نوا 3i هواوی معرفی شد؛ تراشه‌ کرین 710، نمایشگر ۶.۳ اینچی فول اچ‌دی و دوربین سلفی دوگانه

چهارشنبه ۲۷ تیر ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۱
مطالعه 2 دقیقه
تنها یک هفته پس از معرفی نوا ۳، هواوی گوشی نوا ۳ آی را با تراشه‌ی میان‌رده‌ی جدید کرین ۷۱۰ معرفی کرد.
تبلیغات

هفته‌ی گذشته هواوی گذشته گوشی جدیدی از سری نوا را با تراشه‌ی بالارده‌ی کرین ۹۷۰ با ظاهری شبیه به پی ۲۰ لایت (نوا 3e) معرفی کرد؛ حال این کمپانی چینی محصول ارزان‌تری را با نام Nova 3i در فیلیپین معرفی کرده است که بر خلاف نوا ۳ تنها به چهار گیگابایت رم مجهز شده است. این گوشی از چینش دوگانه در دوربین‌های سلفی و اصلی خود بهره می‌برد؛ دو دوربین ۱۶ و ۲ مگایپکسلی در پشت و دو دوربین ۲۴ و ۲ مگاپیکسلی در جلوی دستگاه قرار گرفته‌اند.

نوا 3i اولین گوشی مجهز شده به تراشه‌ی ۱۲ نانومتری کرین ۷۱۰ است؛ این تراشه‌ی هشت هسته‌ای توسط های‌سیلیکون از زیرمجموعه‌های هواوی ساخته شده، در این تراشه از چهار هسته‌ی ۲.۲ گیگاهرتزی Cortex-A73 و چهار هسته‌ی ۱.۷ گیگاهرتزی Cortex-A53 برای پردازش‌های سبک‌تر استفاده شده است. طبق انتظار هواوی در گوشی جدید خود از یک نمایشگر ۶.۳ اینچی LCD با رزولوشن فول‌ اچ‌دی‌پلاس با نسبت تصویر ۱۹:۹ بهره می‌برد؛ نوا ۳ آی همانند نوا ۳ با بریدگی بالای نمایشگر عرضه می‌شود.

nova 3i

نوا 3i تنها در یک مدل INE-LX2 با ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی رم عرضه می‌شود؛ با این حال امکان افزایش حافظه تا ۲۵۶ گیگابایت نیز وجود دارد. میان‌رده‌ی جدید چینی‌ها با اندروید ۸.۱ اوریو و نسخه‌ی ۸.۱ رابط کاربری EMUI روانه بازار می‌شود. طبق اعلام هواوی، نوا ۳ آی به‌صورت پیش‌فرض با قابلیت‌های هوش مصنوعی و حالت GPU Turbo در اختیار علاقه‌مندان خواهد بود. در بحث ارتباطات بی‌سیم، نوا ۳ آی به استاندارد 802.11b/g/n با فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز محدود شده است و از بلوتوث ۴.۲ برای اتصال ابزار بی‌سیم و ارسال فایل‌ در آن استفاده می‌شود.

nova 3i

باتری ۳۳۴۰ میلی‌آمپر ساعتی دستگاه توسط شارژر ۱۰ واتی تغذیه می‌شود و خبری از فناورش شارژ سریع هواوی موسوم به سوپر شارژ در آن نیست. کاربران از امروز قادر به پیش‌سفارش نوا 3i در سه رنگ مشکی، سفید و بنفش در برخی خرده‌فروشی‌های آنلاین و آفلاین فیلیپین هستند. هواوی برای این میان‌رده‌ی جدید برچسب قیمتی معادل ۳۰۰ دلار درنظر گرفته است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات