کارآفرین درون خود را با یک ترفند ساده کشف کنید

سه‌شنبه ۵ تیر ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
کارآفرین شدن در نگاه اول می‌تواند سخت و غیرممکن باشد؛ اما باور اصلی شما باید نسبت به این موضوع تغییر پیدا کند.
تبلیغات

همیشه کارآفرینانی وجود دارند که دستاوردشان از شما بیشتر بوده است. در چه حالت می‌توانید از آن‌ها فراتر بروید؟ یک راهکارش این است جایزه‌ی نوبل برنده شوید یا استارتاپی با سود میلیارد دلاری راه‌اندازی کنید یا این‌که جهان را از مشکلات فعلی‌اش نجات دهید! در غیر این صورت از آن‌ها عقب‌تر خواهید بود.

اگر بخواهیم واقع‌گرایانه‌تر عمل کنیم، باید بپذیریم که ما تنها می‌توانیم موارد محدودی را تغییر دهیم. برای مثال ما این توانایی را داریم که شغلی برای خود ایجاد کنیم، هدف‌هایی در نظر بگیریم و تصمیم بگیریم وقت خود را چطور سپری کنیم. هر کسی در این جهان نیروی محرک متفاوتی دارد. بعضی افراد با پول یا شهرت انگیزه پیدا می‌کنند. بعضی دیگر خواهان این هستند که اثری مثبت در این دنیا بگذارند و عده‌ای دوست دارند فارغ از شرایط و مقررات کار کارمندی، کار آزاد داشته باشند. طبیعی است که هیچ‌کدام از این دیدگاه‌ها نادرست نیست.

در خصوص رسیدن به کارآفرینی، چه بخواهید از موانع سخت و طاقت‌فرسا عبور کنید و چه با صعود از نردبان شرکت‌ها به چتر طلایی نجات برسید، مسیری پیش روی شما قرار دارد.  توجه داشته باشید که در دنیای امروز، اگر روحیه‌ی کارآفرینی در شما وجود نداشته باشد، استارتاپ‌هایی روی کار خواهند آمد که به مشتریانتان خدمات بهتری ارائه خواهند داد و آن‌ها را جذب خواهند کرد.

برای «کار کردن» کار نکنید

قبل از این که به نکات و ترفندهای گرانبهاتر برسیم، لازم است روی ذهنیت خود کار کنیم. توصیه‌ی نخست این است که غرق کار نشوید! مطمئنا شما هم مجبور هستید سر ماه قسط و صورتحساب‌ پرداخت کنید. اما نباید ذهن خود را درگیر «بایدها» کنید. برای مثال به خودتان فشار نیاورید که امروز هر طور شده باید بتوانم چیزی را به فروش برسانم. چنین نگاهی در کسب و کار عمیقا اشتباه است.

لذت کارآفرینی

بپذیرید که کسب و کار یک بازی است و عناصر آن استراتژی، رقابت و موفقیت هستند. به بیانی دیگر، یک بخش این بازی شطرنج و بخش دیگر مار و پله است. معلوم نیست روز بعد قرار است چه اتفاقی بیفتد. بنابراین نهایت تلاش خود را بکنید تا از این بازی لذت ببرید و روی صحنه باقی بمانید.

کسب و کار مانند دیگر بازی‌ها باید سرگرم‌کننده باشد؛ به‌طوری که از تجربه‌هایی مانند تجزیه و تحلیل، برنده شدن، سود و زیان، روابط و تمامی آیتم‌های آن لذت ببرید. چنانچه در این میان احساس کردید لذت چندانی نمی‌برید، سعی در بهتر ساختن خود کنید و اگر باز هم جواب نگرفتید، کسی را پیدا کنید که در این خصوص به شما کمک کند تا با جنبه‌ی لذت‌بخش کار پیش روی خود آشنا شوید. به این ترتیب نقاط ضعف و قوت خود را شناسایی خواهید کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات