سامانه ثبت درخواست های ارزی محصولات و خدمات نرم افزاری راه اندازی خواهد شد

یک‌شنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
سامانه‌ای برای ثبت و تایید درخواست‌های ارزی محصولات و خدمات نرم‌افزاری با توافق وزارت ارتباطات، سازمان فناوری اطلاعات و سازمان نظام صنفی راه‌اندازی می‌شود.
تبلیغات

بر اساس توافق سه جانبه میان وزارت ارتباطات، سازمان فناوری اطلاعات و سازمان نظام صنفی رایانه‌ای، سامانه ثبت و تایید درخواست‌های ارزی محصولات و خدمات نرم افزاری با هدف تسهیل، شفاف‌سازی، کنترل، پاسخ‌گویی و رفع تعهد ارزی تا ۱۰ روز دیگر ایجاد می‌شود.

به گزارش رسول سرائیان، رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران، این سامانه می‌تواند مشکلات متقاضیان ارزی در حوزه محصولات و خدمات نرم افزاری را مرتفع کند و این اقدام با هدف واگذاری امور مربوط به بخش خصوصی و فعالان این حوزه صورت گرفته است.

بر اساس این گزارش، سامانه ثبت در خواست‌های ارزی محصولات و خدمات نرم‌افزاری برای تسهیل و تسریع و شفاف‌سازی، کنترل و پایش، نظام پاسخگویی و فرآیند مربوط به تایید و تشخیص تا رفع تعهد ارزی راه اندازی می‌شود و از این پس، همه متقاضیان درخواست‌های ارزی در حوزه محصولات و خدمات نرم‌افزاری که شامل شرکت‌های فعال در حوزه فناوری اطلاعات از جمله شرکت‌های نوپا (start up) و اپراتورها می‌شود، می‌توانند از طریق این سامانه درخواست‌های خود را ارایه کنند.

این سامانه و فرآیند اجرایی آن به گونه‌ای طراحی شده است که پس از تخصیص ارز، فرآیند مصرف و کاربرد آن نیز به طور شفاف قابل رصد و پایش است. گروه‌های مختلف کارشناسی، فرآیند ثبت و تایید درخواست‌ها را بر اساس مبلغ درخواستی بررسی کرده و نتیجه آن را به بانک مرکزی و وزارت ارتباطات اعلام می‌کنند که در وبگاه مربوطه قابل مشاهده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات