آموزش نحوه بررسی ریفربیشد بودن دوربین‌ عکاسی نیکون

سه‌شنبه ۱۹ تیر ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
با روش مطرح شده در این مقاله می‌توانید به‌سادگی به‌ ریفربیشد بودن هر یک از تجهیزات عکاسی نیکون پی ببرید.
تبلیغات

احتمالا تاکنون با محصولات ریفربیشد (Refurbished) مواجه شده‌اید و با مفهوم این واژه آشنایی دارید؛ آن دسته از محصولاتی که به دلایل مختلفی اعم از نقص فنی یا مشکلات ظاهری پس از بازگشت به کارخانه و تعمیر توسط سازنده، مجدد و البته با قیمت بسیار پایین‌تری به بازار عرضه می‌شوند؛ اما در بسیاری از موارد و به دلیل شباهت‌های بسیار زیاد محصولات ریفربیشد با انواع عادی، برخی از سودجویان این محصولات را پس از خریداری با قیمت کمتر از سازنده، با قیمت بالاتر و مشابه با نمونه‌های عادی به فروش می‌رسانند، این موضوع در بازار دوربین‌های عکاسی نیز در همه‌ی جای جهان وجود دارد.

نیکون برای مقابله با سودجویان، روش بسیار ساده‌ای جهت بررسی ریفربیشد بودن دوربین تدارک دیده است. به گفته‌ی پاول ایکنگران، یکی از عکاسان حرفه‌ای که سال‌ها از محصولات نیکون برای ثبت تصاویر بهره می‌برد، این روش در تمام محصولات نیکون اعم از دوربین عکاسی یا لنز‌ها کاربرد دارد. 

نیکون هر یک از محصولات خود را که به دلایل مختلف به خط تولید بازمی‌گردد و تعمیر می‌شود، با قرار دادن دو فرورفتگی در طرفین شماره‌سریال آن، مشخص می‌کند. به همین دلیل برای بررسی صحت گجت خود می‌توانید طبق تصاویر زیر، محل شماره‌سریال آن را برای وجود هرگونه فرورفتگی بررسی کنید. اگر دوربین یا لنز شما فاقد این موارد بود، پس محصول شما هیچ‌گاه به دلیل برخی مشکلات به محل کارخانه باز نگشته است. به همین سادگی!

نیکون ریفربیشد
نیکون ریفربیشد

محل فرورفتگی در کنار شماره سریال دوربین ریفربیشد نیکون

نیکون ریفربیشد
نیکون ریفربیشد

محل فرورفتگی در کنار شماره سریال لنز ریفربیشد نیکون

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات