می‌شد که البته با توجه به برچسب قیمتی ایکس ۵، ایراد چندانی هم در این زمینه نمی‌توان به سازنده گرفت. 

بزرگ‌ترین مشخصه‌ی نوکیا ۵.۱ پلاس زبان طراحی مدرن آن به‌شمار می‌آید که در حال حاضر به ترِند دنیای موبایل تبدیل شده است. نمایشگری با حاشیه‌های اندک و بریدگی در بخش بالای آن، باعث شده است تا نوکیا ایکس ۵ حداقل در ظاهر محصولی بسیار جذاب به نظر برسد. 

نوکیا ایکس 5 - نوکیا ایکس ۵.۱ / Nokia X5

در بخش مشخصات فنی، جدیدترین عضو محصولات نوکیا به پردازنده‌ی هشت هسته‌ای مدیاتک هلیو P60 مجهز شده است، این پردازنده از دو کلاستر چهارهسته‌ی Cortex A73 و Cortex A53 با فرکانس ۲ گیگاهرتز بهره می‌برد تا به لطف استفاده از معماری جدید آرم، توانایی بالاتری در کنار مصرف انرژی اندک به همراه داشته باشد. ۳ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی در نسخه‌ی پایه‌ی Nokia X5 در دسترس خواهد بود؛ البته کاربران با هزینه‌ی بیشتر می‌توانند نسخه‌ی مجهز به ۴ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی را نیز خریداری کنند.

HMD برای افزایش ارزش خرید محصول جدید خود، آن را به دوربین دوگانه‌ در بخش اصلی مجهز کرده است. دو سنسور ۱۳ مگاپیکسلی و ۵ مگاپیکسلی در این بخش وظیفه‌ی ثبت تصاویر را برعهده خواهند داشت. در بخش سلفی نیز سنسور ۸ مگاپیکسلی در کنار لنز ۸۰ درجه با f/2.2 به ثبت تصاویر خواهند پرداخت. وجود الگوریتم هوش مصنوعی در کنار حالت محصوص زیبایی نیز برای بهبود تنظیمات تصاویر، در بخش دوربین نوکیا ایکس ۵ تعبیه شده‌اند.

تأمین توان مصرفی نوکیا X5 بر عهده‌ی باتری ۳۰۶۰ میلی‌آمپری ساعتی است که با توجه به پردازنده‌ی کم‌مصرف و نمایشگر با رزولوشن HD، می‌توان انتظار شارژدهی خوبی را از آن داشت. نسخه‌ی ۸.۱ اندروید نیز به‌صورت پیش‌فرض روی این گوشی نصب شده که نوکیا خبر از به‌روزرسانی سریع آن هنگام عرضه‌ی نهایی اندروید P داده است. نوکیا ایکس ۵ در رنگ‌های مشکی، سفید و آبی با قیمت ۱۴۸ دلار برای نسخه‌ی ۳/۳۲ گیگابایت و ۲۰۸ دلار برای نسخه‌ی ۴/۶۴ گیگابایت عرضه خواهد شد؛ البته HMD‌ هنوز از عرضه‌ی این گوشی در بازار‌های جهانی صحبتی نکرده است. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات