API سرویس نقشه گوگل برای سایت های ایرانی با دامنه‌ ir مسدود شد

شنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۷
مطالعه 1 دقیقه
به نظر می‌رسد گوگل ارتباط API سرویس نقشه‌ی خود را برای آن دسته از سایت‌های ایرانی که از دامنه‌ی ir استفاده می‌کنند، قطع کرده است.
تبلیغات

بررسی‌ انجام‌شده نشان از آن دارد که ارتباط سایت‌های ایرانی که از دامنه‌ی ir استفاده می‌کنند، با API سرویس نقشه‌ی گوگل قطع شده است، این موضوع زمانی روشن‌تر می‌شود که نگاهی به سایت‌های ایرانی با دامنه‌هایی غیر از ir داشته باشیم. در حال حاضر این محدودیت تنها در قبال سایت‌های ایرانی که از دامنه‌ی ir استفاده می‌کنند اعمال شده است و به نظر می‌رسد این سیاست بخشی از تحریم‌های جدیدی است که گوگل علیه ایران اعمال کرده؛ هرچند هنوز اظهار نظر رسمی در این خصوص از سوی گوگل انجام نشده است.

با بررسی خطای صادرشده برای دسترسی به سرویس نقشه‌ی گوگل در صفحه‌ی توسعه‌دهندگان گوگل برای وب‌سایت‌هایی که از دامنه‌ی ir استفاده می‌کنند، به این توضیح که وب‌سایت یا اپلیکیشن مورد نظر به دلیل عدم سازگاری با قوانین گوگل مپ مسدود شده است، روبه‌رو می‌شویم. باید دید در ساعات آینده این مشکل برطرف می‌شود یا گوگل با ارائه‌ی توضیحاتی دلیل مسدود شدن وب‌سایت‌ها با دامنه‌ی ir را به API سرویس گوگل مپ اعلام می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات