دعوای هفت ساله اپل و سامسونگ با توافق طرفین پایان یافت

پنج‌شنبه ۷ تیر ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
اسناد دادگاه منطقه‌ای شمال کالیفرنیا نشان از این دارد که دو کمپانی اپل و سامسونگ پس از هفت سال مجادله‌ی پتنتی با هم به توافق رسیده‌اند.
تبلیغات

دادگاه منطقه‌ی شمالی کالیفرنیا اسنادی را منتشر کرده است که براساس آن، دو کمپانی سامسونگ و اپل مجادله‌ی پتنتی خود را به پایان رسانده‌اند. براساس اطلاعات ارائه شده در این سند، هر دو شرکت به این نتیجه رسیده‌اند تا ادعاها و شکایت‌های مطرح شده‌ در آخرین جلسه دادگاهی که در ماه می برگزار شد، کنار بگذارند. سند دادگاه فاقد جزئیاتی از بندها و مواردی است که دو شرکت اپل و سامسونگ براساس آن‌ها به توافق رسیده‌اند، حال آنکه در این سند سامسونگ موظف شده است تا جریمه‌ای ۵۳۹ میلیون دلاری را پس از رأی هیئت منصفه که ماه می برگزار شد، پرداخت کند.

مجادله‌ی پتنتی دو کمپانی اپل و سامسونگ از سال ۲۰۱۱ در جریان است. این دعوای پتنتی توسط اپل آغاز شد. اپل در سال ۲۰۱۱ شکایتی را علیه سامسونگ مطرح کرد و این کمپانی را متهم به زیر پاگذاشتن پتنت‌های طراحی کرد. براساس شکایت اپل، حقوق این کمپانی با تولید و عرضه‌ی پنج مدل گوشی توسط سامسونگ بین سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۱ زیر پا گذاشته شده است. هرچند سامسونگ در سال ۲۰۱۲ توسط دادگاه گناهکار شناخته شد؛ اما دو کمپانی ۶ سال اخیر را بر سر مبلغ جریمه‌ی سامسونگ به مجادله پرداخته‌اند.

سامسونگ اعلام کرده بود که جریمه‌ی تعیین شده را تنها به شرطی پرداخت می‌کند که مبلغ تعیین شده براساس ارزش قسمت‌های کپی شده از آیفون تعیین شده باشد، حال آنکه اپل مدعی بود که جریمه باید براساس قیمت کل آیفون تعیین شود. آخرین جلسه‌ی دادگاه که ماه می سال جاری برگزار شد، سامسونگ را محکوم به پرداخت جریمه‌ای ۵۳۹ میلیون دلاری کرد. کره‌ای ها از این حکم ناراضی بوده و از این‌ رو درخواست برگزاری دادگاه تجدیدنظری را برای تاریخ ۱۱ ژوئن کرده بودند، حال آنکه پس از رسیدن دو کمپانی به توافق، این جلسه نیز برگزار نشده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات