لپ تاپ جدید پرستیژ MSI؛ سبک‌وزن و قدرتمند

سه‌شنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
لپ‌تاپ جدید سری پرستیژ MSI با وجود صفحه نمایش ۱۴ اینچی و کارت گرافیک انتخابی مجزا، تنها ۱.۲ کیلوگرم وزن دارد.
تبلیغات

اگرچه MSI به‌عنوان سازنده‌ی لپ‌تاپ‌ گیمینگ شناخته می‌شود؛ اما لپ‌تاپ‌های آن محدود به نسخه‌های گیمینگ نیستند. لپ‌تاپ جدید پرستیژ MSI با سخت‌افزار نیمه‌حرفه‌ای، درستی این موضوع را مجددا نشان داد. لپ‌تاپ پرستیژ PS42 از نمایشگر ۱۴ اینچی تقریبا بدون حاشیه‌ی فول اچ‌دی، پردازنده‌ی Core i7 8550U چهار هسته‌ای اینتل، اسکنر اثر انگشت و کارت گرافیک انتخابی ۲۵ وات MX150 بهره می‌برد. مورد جالب توجه، قرار گرفتن تمامی قطعات یادشده درون یک محفظه‌ی آلومینیومی برس‌خورده‌ی ۱۵.۹ میلی‌متری است که وزن نهایی آن معادل ۱.۲ کیلوگرم می‌شود.

 لپ‌تاپ پرستیژ PS42

وزن لپ‌تاپ جدید سری پرستیژ MSI اندکی کم‌تر از لپ‌تاپ ۱.۲۲۵ کیلوگرمی XPS 13  دل یا مک‌بوک پرو ۱۳ اینچی اپل است که هر دو دارای صفحه نمایش کوچک‌تری نسبت به لپ‌تاپ MSI هستند. فقط لپ‌تاپ ۱۴ اینچی ThinkPad X1 Carbon  لنوو با وزن ۱.۱۲۹ کیلوگرمی خود اندکی سبک‌تر از پرستیژ MSI است که متأسفانه امکان سفارش آن با کارت گرافیک مجزا وجود ندارد.

لپ‌تاپ پرستیژ PS42

کاربران می‌توانند مدل مجهز به درایو M.2 SSD یا SATA SSD را با ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی رم سفارش دهند. به ادعای MSI، باتری ۵۰ وات ساعتی لپ‌تاپ پرستیژ PS42 قادر به شارژدهی ۱۰ ساعته است. متأسفانه نمی‌توان باتری دستگاه را با درگاه‌های یو‌اس‌بی نوع C شارژ کرد؛ بنابراین کاربران هنوز هم مجبور به استفاده از آداپتور برق متناوب AC خواهند بود. تنها موردی که هنوز در مورد لپ‌تاپ پرستیژ PS42 مشخص نیست، سیاست قیمت‌گذاری آن است. اما از آنجایی که MSI آن را یک لپ‌تاپ باارزش می‌نامد، می‌توان انتظار حداکثر قیمت ۱۰۰۰ دلاری را هم داشت.

لپ‌تاپ پرستیژ PS42

MSI علاوه‌بر لپ‌تاپ سری پرستیژ، از لپ‌تاپ جدید گیمینگ GF63 هم پرده‌برداری کرد. لپ‌تاپ GF63 به ظرافت سایر لپ‌تاپ‌های گیمینگ MSI نیست؛ اما می‌توان آن را با پردازنده‌ی نسل هشتم سری H اینتل و یکی از کارت‌های گرافیک GeForce GTX 1050 یا GeForce GTX 1050 Ti انویدیا سفارش داد. به ادعای MSI، طول عمر باتری لپ‌تاپ GF63 بیش‌تر از ۷ ساعت است که برای یک لپ‌تاپ گیمینگ عالی به نظر می‌رسد.

لپ تاپ MSI GF63

وزن لپ‌تاپ GF63 به لطف حاشیه‌ی نسبتا باریک ۴.۹ میلی‌متری و آلومینیومی برس‌خورده (به‌جز بخش زیرین)، معادل ۱.۸۶ کیلوگرم و ضخامت آن برابر ۲۱.۷ میلی‌متر است. در صورتی که دارای بودجه‌ی محدودی برای خرید لپ‌تاپ گیمینگ هستید و قدرت پرداخت هزینه‌ی ۲۰۰۰ دلاریندارید، بهتر است به سراغ لپ‌تاپ‌های گیمینگ سبک وزنی مانند GF63 بروید. لپ‌تاپ GF63 با قیمت ۱۰۰۰ دلار شروع می‌شود و بسته به قطعات سخت‌افزاری آن، متغیر خواهد بود.

لپ‌تاپ پرستیژ PS42

لپ‌تاپ GF63 شرکت MSI را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ آیا حاضر به پرداخت هزینه‌ی ۱۰۰۰ دلاری برای خرید آن هستید؟ توانایی این لپ‌تاپ نسبت به مدل‌های رقیب چگونه است؟

شما می‌توانید از بخش لپ‌تاپ در دیتابیس محصولات زومیت برای مشاهده و مقایسه‌ی قیمت و مشخصات فنی لپتاپهای مختلف از جمله ایسوس، ایسر، اپل، دل، لنوو و اچپی استفاده کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات