اپل و پیکسار از فرمت فایل USDZ، ویژه واقعیت افزوده رونمایی کردند

دوشنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۴
مطالعه 2 دقیقه
اپل با همکاری پیکسار در جریان مراسم توسعه دهندگان ۲۰۱۸ خود، از پسوند فایل USDZ ویژه‌ی واقعیت افزوده در سیستم عامل iOS 12 پرده برداشت.
تبلیغات

اپل امروز در جریان مراسم WWDC 18 از فرمت فایل جدیدی تحت عنوان USDZ، که به طور اختصاصی برای فایل‌های مورد استفاده در پلتفرم واقعیت افزوده‌ی سیستم عامل جدید iOS 12 ایجاد شده، رونمایی کرد.

پسوند فایل یاد شده، ویرایشگر WYSIWYG توسعه یافته به وسیله‌ی شرکت پیکسار است که امکان فراخوانی اشیا از فتوشاپ و دایمنشن را به یک محیط واقعیت افزوده فراهم می‌کند. این ویژگی‌های جدید به عنوان روشی سریع برای دسترسی به واقعیت افزوده توصیف شده و به منظور ارائه‌ی تجربه‌ی استفاده‌ی آسان از واقعیت افزوده در سیستم عامل iOS 12 طراحی شده است. به لطف پشتیبانی سیستم عامل iOS 12 از پسوند فایل جدید USDZ، اجرای اشیای سه بعدی در محیط واقعیت افزوده برای توسعه دهندگان به سادگی امکان‌پذیر خواهد بود.

طبق گفته‌های سخن‌گوی شرکت پیکسار، پسوند فایل USDZ یک بایگانی فشرده شده‌ی بدون رمزگذاری، فشرده‌سازی صفر بوده که برای کار با USD runtime شرکت پیکسار طراحی شده است. پسوند فایل یاد شده نیازی به بازگشایی بسته‌ی فایل (unpacking) ندارد. ویژگی‌های فرمت فایل USDZ به شرح ذیل است:

شمای قدرتمند برای تبادل هندسه‌ی اشکال، سایه و تغییر شکل کالبد اشیا

بازیابی داده و رندرینگ با کارایی بالا، شامل ویژگی‌های لحظه‌ای قدرتمند

توانایی بسته‌بندی بومی انواع مختلفی از محتوای قابل انتخاب به وسیله‌ی کاربر

دارای معماری دقیقی که برای سازگاری با نیازهای آینده به اندازه‌ی کافی انعطاف‌پذیر است

پلتفرم واقعیت افزوده و پسوند فایل جدید USDZ اپل را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ آیا این پلتفرم به لطف اپل، جهانی خواهد شد؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات