تعزیرات، نخستین بازرسی خود از شرکت‌های واردکننده گوشی را انجام داد

سه‌شنبه ۵ تیر ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۱
مطالعه 2 دقیقه
آذری جهرمی نتیجه‌ی بازرسی سازمان تعزیرات از یکی از شرکت‌های واردکننده‌ی گوشی‌ را اعلام کرد.
تبلیغات

پس از انتشار فهرست شرکت‌هایی که برای واردات گوشی‌های هوشمند، از دولت ارز ۴۲۰۰ تومانی دریافت کرده‌اند از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، سوالات بسیاری در خصوص عملکرد شرکت‌های یادشده به وجود آمد؛ چرا که براساس این فهرست، ۴۰ شرکت از ابتدای سال ۹۷ تا ۲۹ خرداد، بالغ بر ۲۲۰ میلیون و ۶۶۳ هزار و ۲۰۶ یورو ارز دولتی دریافت کرده‌اند؛ اما ظاهرا از بین این شرکت‌ها تنها ۳۰ شرکت با بخشی از ارز تخصیص داده‌شده، نسبت به واردات گوشی اقدام کرده‌اند.

ضمن اینکه از کل میزان مبلغ یادشده، تنها محموله‌هایی به ارزش ۷۵ میلیون و ۲۸۳ هزار و ۸۶۰ یورو از گمرک کشورمان ترخیص شده است و هنوز مشخص نیست که سرنوشت باقی این مبلغ چه خواهد بود. از سوی دیگر، یکی دیگر از عواملی که باعث نارضایتی کاربران شده، به فروش رسیدن گوشی‌های وارد شده با نرخ آزاد است؛ به‌طوری که هم‌اکنون شاهد افزایش فاحش قیمت گوشی‌های هوشمند هستیم.

حال، لحظاتی پیش، محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، با عمل به وعده‌ی پیشین خود، نتیجه‌ی بازرسی‌های انجام‌شده از سوی سازمان تعزیرات درباره‌ی یکی از شرکت‌های واردکننده‌ی گوشی‌ها هوشمند موسوم به نودیس پرداز را در صفحه‌ی توییتری خود منتشر کرده است، ظاهرا برای این شرکت بالاترین میزان ارز دولتی، بالغ بر ۲۶٬۶۵۷٬۰۲۶ یورو در بازه‌ی زمانی یک فروردین تا ۲۹ خرداد تخصیص داده‌شده؛ اما در این بازه، کالاهایی به ارزش ۱۰٬۵۲۷٬۲۴۰ یورو توسط این شرکت از گمرک ترخیص داده شده است.

توییت آذری جهرمی بدین شرح است:

اولین بازرسی تعزیراتی از یکی از شرکت‌های واردکننده‌ی تلفن همراه صورت پذیرفت. بنابر گزارش دریافتی، شرکت مزبور حدود ۲۰٬۰۰۰ گوشی آیفون وارد کرده که ۱۵٬۰۰۰ تای آن را یکجا و با دو میلیون تومان گرانتر از معمول به یک شرکت واگذار کرده و ۵٬۰۰۰ گوشی را در انبار موجود داشته است.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات