اکسپریا ایکس زد 3 سونی به نمایشگر +QHD مجهز می‌شود

یک‌شنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
بر اساس اطلاعاتی که از GFXBench به‌دست آمده است، اکسپریا XZ3 به صفحه نمایشی با رزولوشن ۲۸۸۰ × ۱۴۴۰ پیکسل یا +QHD مجهز می‌شود.
تبلیغات

در وب‌سایت بنچمارک GFXBench مشخصات دستگاهی رؤیت شده است که گفته می‌شود به گوشی هوشمند سونی جدید سونی با نام Xperia XZ3 تعلق دارد؛ محصولی که قرار است نقش پرچم‌دار بعدی ژاپنی‌ها را ایفا کند. شماره‌مدل گوشی هوشمند مورد بحث H8416 است، این دستگاه از واحد پردازش گرافیکی آدرنو ۶۳۰ بهره می‌برد؛ بنابراین قلب تپنده‌ی محصول جدید سونی، تراشه‌ی هشت هسته‌ای اسنپدراگون ۸۴۵ خواهد بود و این تراشه را ۶ گیگابایت حافظه‌ی رم در کنار ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی داخلی همراهی خواهد کرد.

پرچم‌دار جدید ژاپنی‌ها به‌طور پیش‌فرض سیستم‌عامل اندروید ۹.۰ پی را اجرا خواهد کرد. بدین ترتیب مشخصاتی که در فهرست GFXBench در مورد این محصول ارائه شده است، با گزارش‌هایی که قبلا در این رابطه منتشر شده بود، همخوانی دارد؛ اما این گزارش جدید با شایعه‌ای که از دوربین دوگانه‌ی اکسپریا ایکس‌ زد 3 خبر می‌داد، تناقض دارد؛ زیرا در فهرست اخیر، یک دوربین تکی ۱۹ مگاپیکسلی دیده می‌شود.

xperia xz 3

ممکن است نرم‌افزار بنچمارک، سنسور دوم احتمالی ۱۲ مگاپیکسلی را شناسایی نکرده باشد یا بنچمارک روی یک مدل اولیه‌ از اکسپریا ایکس‌زد ۳ بدون سنسور دوم اجرا شده باشد. می‌توان پیش‌بینی کرد که گوشی‌ هوشمند جدید سونی به دوربینی همانند دوربین گوشی سونی اکسپریا ایکس‌زد ۲ پریمیوم مجهز شود.

با توجه به اطلاعاتی که تاکنون از اکسپریا ایکس‌زد ۳ فاش شده است، انتظار می‌رود که از دوربینی دوگانه متشکل از سنسور ۱۹ مگاپیکسلی ۱/۲.۳ اینچی، ابعاد پیکسلی ۱.۲۲ میکرومتری و لنزی با فاصله‌ی کانونی معادل ۲۵ میلی‌متری و دیافراگم f/1.8 در کنار سنسور ۱۲ مگاپیکسلی سیاه‌وسفید ۱/۲.۳ اینچی، ابعاد پیکسلی ۱.۵۵ میکرومتری و لنزی با دیافراگم f/1.6 بهره می‌برد.

یک نکته جالب اینکه براساس فهرست منتشرشده در وب‌سایت GFXBench، رزولوشن صفحه‌نمایش این محصول نسبت به مدل‌های قبلی افزایش خواهد یافت. طبق این اطلاعات اکسپریا ایکس‌زد ۳ سونی به نمایشگری ۵.۹ اینچی ۲۸۸۰ × ۱۴۴۰ پیکسل یا +QHD مجهز خواهد بود که اگر این خبر صحت داشته باشد می‌توان گفت که پرچم‌دار آتی سونی اولین گوشی هوشمند ژاپنی‌ها با چنین رزولوشنی خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات