بررسی هدست مخصوص بازی 1MORE Spearhead VR

چهارشنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰
مطالعه 10 دقیقه
با بررسی اولین هدست گیمینگ کمپانی 1MORE که با نام Spearhead VR به بازار عرضه شده است، همراه زومیت باشید.
تبلیغات

شرکت 1MORE پس از ورود به دنیای ساخت هدفون و عرضه هدفون‌های فوق‌العاده با کیفیتی مانند 1MORE Triple Driver و 1MORE Quad Driver که هر دو پیش از این در زومیت بررسی شده‌اند، با عرضه هدست مخصوص بازی Spearhead VR، قصد ورود به قلمرو جدیدی را دارد و نظر مثبت گیمرها را به خود جلب کند. قلمرویی که شرکت‌هایی مانند ترتل بیچ، ریزر، لاجیتک، استیل سریز و استرو گیمر، سال‌ها است که به فعالیت در آن مشغول هستند و انواع و اقسام محصولات مختلفی را برای طیف وسیع گیمرها عرضه کرده‌اند. با این حال، تجربیات خوب اولیه هدفون‌های قبلی 1MORE، آن‌ها را مجاب کرد که وارد حوزه‌های جدیدتری شوند و شانس خود را در این حوزه‌ نیز امتحان کنند. حوزه جذاب بازی‌های ویدیویی، جایی است که 1MORE با عرضه هدست اسپیرهد وی‌آر انتخاب کرده است.

این هدست که دارای ظاهری کاملا گیمینگ است، اولین هدست مخصوص بازی وان‌مور محسوب می‌شود که تنها ظاهر آن برای گیمرها جذاب نیست بلکه روی کاغذ، تمام ویژگی‌هایی را که یک هدست مخصوص بازی باید داشته باشد، در خود جای داده است و حتی تعدادی ویژگی دیگر نیز در آن گنجانده شده است. صدای مجازی ۷.۱ کاناله، قابلیت اتصال به طیف وسیعی از دستگاه‌ها،‌ میکروفون با قابلیت حذف صدای محیط برای شفافیت هر چه بیشتر صدای گیمر در هنگام ارتباط با هم‌تیمی‌ها، راحتی، چراغ‌های LED قابل تنظیم و تعدادی ویژگی دیگر از جمله امکاناتی هستند که در اولین هدست گیمینگ 1MORE قرار دارند. اما آیا این هدفون توانسته است که به عنوان اولین تجربه حوزه بازی‌های ویدیویی وان‌مور به انتخاب خوبی برای گیمرهای مشکل‌پسندی که می‌خواهند تمام امکانات را یکجا داشته باشند، تبدیل شود؟ با بررسی هدست گیمینگ 1MORE Spearhead VR همراه باشید.

هدست وان مور اسپیرهد وی آر / 1More Spearhead VR

هدست مخصوص بازی 1MORE Spearhead VR توسط شرکت راندمان برای بررسی در اختیار زومیت قرار گرفته است. شما می‌توانید این هدفون را با قیمت حدودی ۷۰۰ هزار تومان از یکی از فروشگاه‌های دیجیکالا یا ایران‌هدفون خریداری کنید.

مشخصات 

مشخصات فنی هدفون  1MORE Quad Driver

نوع هدفون

روی گوشی

وزن

۳۲۴ گرم

طول کابل USB

۱.۳ متر

طول کابل صدای ۳.۵ میلی‌متری

۱.۵ متر

نوع اتصال

میکرو USB

جک ۳.۵ میلی‌متری

بازه‌ی فرکانس

۲۰ هرتز تا ۲۰ هزار هرتز

امپدانس

۳۲ اهم

حساسیت

۱۰۳ دسی‌بل

توان بیشینه

۲۰ میلی‌وات

یکی از ویژگی‌هایی که وان‌مور در تمام محصولات خود توجه ویژه‌ای به آن داشته است، بسته‌بندی شکیل و تعبیه‌ی وسایل جانبی کاملی در آن است. هدست Spearhead VR نیز از این قاعده مستثنی نیست. یک بسته‌بندی بزرگ که با باز کردن آن، با طراحی آشنای جعبه‌ی محصولات وان‌مور روبه‌رو می‌شوید. مانند همیشه وان‌مور در این بسته نیز تمام وسایل جانبی‌ای را که شما نیاز دارید، قرار داده است. علاوه بر خود هدفون، یک کابل میکرو یو‌اس‌بی برای اتصال به کامپیوتر و یک کابل ۳.۵ میلی‌متری یک به یک برای اتصال این هدست به وسایل دیگر از قبیل موبایل و کنسول‌های بازی و یک کیف پلاستیکی که لوگوی 1MORE رو آن درج شده است و برای حمل و نقل ساده‌تر هدفون از آن استفاده می‌شود، وسایل جانبی درون جعبه اسپیرهد وی آر را تشکیل می‌دهد. 

طراحی

کیفیت ساخت و راحتی کاربری زیاد

اگر فرصت تجربه محصولات دیگر برند وان‌مور را داشته‌اید، حتما با کیفیت ساخت بالای آن‌ها آشنا هستید. هدست گیمینگ اسپیرهد وی‌آر نیز دقیقا مانند دیگر محصولات این شرکت، دارای کیفیت ساخت بسیار بالایی است. قسمت فوقانی این هدست از یک لایه‌ی نازک آلومینیوم تشکیل شده است که دقیقا در زیر آن، بخش دیگری وجود دارد که از مواد نرمی تشکیل شده است. بر خلاف هدفون‌های روی گوشی سنتی که با بالا و پایین بردن گوشی‌های راست و چپ اندازه آن تنظیم می‌شود، قسمت نرمی که در زیر بخش آلومنیومی وجود دارد دارای خاصیت ارتجاعی است و وظیفه تنظیم ارتفاع هدست با توجه به فرم سر کاربر بر عهده این بخش است. نکته بسیار جالب در رابطه با اسپیرهد وی‌آر آن است که برای تنظیم اندازه آن، شما لازم نیست کاری انجام دهید و به دلیل خاصیت ارتجاعی این اتصال دهنده، کافی است تا هدست را روی سر خود بگذارید تا به راحتی روی سر شما قرار بگیرد و تنظیم شود. یکی از نکات بسیار جالب توجه این مکانیزم، راحتی و انعطاف بسیار زیاد هدفون است که حتی با تکان دادن سر به طرفین نیز کاربر کماکان احساس راحتی می‌کند. 

هدست وان مور اسپیرهد وی آر / 1More Spearhead VR

طراحی هدست اسپیرهد وی‌آر، دقیقا یک محصول مخصوص بازی را تداعی می‌کند. رنگ کامل مشکی که به چراغ‌های LED مزین شده گواه این مدعی است. نوار باریک LED روی هر کدام از گوشی‌ها و لوگوی گیمینگ وان‌مور، «عدد یک» با طراحی خاص، به همراه پایه‌ی نوری تعبیه شده روی گوشی سمت چپ که وظیفه روشن و خاموش کردن میکروفون را دارد، هنگام اتصال هدفون با یو‌اس‌بی به رایانه شخصی، روشن می‌شوند. هرچند که به طور پیش‌فرض وان‌مور رنگ محبوب گیمرها یعنی قرمز را برای LEDهای این هدست در نظر گرفته است، اما کاربر به راحتی می‌تواند با دانلود و نصب برنامه مخصوص هدفون روی رایانه شخصی، رنگ مورد نظر LED‌های آن را شخصی‌سازی کند. 

هدست وان مور اسپیرهد وی آر / 1More Spearhead VR

گوشی‌های این هدفون طراحی ساده و در عین حال زیبایی دارند و پارچه به کار رفته روی قسمت داخلی گوشی‌ها راحتی بسیار زیادی را حتی در مدت‌ طولانی برای کاربر به ارمغان می‌آورد. با اینکه گوشی‌های هدفون قابلیت تنظیم ندارند، اما فضای حرکتی ۳۶۰ درجه‌ای کمی دارند که باز هم در راحتی هرچه بیشتر این هدست نقش بسزایی دارند. هدست Spearhead VR، دارای دو میکروفون روی هر کدام از گوشی‌ها است که این میکروفون‌ها مجهز به فناوری ENC هستند. این تکنولوژی که مخفف حذف نویز محیطی است، باعث می‌شود که هنگام استفاده از میکروفون، هدست از طریق این دو میکروفون با تولید موجی مخالف موج صوتی محیط، باعث شوند که صدای کاربر در طرف مقابل به وضوح کامل شنیده شود. 

هدست وان مور اسپیرهد وی آر / 1More Spearhead VR
هدست وان مور اسپیرهد وی آر / 1More Spearhead VR
هدست وان مور اسپیرهد وی آر / 1More Spearhead VR
هدست وان مور اسپیرهد وی آر / 1More Spearhead VR

یکی از نکات عجیب و تا حدودی ناامید کننده اسپیرهد وی‌آر، محل قرارگیری میکروفون آن برای ارتباط با هم‌تیمی‌ها و دیگر بازیکنان است. بر خلاف آن چیزی که در وهله اول به نظر می‌رسد و میکروفن مخصوص مکالمه‌ روی میله‌ی نورانی سمت چپ هدفون قرار ندارد؛ میکروفون این هدست در قسمت تحتانی گوشی سمت راست قرار گرفته است که این تصمیم باعث شده تا برخی اوقات صدای کاربر کمی دور به نظر برید.

در قسمت زیرین گوشی سمت چپ این هدست، علاوه بر ورودی میکرو یو‌اس‌بی و ورودی ۳.۵ میلی‌متری، چرخ تنظیم کننده‌ی تنظیم صدا و بیس در کنار دکمه‌ای برای خاموش و روشن کردن میکروفون قرار دارد. به طور کلی از لحاظ کیفیت ساخت و طراحی، هدست 1MORE Spearhead VR بسیار عالی عمل کرده است و با اینکه ممکن است ظاهر این هدست برای غیر گیمرها آنچنان هیجان‌انگیز نباشد، اما از خیلی از هدست‌های مخصوص بازی دیگر بیشتر به یک هدست معمولی و با طراحی خوب شباهت دارد. 

عملکرد

جدا از تمام ویژگی‌های ظاهری، نکته‌ای که اسپیرهد وی‌آر را از دیگر رقبا متمایز می‌کند، عملکرد آن است و باید اذعان کنیم که تجربه وان‌مور در تولید هدفون‌های قبلی، به کمک آن‌ها آمده و Spearhead VR  در همین راستا عملکرد بسیار خوبی را از خود نشان داده است. پیش از آنکه به جزئیات نتایج بررسی زومیت از عملکرد این هدست بپردازیم، لازم می‌دانیم که توضیحی در رابطه با نحوه اتصال آن ارائه دهیم. 1MORE برای اتصال این هدست دو روش را پیش‌ روی کاربر قرار داده است. روش اول و اصلی که استفاده از از تمام امکانات هدست از قبیل صدای مجازی ۷.۱ کاناله، نوردهی RGB و حذف صدای محیط را ممکن می‌کند، اتصال هدست با کابل USB به رایانه شخصی مبتنی بر ویندوز است. حالت دیگر، استفاده از کابل ۳.۵ میلی‌متری استاندارد است که در این حالت، هدست تنها توانایی تولید صدایی استریو را داشته و ویژگی‌های دیگر از قبیل نوردهی و ENC از طریق آن در دسترس نخواهند بود.

کیفیت صوتی بسیار خوب به خصوص در بازی‌ها به لطف پخش صدای ۷.۱ کاناله

وان‌مور از درایور‌های توانمند ۵۰ میلی‌متری مگلو گرافن در هدست اسپیرهد وی‌آر استفاده کرده است. ویژگی متمایز کننده این نوع درایو نسبت به سایر نمونه‌های موجود در هدفون‌های مخصوص بازی، حرکت فیزیکی در جای خود است. همین ویژگی باعث شده است که هدست اسپیرهد در فرکانس‌های پایین، عملکرد بسیار خوبی از خود بجای بگذارد و اگر از دوستداران بیس زیاد هستید، می‌توانید لذت فراوانی از صدای این هدست ببرید؛ این مکانیزم، باعث می‌شود هدست هنگام تولید فرکانس‌های پایین، ارتعاشات اندکی تولید کند که کاربر را هر چه بیشتر در محیط موسیقی، بازی یا فیلم غرق می‌کند. زیرا علاوه بر اینکه این هدست در تولید فرکانس‌هایی پایین بسیار عالی عمل می‌کند، حتی در حجم صدای بالا، موسیقی شما دچار اعوجاج نخواهد شد و این نکته یکی از ویژگی‌های بارز یک هدفون خوب است. حتی اگر علاقه‌ای به بیس زیاد ندارید، می‌توانید از طریق دکمه تنظیم بیس که روی گوشی سمت چپ قرار گرفته است، بیس را به طور کل قطع کنید. از طرف دیگر، هدست اسپیرهد وی‌آر در تولید فرکانس‌های میانه و بالا نیز عملکرد کاملا قابل قبولی از خود ارائه می‌دهد و صدای دریافتی از این هدست در هنگام بازی کردن، گوش دادن به موسیقی و تماشای فیلم، صدایی متعادل و گوش‌نواز است. 

هدست وان مور اسپیرهد وی آر / 1More Spearhead VR

اما یکی دیگر از ویژگی‌های بسیار جالب هدست مخصوص بازی وان‌مور، توانایی تولید صدایی ۷.۱ کاناله مجازی است. این ویژگی در بازی‌های می‌تواند کمک شایانی به گیمرها بکند. به طور مثال هنگام تجربه یک بازی شوتر اول شخص، گیمر می‌تواند به راحتی با تشخیص دادن صدای پای دشمنان، پی ببرد که آن‌ها از کدام سمت به سوی او در حال نزدیک شدن هستند. در صحنه‌های شلوغ بازی‌هایی مانند Call of Duty WWII، این هدست عملکرد بسیار خوبی در تفکیک صدا از خود نشان داد و هرچند که نمونه‌های توانمند دیگری در تولید صدای ۷.۱ کاناله وجود دارند، اما هدست Spearhead VR نیز در این بخش عملکرد بسیار قابل قبولی را از خود نشان داد. از طرف دیگر، وجود دو میکروفون مجهز به تکنولوژی ENC برای حذف صدای محیط در هنگام استفاده از میکروفون برای صحبت کردن با دیگر گیمرها، باعث شده است که صدای دریافت شده توسط میکروفون Spearhead VR، کاملا واضح باشد؛ اما به دلیل قرار گرفتن میکروفون روی بخش پایینی گوشی سمت راست، صدای کاربر کمی دور به نظر می‌رسد.

برای اینکه بتوانید از تمام ویژگی‌های هدست جدید وان‌مور بهره ببرید، باید نرم‌افزار مخصوص آن را از وب‌سایت وان‌مور دانلود و نصب نمایید. یکی از ویژگی‌های این نرم‌افزار، تنظیم رنگ و حالت LEDهای تعبیه شده روی هدست است. شما می‌توانید از بین سه حالت رنگ ثابت، ضربان قلب (که نور LED هدست به صورت مداوم خاموش و روشن می‌شود) و حالت تنفس (که نور به آرامی خاموش و روشن می‌شود) یکی را انتخاب کرده و از طریق پالت رنگی در دسترس، رنگ مورد نظر خود را نیز انتخاب کنید. هرچند که شخصی‌سازی این هدست به قابلیت‌های شخصی‌سازی محصولات نام‌وآشنایی شرکت‌هایی مانند ریزر نمی‌رسد، اما به قابلیت‌های جذابی را برای شخصی‌سازی عملکرد و ظاهر هدفون در دسترس کاربران قرار می‌دهد. تنظیمات دیگر از قبیل اکولایزر، صدای فراگیر Xear، تنظیم سطح صدای میکروفون، ایجاد پروفایل صدای شخصی از جمله برخی از قابلیت‌های صوتی این برنامه هستند.

هدست وان مور اسپیرهد وی آر / 1More Spearhead VR

می‌توان با اطمینان گفت که 1MORE در اولین تلاش خود برای ساخت یک هدست گیمینگ در عین حال کاملا مناسب برای کاربرد‌های دیگر، موفق بوده است. درست است که این هدست صدایی باب میل خوره‌های صدا تولید نمی‌کند، اما عملکرد آن چه در موسیقی، چه در بازی‌ها و چه در تماشای فیلم می‌تواند به خوبی گیمرها و کاربران عادی را راضی کند. قابلیت‌های شخصی‌سازی گسترده، به کاربر کمک می‌کند تا بتواند برای هر نوع استفاده‌ای، صدای مورد علاقه خود را از این هدست دریافت کند. به طور مثال، می‌توان در هنگام گوش کردن به موسیقی، تمام ویژگی‌های نرم‌افزاری هدست را خاموش کرد تا صدایی متعادل و با دقت بالا از آن دریافت شود و هنگام بازی کردن، با فعال کردن ویژگی‌هایی مانند صدای ۷.۱ کاناله، از محیط صوتی بسیاری جذابی نهایت لذت را برد. 

نکات مثبت

  • عملکرد بسیار خوب در بازی، فیلم و موسیقی
  • راحتی
  •  کیفیت صدای
  • قابلیت شخصی‌سازی صدا و ظاهر هدست
  • کیفیت ساخت بسیار خوب
  • قابلیت اتصال به دستگاه‌های بسیار زیاد

نکات منفی

  • از دست دادن اکثر ویژگی‌های هدست در هنگام اتصال با کابل ۳.۵ میلی‌متری
  • محل قرارگیری میکروفون
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات