همکاری دیجی کالا با روکولند؛ عرضه ۱۰ هزار محصول غذایی با تحویل ۳ ساعته

سه‌شنبه ۲۶ تیر ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۵
مطالعه 3 دقیقه
پس از گمانه‌زنی‌های مختلف در رابطه با پیوستن روکولند به مجموعه‌ی هلدینگ دیجی‌کالا، این شرکت روز گذشته با برگزاری مراسمی، آغاز همکاری با روکولند و ورود به حوزه‌ی فروش کالاهای تند‌مصرف را اعلام کرد.
تبلیغات

دیجی‌کالا شب گذشته با برگزاری مراسمی، پیوستن سوپر مارکت آنلاین روکولند به مجموعه‌ی دیجی‌کالا را اعلام کرد. پس از آنکه دیجی‌کالا در اولین کنفرانس خبری خود خبر از ورود به حوزه‌ی فروش مواد غذایی و کالاهای تند مصرف داد، گمانه‌هایی در رابطه با همکاری بزرگ‌ترین فروشگاه اینترنتی خاورمیانه با روکولند مطرح شده بود.

ورود به حوزه‌ی مواد غذایی و کالاهای تند مصرف را باید در مسیر تحقق چشم‌انداز دیجی‌کالا خواند. دیجی‌کالا در پی آن است تا به مقصدی برای تمام نیازهای کاربران تبدیل شود و از این‌ رو پوشش دادن نیازهای اولیه‌ی کاربران نظیر مواد خوراکی و کالاهای تند‌مصرف از جمله‌ی مهم‌ترین اقدامات برای تحقق چنین هدفی است؛ البته باید به این نکته اشاره کرد که فرایند نگهداری و ارسال کالاهای تند‌مصرف و سوپرمارکتی بسیار پیچیده‌تر از سایر حوزه‌ها به‌شمار می‌رود، چرا که مدیریت زنجیره‌ی تأمین و همچنین پخش و ارسال مستلزم دقت و همچنین سرعت عمل بالا است که این موضوع برخواسته از ماهیت کالاهای FMCG یا تند‌مصرف است. دیجی‌کالا در این راستا، مراکز یا انبارهای متعددی را برای پردازش و ارسال اقلام خریداری شده در سطح شهر تهران در نظر گرفته تا بتواند فرایند پردازش و ارسال کالا را در بازه‌ی زمانی سه ساعته از زمان خرید به انجام برساند. براساس آمارهای ارائه شده، حاصل همکاری دیجی‌کالا با روکولند، عرضه‌ی بیش از ۱۰ هزار نوع محصولات غذایی خواهد بود که بازه‌ی تحویل سه ساعته برای آن در نظر گرفته شده است.

روکولند به عنوان بزرگ‌ترین سوپرمارکت آنلاین کشور، در حالی که به گروه دیجی‌کالا پیوسته است که در سال ۱۳۹۴ توسط برادران شفیعی راه‌اندازی شد. روکولند کار خود را با یک انبار مرکزی و ۵ مرکز توزیع در سطح شهر تهران آغاز کرده بود. روکولند با تکیه بر دانش و تجربه‌ی مؤسسان خود که سابقه‌ی تأسیس و مدیریت شرکت‌های حمل و پخش مواد غذایی را در کارنامه دارند، موفق شده تا نام خود در فعالیت کوتاه مدتش بر سر زبان‌ها بیاندازد. یکی از برنامه‌های آتی اعلام شده، تحول صنعت لاجستیک و بسته‌بندی مواد غذایی در کشور است. به نظر می‌رسد هلدینگ دیجی‌کالا در نظر دارد تا با استفاده دانش مدیران روکولند و ایجاد شبکه‌ای مکانیزه و مدرن، حوزه‌ی سنتی حمل و نقل و پخش میوه و تره‌بار را دچار تحول کند.

همکاری دیجی کالا و روکولند

با توجه به اعلام برادران محمدی، روکولند همچنان ماهیت مستقل خود را با وجود ارتباط تنگاتنگ در پشت پرده، حفظ خواهد کرد و به فعالیت خود ادامه خواهد داد. به نظر می‌رسد این همکاری به معنای پایان برند روکولند نیست و حداقل در کوتاه‌مدت، برنامه‌ای برای ادغام کامل وب‌سایت و سرویس روکولند در فروشگاه دیجی‌کالا پیش‌بینی نشده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات