نسخه‌ی اندروید مایکروسافت اج از مرز ۵ میلیون دانلود عبور کرد

یک‌شنبه ۳ تیر ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
نسخه‌ی اندروید مایکروسافت اج تاکنون بیش از ۵ میلیون بار دانلود شده است.
تبلیغات

سال گذشته میلادی که مایکروسافت برای اولین بار، طرح‌ها و برنامه‌های خود را برای انتشار نسخه‌ی اندروید و iOS مایکروسافت اج مطرح کرد، بسیاری از این تغییرات و استراتژی مایکروسافت تعجب کردند. وقتی این خبر منتشر شد، برخی معتقد بودند وقتی مایکروسافت تلاش می‌کند محصولات خود را در هر پلتفرمی به فروش برسد، انجام چنین کاری جز بدنامی برای این شرکت، حاصل دیگری نخواهد داشت. لازم به ذکر است که مایکروسافت تاکنون چنین رویکردی در بازار اتخاذ نکرده است. 

البته، این حرکت مایکروسافت ممکن است باعث خشم برخی از طرفداران دوآتشه‌ی ویندوز موبایل شود. اما مایکروسافت با انتشار هر دو نسخه‌ی پلتفرم، قصد دارد میزان موفقیت خود را در این حوزه بالا ببرد. ظاهرا استراتژی مایکروسافت موفقیت‌آمیز بود و بعد از گذشت دو ماه، نسخه اندروید مایکروسافت اج از مرز یک میلیون دانلود عبور کرد. در حال حاضر طبق آخرین آمار، نسخه‌ی اندروید مایکروسافت اج بیش از ۵ میلیون بار دانلود شده است. باید اضافه کنیم که نسخه‌ی iOS این مرورگر نیز بدون هیچ‌گونه مشکلی توسط کاربران مورد استفاده قرار می‌گیرد و به‌عنوان نهمین اپلیکیشن‌های کاربردی اپل استور شناخته شود.

در نظر داشته باشید که وقتی مایکروسافت این استراتژی را در پیش می‌گیرد و نرم‌افزار خود را در اختیار سایر پلتفرم‌ها قرار می‌دهد، ممکن است از نظر رویکردی باعث بروز آسیب‌پذیری‌ امنیتی شود؛ ولی با وجود آنچه ممکن است از دست بدهد، می‌تواند رضایت کاربران را جلب و حسن نیت خود را به آن‌ها ثابت کند. به‌علاوه نباید فراموش کنیم که سایر طرح‌های توسعه‌ای مایکروسافت از جمله لانچر مایکروسافت به‌عنوان پل ارتباطی بین سیستم‌های کامپیوتری و گوشی‌های هوشمند، می‌تواند نگاه کاربران را به این شرکت تغییر دهد و بسیار جلب توجه کند. توسعه‌ی چنین محصولی، حداقل پس از کناره‌گیری مایکروسافت از سیستم عامل تلفن همراه، باعث می‌شود این شرکت کماکان دستی در دنیای گوشی هوشمند داشته باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات