مشخصات فنی گلکسی نوت 9 سامسونگ در یکی از بررسی‌های اولیه تایید شد

جمعه ۸ تیر ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۰
مطالعه 5 دقیقه
جزئیاتی که اخیرا توسط یکی از افراد مطلع و با سابقه در حوزه‌ی موبایل منتشر شده‌اند؛ شایعات پیشین در رابطه با مشخصات فنی نوت ۹ سامسونگ را تایید می‌کنند.
تبلیغات

یک روز پس از آنکه سامسونگ به‌طور رسمی روز ۱۸ مرداد (۹ اگوست) را به‌عنوان تاریخ رونمایی رسمی از پرچم‌دار جدید خانواده‌ی نوت اعلام کرد؛ یکی از چهره‌های خبری باسابقه در دنیای موبایل به‌نام الدار مورتازین گزارش کاملی را از مشخصات فنی گلکسی نوت ۹ منتشر کرد. وی ادعا می‌کند که برای مدتی گلکسی نوت 9 را در اختیار داشته است و توانسته این پرچم‌دار جدید را از لحاظ سخت‌افزار و برخی ویژگی‌های جدید نرم‌افزاری مورد ارزیابی قرار دهد.

ممکن است عده‌ای با دیده‌ی شک و تردید به ادعای مطرح شده توسط مورتازین نگاه کرده و از باور ادعاهای وی اجتناب کنند؛ اما این شخص از مدت‌ها پیش به‌عنوان یکی از افراد مطلع در زمینه‌ی اخبار دنیای گوشی‌های همراه شناخته می‌شده و سابقه‌ی تحسین‌برانگیزی در این زمینه دارد. بنابراین، ادعاهای مطرح شده توسط او می‌توانند توجه زیادی را به خود جلب کنند.

مشخصات فنی منتسب به گلکسی نوت ۹

مورتازین ادعاهای پیشین در رابطه با عدم وجود تفاوت‌های گسترده در طراحی گلکسی نوت ۹ و گلکسی نوت ۸ را تایید می‌کند و می‌افزاید، اگر از دور به نوت ۹ و نسل پیشین آن نگاه کنید، تشخیص این دو گوشی از همدیگر آسان نخواهد بود. یکی از اصلی‌ترین تفاوت‌های موجود میان پرچم‌دار جدید و قدیم سری نوت به محل قرارگیری حسگر اثرانگشت مربوط می‌شود؛ کره‌ای‌ها تصمیم گرفته‌اند به‌جای آرایش افقی حسگر اثرانگشت و دوربین دوگانه، این حسگر را به قسمت پایین دوربین منتقل کنند. این مسئله در یکی از تصاویر نوت ۹ که اخیرا منتشر شده بود نیز مشاهده شده است.

گلکسی نوت 9 / Galaxy note 9

گزارش‌های پیشین به استفاده از باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی در نوت ۹ اشاره کرده‌اند و گفته‌های مورتازین نیز این مسئله را تایید می‌کند. او می‌گوید به واسطه‌ی استفاده از باتری بزرگ‌تر، به‌نظر می‌رسد این دستگاه اندکی سنگین‌تر از نوت ۸ خواهد بود. احتمالا عده‌ی زیادی از کاربران با دیده‌ی اغماض به این افزایش جزئیِ وزن گوشی نگاه خواهند کرد؛ چرا که گفته می‌شود می‌توان با یک بار شارژ به مدت ۲ روز از نوت ۹ استفاده کرد و امکان پخش ممتد ویدئو به مدت ۲۵ ساعت با حداکثر روشنایی نمایشگر نیز یکی دیگر از مزیت‌های استفاده از باتری بزرگ‌تر است.

مدل پایه‌ی گلکسی نوت ۸ با حافظه‌ی رم ۶ گیگابایتی و حافظه‌ی داخلی ۶۴ گیگابایتی عرضه می‌شد؛ اما انتظار می‌رود که سامسونگ ظرفیت حافظه‌ی داخلی مدل پایه‌ی نوت ۹ را به ۱۲۸ گیگابایت افزایش دهد؛ ضمن این که ظرفیت حافظه‌ی رم همچنان ۶ گیگابایت خواهد بود. احتمالا این گوشی در دو گونه‌ی دیگر نیز عرضه خواهد شد. یکی از این گونه‌ها به حافظه‌ی رم ۸ گیگابایتی و حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۲۵۶ گیگابایتی مجهز می‌شود و گونه‌ی دیگر نیز از ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی بهره‌مند خواهد بود. تاکنون نیز شایعات مختلفی در رابطه با عرضه‌ی گونه‌ی ۵۱۲ گیگابایتی نوت ۹ منتشر شده‌اند؛ اما مدارک زیادی وجود ندارند که این مهر تاییدی بر این شایعات باشند.

undefined
گلکسی نوت 8  سامسونگ

پرچم‌دار جدید خانواده‌ی نوت از همان نمایشگر خمیده‌ی موسوم به Infinity Display بهره‌ می‌برد که در نسل قبلی نیز مورد استفاده قرار گرفته بود؛ اما این بار مهندسان سامسونگ روشنایی این نمایشگر را اندکی افزایش داده‌اند. مورتازین ادعا می‌کنند که مهندسان کره‌ای در حال توسعه‌ی نسخه‌ی به‌روزرسانی شده‌ی نمایشگر همیشه روشن (Always-on) سامسونگ هستند؛ اما این نمایشگر تا زمان عرضه‌ی گلکسی نوت ۹ آماده نخواهد شد و احتمالا گلکسی اس 10 اولین محصولی خواهد بود که از این نمایشگر پذیرایی می‌کند. او همچنین اضافه می‌کند که تصاویر متحرک در رابط کاربری سامسونگ بهبود یافته‌اند و بهتر از قبل به‌نظر می‌رسند.

پیش از این گزارش‌های متعددی در رابطه با تغییرات گسترده در دوربین گلکسی نوت ۹ در مقایسه با نسل پیشین منتشر شده بودند؛ اما در عین حال، جزئیات زیادی در این رابطه منتشر نشده‌اند. مورتازین مدعی است که به کمک بهبود الگوریتم‌های ثبت تصاویر و همچنین بهبود عملکرد لرزش‌گیر اپتیکال، کارایی دوربین از گذشته بهتر شده است. علاوه بر این، سامسونگ ویژگی AR Emoji را هم بهبود داده است؛ اما جزئیاتی در این زمینه بیان نشده‌اند.

Samsung Galaxy Note 8 / گلکسی نوت 8 سامسونگ

در هر نسخه از گوشی‌های خانواده‌ی نوت، قلم سامسونگ یا همان S Pen نیز بهبود ‌یافته است؛ گلکسی نوت جدید نیز از این مسئله مستثنی نیست. قلم جدید سامسونگ از بلوتوث پشتیبانی می‌کند و مجهز به ویژگی‌های نرم‌افزاری جدیدی است که باب طبع کاربران تجاری خواهد بود.

براساس یکی دیگر از ادعاهای مورتازین، پس از معرفی گلکسی نوت ۹، سامسونگ به فروش نوت ۸ پایان خواهد داد. او می‌گوید سامسونگ از دو ماه گذشته عرضه‌ی نوت ۸ به شرکای خود را پایان داده و در حال حاضر این شرکت‌ها صرفا موجودی باقی‌مانده‌ی نوت ۸ را به‌فروش می‌رسانند. هرچند در حال حاضر امکان خرید مستقیم نوت ۸ از سامسونگ و شرکای این غول کره‌ای وجود دارد؛ اما به‌نظر می‌رسد که سیاست‌های سامسونگ در رابطه با عرضه‌ی محصولاتش دست‌خوش تغییراتی شده است.

اگر تفاوت چندانی میان نوت ۹ و نسل پیشین آن وجود نداشته باشد؛ فروش نوت ۸ با قیمتی پایین‌تر در کنار نوت ۹، می‌تواند به رکورد فروش پرچم‌دار جدید خانواده‌ی نوت ضربه وارد کند. بدیهی است که غول کره‌ای تلاش می‌کند تا از چنین رخدادی جلوگیری به عمل آورد؛ پایان دادن به فروش نوت ۸ پس از معرفی نوت ۹، باعث می‌شود تا کاربرانی که به دنبال یک فبلت جدید هستند، انتخابی جز آخرین پرچم‌دار سری نوت نداشته باشند. حتی اگر سامسونگ چنین تصمیمی در رابطه با پایان فروش نسل پیشین پرچم‌دار خانواده‌ی نوت اتخاذ کند؛ اما احتمالا در بازارهایی که نسبت به قیمت‌ها حساس‌تر هستند، نوت ۸ و ۹ به‌طور همزمان و در کنار هم به فروش خواهند رسید. برای مثال، در هند اکثر کاربران ترجیح می‌دهند، به دلیل قیمت پایین‌تر، پرچم‌دارهای سال گذشته را خریداری کنند.

در نهایت نباید فراموش کنیم که ادعاهای مطرح شده توسط مورتازین نیز در رده‌ی احتمالات قرار می‌گیرند و برای اگاهی از مشخصات قطعی نوت ۹، باید تا زمان معرفی رسمی این پرچم‌دار منتظر بمانیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات