کدام‌ مدل‌های آیفون و آیپد به iOS 12 آپدیت می‌شوند

دوشنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
اپل دقایقی پیش iOS 12 را برای دستگاه‌های موبایل خود معرفی کرد؛ اما کدام دستگاه‌های این نسخه از سیستم‌عامل محبوب اپل را دریافت خواهند کرد؟
تبلیغات

اپل لحظاتی پیش طی رویداد سالانه‌ی توسعه‌دهندگان موسوم به WWDC 2018 از نسخه‌ی جدید سیستم‌عامل محبوب موبایل خود رونمایی کرد. پیش‌بینی می‌شود که iOS 12 در سال جاری میلادی در اختیار کاربران دستگاه‌های موبایل اپل قرار خواهد گرفت؛ اما کریگ فدریگی، مدیر ارشد واحد نرم‌افزار اپل، اطلاعاتی را درباره‌ی دستگاه‌هایی که این نسخه را دریافت خواهند کرد، به اشتراک گذاشت.

در حال حاضر ۸۱ درصد از دستگاه‌های موبایل اپل از iOS 11 استفاده می‌کنند؛ اما به گفته‌ی فدریگی، خبر خوب این است که تمام دستگاه‌های سازگار با iOS 11 از نسخه‌ی ۱۲ این سیستم‌عامل نیز پشتیبانی خواهند کرد؛ بنابراین از بین گوشی‌های هوشمند اپل، دستگاه‌های زیر iOS 12 را دریافت خواهند کرد:

اما از بین تبلت‌های اپل نیز موارد زیر از نسخه‌ی جدید سیستم‌عامل iOS بهره خواهند برد:

در این بین حتی آیپاد تاچ نسل ششمی نیز سیستم‌عامل iOS 12 را دریافت خواهد کرد؛ اما سوال مهم این است که نسخه‌ی جدید سیستم‌عامل موبایلی اپل روی دستگاه‌های قدیمی با چه کیفیتی اجرا خواهد شد؛ چرا که بین «اجرای سیستم‌عامل» و «اجرای عالی سیستم‌عامل» تفاوت بسیاری وجود دارد. فدریگی می‌گوید این مساله یکی از مواردی محسوب می‌شود که اپل طی سال گذشته تمرکز بسیاری روی آن داشته است، او وعده‌ی اجرای اپ‌ها با ۴۰ درصد سرعت بیشتر را روی دستگاه‌های موبایلی را داد.

فدریگی می‌گوید:

ما در سال جاری بیشتر تمرکز خود را به بهینه‌سازی عملکرد سیستمی در حالت تحت فشار معطوف کرده‌ایم.

به ادعای فدریگی، به‌عنوان مثال در حالتی که سیستم تحت فشار است، iOS Share Sheet‌ اکنون با دو برابر سرعت بیشتری اجرا می‌شود، این موضوع در مورد اپلیکیشن‌ها نیز صدق می‌کند. خاطرنشان می‌کنیم که تا انتشار نسخه‌ی عمومی iOS 12 زمان بسیاری باقی است و پیش‌بینی می‌شود که تا پیش از انتشار عمومی، چند نسخه‌ی پیش‌نمایش از iOS 12 در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات